jeg er meget enig i, at pisk er ikke vejen frem, men hvad angår dialog - er det netop problemet, at denne har indtil fornyligt alene foregået på vores præmisser, hvilket vil sige - dialogen var forsøgt etableret og vedligeholdt på basis af vores "socialt og humanistisk menneskesyn", der er klart meget forskelligt fra det menneskesyn, der karakteriserer de kulturelle og politiske forhold de første tilrejsende selv kom fra og siden har omhyggeligt vedligeholdt helt frem til i dag, hvor den dermed forfejlede dialog har bredt sig ud, til også at omfatte deres børn og børnebørn.
Ja der ligger nok en stor hund begravet der, jeg har snakket med mange invandre gode som dårlige, men jeg syntes at deres mentalitet er meget forskellig fra vores, det kan da tænkes at jeg er uheldig med mine møder med invandre, men desværre har det ramt min familie hårdt, at være "uheldig". Jeg ved ikke om den er en blødsødne politik eller vores egen tåbeligheder og angst for det fremmede.

Et eksempel, da min søn blev overfaldet i skolen i en time og derefter i et frikvarter, ja da gik jeg selvfølgelig helt op i limnigen jeg var over og true skolen med bål og brand, og her blev jeg så betroet et par ting i all hemmelighed om, hvor hårdt det barn som var overfaldsmanden havde det, og ville jeg virkelig være skyld i at han fik det værre .. Skolen fortalte at han i mange år havde sovet i sine forældres skur og at han var udsat for både misrøgt og fysisk og psykisk afstraffelse...

Min holdning til det er.. "stakkels unge", at han havnede i det korrekte og konfliktsky Danmark.. sad nogen mennesker inde med den viden om et "dansk barn " så er jeg ikke i tvivl om at det barn var fjernet for længst..

Men det gør man ikke over for indvandrere, for et er racisme..

Jeg mener at de ting jeg hørte om det indvandre barn var uhyrlige , men på intet tidspunkt formåde jeg at råbe skolen op om, at det må og skal være mit barns sikkerhed, der er det vigtigste. Først da jeg fik presse på og jeg lavde en hjemmeside om skolen, ja der skete der noget, og barnet blev bortvist (skal lige siges at allerede inden overfalet var der massive problemer med ham).

Efter mine udtalser om skolen og indvandrepolitik generelt , ja da fik jeg da også et par breve fra DF og blev såmænd bedt om at stille op for dem til kommunalvalg...

Men nej tak.

Min holdning til indvandre som jeg kender dem (tro mig jeg kender dem godt, det startede som en u-ven i skolen og er nu en bande fra det meste af vestegnene der har svoret at skade min søn, med det resultat at indvandrene trives og befinder sig i nær området , min søn er i den anden ende af landet , sendt på efterskole for sin egen "sikkerheds skyld " og ja ja kommunen betaler..

Jeg tror at rigtig mange af dem er uden for pædagogisk rækkevidde..
Desværre.. Og egoistisk ja det er jeg.. men mine børns overlevelse er vigtigst af alt i mine øjne ..

Jeg vil kun meget nødigt lade denne tråd udvikle sig alene i retning af en konklusion, at alle vore aktuelle politiske genvordigheder skal og kan henføres til invandrernes tilstedeværelse i landet. Det må og skal ikke være hovedårsagen til, at vi oplever en politisk og social nedtur i vores dagligdag fra både det centrale hold og allermest vigtigt - blandt os selv indbyrdes..... os, menneskene på gaderne.
Selvfølgelig har du ret i det, og der går nok heller ikke en dag hvor jeg ikke fortæller mig selv at de ikke er skyld i alle mine problemer i hverdagen...

Folk må tænke for sig selv og ikke lade sig lede af regerningen ..

Vi har mennesker der sidder på magten i dag som er så fikserede på at "ramme" de "grimme" indvandrere, at de er "nød til" at ramme os andre også. De ville få et hyr med andre lande, hvis det kun gik ud over indvandrere så derfor rammer det også os selv, men det tror jeg desværre først folk vil vågne op og indse den dag vi alle har prøvet at sidde i samme båd som indvandrerne ...

Jeg mener helt klart, at når man først lukker nogen ind i Danmark så skal de have de samme rettigheder som os andre, men de skal også mødes med de samme krav... Og de skal opfylde de krav, som det er gældende også for Jensen og Olsen...

Og man kan ikke advare nok imod, at vi ikke skal lade nogen form for politisk manipulation ytre sig således, at der under dække af den "fremmedangst" man både stimulerer flittigt fra politisk hold og indvandrerne selv "hjælper en del til med" - foretages gennemgribende ændringer af vores samfundsstruktur, indføres flere begrænsninger i den personlige frihed, foretages adskillige tiltag for at gøre os møre nok til at skabe "den perfekte borger", der er samtidigt "den perfekte forbruger", "den perfekte køber", "den perfekte skatteyder" og "den perfekte zombie" de egentlige magthavere i vores samfund får til at tilbede sig.

Hele denne manipulation gennemføres konsekvent og med (hoved)udgangspunkt i denne så "nyttige" og praktisk anvendte frygt for de fremmede. Mens vi er travlt optagede af at være bange og lede efter løsninger, "sovepuder" eller anden form for lindring af utrygheden - trækkes flere og nye forringende og skadelige dispositioner over hovederne på de almindelige borgere - alle borgere! Uanset deres etniske oprindelse! Og dette er det egentlige politiske "kunstværk" man mestrer og ytrer i den grad i dagens Danmark.
Jeg tror nu at de fleste danskere vil vågne op på et tidspunkt.... tænk på kommunereformen som skulle være så fantastisk... nu er det pludselig nedskæringer over hele linjen.... folk bliver ikke ved at æde den råt.

Vi har et indvandrerproblem, ja vel har vi så... men vi har et lige så stort problem i det jeg er mig selv nærmest samfund vi er ved at få opbygget.....

Håber og tror på at rigtig mange indvandre kommer i job snart, og gør de det, ja så får de altså en anden mentalitet. De skal vide at de også gør nytte i samfundet.. ( jeg har haft alletiders kollegaer der var indvandrere.... søde, behalige og høflige mennesker)

Jeg tror ikke på, at vi kommer videre førend indvandredebatten får lov til at forløbe af sig selv og for sig selv..... fri for at bruges, genbruges og misbruges til at tilsløre den egentlige politiske agenda, hvilken er en underminering af fælleskabet og en underminering af solidaritet et fælleskab ikke kan eksistere uden. Vi er nemlig sårbare, sålænge vi hytter hver vores. Vi bliver sårbare, svækkede og i dette egenskab - meget mere modtagelige for alt det, det behager megalomanerne på Tinget at forføre os til. Som det for mig ser ud til, er den egentlige agenda - at overføre magten fra vælgerne til teknokraterne, de "rette" politikere og erhvervslivet samt denne finans, der ingen landegrænser kender og eksisterer kun for sig selv alene.

Alt dette er et udtryk for min oplevelse, mine tanker og min egen tvivl opstået og udviklet på baggrund af opmærksomme iagttagelser af samfundet de sidste (mindst) 30 år. Giver det nogen mening for andre end mig?
Helt klart det giver mening og er godt obseveret