Viser resultater 31 til 60 af 65
-
27-08-06, 15:26 #31
Kære alle
Ja det er en stor mundfuld at gå i gang med at diskutere indvandrerpolitik, og jeg synes I er kommet flot omkring og jeg beundrer jeres gode formuleringsevner.
Jeg selv bor i en kommune som har formået at tage hånd om problemerne inden de voksede sig store, og vi har ikke større problemer med de etniske drenge end vi har med de blege danskere eller rockerne som vi jo også har en stor del af.
Den berøringsangst, som jeg mener vi i Danmark har overfor andre kulturer, og her tænker jeg især på når det drejer sig om fjernelse eller andre tiltag af de børn som forældre ikke kan tage vare på, bliver flot håndhævet her. Vi skal jo sætte ind overfor de helt små i vores samfund og de regler der gælder for vores samfund skal naturligvis gælde for alle.
Det Hejdien og Biddi har oplevet er jo helt forfærdelig, og der skal jo ikke skeles til om bøllerne har den ene eller anden kultur, der skal selvfølgelig gribes ind og hellere i dag end i morgen, men jeg tror faktisk ikke at det er kulturbestemt at være mere rå som indvandrerdreng end som dansk, men jeg tror det hænger sammen med en masse andre negative ting de oplever i vores land.
Min datter går på universitetet med et par rigtig søde piger fra det muslimske samfund, de bærer begge et smukt tørklæde, og er ikke undertrykte af deres mænd. Dette er bare en lille ting som vi mener at vide alt om, bare fordi nogle med tørklæde er undertrykte, så bliver det hurtig til at det gælder alle. Man kan sagtens være undertrykt som kvinde uden at bære tørklæde, mon ikke vi alle kender til sådan et tilfælde, jeg gør. Vi har mange fordomme, nogle af dem er sande men andre er det ikke, der er unge studerende der ikke kan komme ind på diskotekerne i København og sikkert også andre steder, fordi de ikke lige har den rigtig hudfarve. Det er for mig rystende og for øjeblikket verserer en sag om en ung lægestuderende der har anmeldt et bestemt diskotek for racisme, jeg håber han vinder den. Han får at vide at han ligner én af dem der har lavet ballade, og han er det rareste og kærligste menneske, min datter har kendskab til ham gennem en veninde der er hvid lægestuderende.
Vi skal lære vores børn at modtage andre kulturer med et åbent sind, for det kan faktisk være berigende, og ikke bedømme dem ud fra deres udseende, race eller religion eller om de bærer kasket eller tørklæde.
Med denne smøre er det ikke fordi jeg mener I har givet udtryk for det modsatte, men jeg har bare gået og tænkt disse tanker. Jeg selv har to adopterede piger fra Korea og nu to små børnebørn der er halvkoreanere, så jeg har jo selvfølgelig gjort mig mange tanker siden mit første barn kom for 36 år siden, om det at se anderledes ud. Min ældste datter skriver altid i sine ansøgninger til job, at hun er Koreaner, for hun vil ikke udsættes for at de lige kikker en gang mere når hun træder ind af døren. Som hun siger så kan de sortere hende fra for starten af. Jeg må lige tilføje at hun har et rigtig godt job og er universitetsuddannet.
Knus til jer alle JS
- håber I modtager alt dette i den rigtige ånd, nemlig min -
-
27-08-06, 16:04 #32
Ja, netop! Der kan man selv se, hvor meget det betyder, at man ikke stikker hovederne i sandet, men foretager sig det nødvendige uden en kommunal "berøringsangst"...... (godt udtryk).
Oprindeligt indsendt af JS
Dette er meget prisværdigt og meget sundt, idet det er med til at skabe overskud blandt kommunens egne borgere, så de evner at se på hinanden med tolerance og positive forventninger.
Samtidigt tydeliggør det dog også, at det foregår anderledes ringere andre steder.... Hvordan kan det gå til, at den ene kommune formår at foretage det rigtige og den anden.... gerne med samme parti ved røret - ikke gør, men stoler mere på dommedagen, pisken og straffen?
Dette spørgsmål lader jeg dog hvile indtil videre.... medmindre andre har et godt bud. Jeg selv er noget udmattet og skal have de grå luftet, før jeg igen kan samle tankerne....
Det kan du roligt regne med - JS
Oprindeligt indsendt af JS
Vi er efterhånden flere, der ved udmærket godt, at der ikke eksisterer en eneste "onde" komma i det du skriver.... Tusind tak Ven
"Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright
-
17-08-07, 21:25 #33
Emnet genåbnet....
Hmm... rygterne om et folketingsvalg i utide svirrer oftere og oftere....
Det er måske den rette tid til at genoplive dette emne fra sidste år, hvor vi alle undrede os højlydt over, hvordan det kan gå til, at de mindste og mest uprivilligerede stemte denne brutale politiske konstelation til magten....
Det var meningen, at jeg skulle sætte mig ned og forfatte en værdig restart på emnet her... men så var jeg på besøg på K10 - Fleksjob & Førtidspension , hvorfra jeg citèrer den fulde tekst af to yderst relevante indlæg, der passende kan danne fortsættelsen af emnet her hos os.... Jeg har endnu ikke spurgt efter tilladelsen til at benytte indlæggene, men regner med og håber på at det er i orden....
Oprindeligt indsendt af Stella på K10.dk
Læs mere i tråden på K10.dk .....
Oprindeligt indsendt af zuz på K10.dk
"Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright
-
17-08-07, 21:46 #34
Ja, man kan sige meget om Anders Fog; men dum er han ikke.
Det kan undre mig
,at det er lykkedes ham i 6 år at bilde store dele af befolkningen ind at det går såå godt, medens alt stort set er blevet forringet
Det hænger sikkert sammen med, at det er lykkedes til overmåde, at smadre alt hvad der var af solidaritet.
Hele samfundet er nu baseret på egoisme.
Alle der har et hus, bruger løs af friværdien, uden tanke på at husprisernes himmelflugt standser en dag.
Skattestoppet har kun sendt regningen vider til kommunerne.
Sygehusvæsenet forringes, for at de private sygehuse, skal kunne tjene penge.
Det er snart kun de der har råd til en sygehusforsikring, der kan blive behandlet ordentlig.
Jeg ved ikke hvad det er der gør, at folk stemmer som de gør.
-
17-08-07, 23:20 #35
Ja, sikken dato at holde valg - årsdagen for de to tårnes fald - den 11. september - til skræk og advarsel. 6 år med angst... meget symbolsk.
Anina skriver, at hun undrer sig over, at
HVIS jeg anstrenger mig lidt, tror jeg, at jeg har et par bud på hvorfor.de mindste og mest uprivilligerede stemte denne brutale politiske konstelation til magten....
-at de har levet på håbet om, at det blev bedre end førog mange andre ting.
-at de fik flere penge mellem hænderne, selvom de selv skulle låne dem i huset
-at de havde travlt med at bygge om, bygge til, købe nyt
-at de havde travlt på jobbet (stress)
-at de tror, det er kommunens skyld, at der ingen penge er
-at de ikke tager sig god tid til at tjekke om ord og handling passer sammen
-at de ikke ser sig omkring, lytter til de ældre, føler med hinanden
-at det er for utroligt til at være sandt (selvom det er)
-at man aldrig før har prøvet, at så snævert et flertal bestemmer over alt og alle
-at man jo gerne vil tro det bedste om folk
-at man hidtil har kunnet have lidt større tillid (trods alt) til vores politikere
-at vi bliver "sovset ind" af spindoktorer, som kan gøre selv "lort" spiseligt
Jeg tror da aldrig nogensinde, at befolkningen i den grad er blevet "forført" og "købt".
Og midlerne har været stress, så folk ikke har haft tid til at sætte sig ned og reflektere over, hvad der egentlig sker, og friværdi-penge, som satte skub i hjulene.
Og ja... mange skal nok SELV have prøvet det på egen krop, hvad det vil sige at skulle gennemgå den ultimative pris i form af dødsfald pga. ventetider, hjemløshed, fattigdom osv. osv. osv.
Og med håneretten og gabestoksmetoder frygter ALLE at blive syge eller arbejdsløse med risiko for pegefingre, psykologtest, fattigdom, udstødning osv.
Og så længe, man ikke er syg eller arbejdsløs, knokler man videre af angst - selvom man selv, børn, mand ikke kan hænge sammen i længden.
Og når nu virkeligheden senere går op for dem, fordi de skal bruge advokat til hvad som helst, er det nok for sent. For så dækker deres dyrt betalte forsikringer ikke alligevel det, de havde betalt for.
Og fladskærme, biler og huse er billigt til salg.
Hvis jeg nu var troende, ville jeg sige: Gud bevare Danmark... for det er der vist ingen andre, der gør for tiden.
Knus - med et håb om bedre tider.
• "Gammeljomfruer er damer, som har hornhinden i behold" (Siw, 10 år).
• "Børn bader nøgne, men voksne vil helst skjule sine ældre dele." (Peter 8 år)
• "De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidte, og desuden har mændene problemer med protesen." (Christian 8 år)
-
18-08-07, 12:24 #36
Tja jeg har også en teori om hvorfor de underprivilegerede fik den konstellation i gangde mindste og mest uprivilligerede stemte denne brutale politiske konstelation til magten....
den er ikke helt den samme som Zuzas , og det er den ikke fordi jeg sagtens tror at vi kunne have siddet med en borgelig regering alligevel bare stemt ind af middelklassen og overklassen, men måske ikke med så meget magt til DF og jeg tror på at DF er dem der skader mest, det gør de fordi de kan lide at slå sig op på at være de svagestes beskyttere.
Samtidig er de villige til at offre alle svage i DK for at få ram på bare nogle få af de mennesker de ikke kan lide (indvandrene) også selv om det går ud over de svage som de siges at beskytte.
De indregner simpelthen bare en spildprocent af mennesker når de sidder og regner på mandater og indflydelse, bare de kan gøre noget ved indvandre problemet ...
Og det er det jeg tror er hele kernerne i at vi har stemt DF ind (piv piv
jeg stemte altså ikke på dem ) men indrømmet
jeg har engang gjort det og hvorfor det ?
Jo jeg ville have nogen til magten der ville turde og kunne gøre noget ved den indvandre problematik vi har fået her til lands ...
Og hvorfor havde så netop jeg den ide , jo det er jo fordi jeg er en underprivilegeret der bor i et af de områder der er ved at udvikle sig som ghetto kvarter , og jeg kunne jo se at hvergang der var knivoverfald var det i 95 % af tilfældene en indvandre eller indvandre bande der stod bag, det var dem der hærgede min unger , det var dem der hærgede skolen mine unger gik på og det var dem der gjorde at jeg IKKE turde lade mine børn færdes ude efter mørkets frembrud...
Derfor var det vigtigt for mig at gøre noget ved de indvandre, men men men problemet er jo nærmere blevet større der er flere og flere mennesker der bedriver grovere og grovere vold , folk er bange vi er bange ,... vi er bange for at gå ud efter mørketes frembrud , (selv her i en lille bitte by) og folk der så bor i disse kvarter håber og beder til at der kommer nogle stramninger og derfor i ren desperation stemmer de på sådanne amøber som DF ....
Nå men jeg kan sige at det gjorde jeg en gang og så, så jeg lyset ... og jeg håber at mange flere har set lyset denne gang ....
-
18-08-07, 13:09 #37
Hej Hejdien
Du rammer noget helt centralt med hensyn til hvorfor Dansk Folkeparti har så stor indflydelse, som de har i dag. Folk er bange og det kan jeg godt forstå. Det er jeg også selv.
Jeg har ikke stemt på Dansk Folkeparti, men har virkelig haft tanker der fortæller mig, at de er de eneste der tør stå frem og prøve at kæmpe for et Danmark, der skal vedblive at være dansk. Vi skal kæmpe vores kamp for vores kultur. Den må på ingen måde trues. Jeg føler den er truet. Vi skal også værne om vores demokrati. Når vi så har gjort det, kan vi efter vore regler og vores kutur/retssystem skabe rum, således at også indvandrere kan leve her. Jeg mener de skal have de samme vilkår, men jeg mener altså de skal respektere vores kultur og indordne sig under den. Vores demokrati og kultur er så bred, at den sagtens kan rumme andre kulturer.
At folk er bange, skal der gøres noget ved, og det kan ikke gå for hurtigt. jeg vil tænke lidt mere før jeg udtaler mig om, hvad der kan gøres og hvordan. Jeg er nemlig i tvivl. Men en ting er sikkert. Dansk Folkeparti kaprer stadig mange stemmer fra mennesker der er bange.
Jeg håber selv jeg når som langt som Hejdien, at jeg får øje på lyset med hensyn til indvandrer problematikken. Jeg har ikke set lyset endnu, og det kan man jo nok sige det er lidt trist.
Bea
-
18-08-07, 13:12 #38
Jeg kan kun være helt enig med alle jeres indlæg, og jeg tror ikke, jeg pt. har noget at tilføje, for mine tanker er nøjagtig de samme.
Desværre tror jeg stadig, der er alt for mange, der IKKE har fået øjnene op for, hvad det er, DF gør, nemlig at manipulere os.
Oprindeligt indsendt af Hejdien
Desværre tror jeg ikke, der bliver et regeringsskift denne gang heller. Smart gjort, det Fogh gør. Fedt for de velbjærgede, der kan betale sig fra alt, men katastrofalt for syge, handicappede, ældre, børn og fattige.
Jeg er MEGET utryg ved tanken om min egen situation som fremtidig folkepensionist uden andre indtægter og uden friværdi eller afdragsfrie lån. Og så er jeg indtil videre endda heldig - jeg er hverken syg eller handicappet!
Knus, Anne
Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!
-
18-08-07, 13:14 #39
Jeg har stemt DF mange år, men er bare så meget i tvivl om hvad jeg skal stemme til næste valg, jeg syntes at DF er blevet de svages modstander efter de har fået "magt" og jeg tror næppe jeg vil ofre min stemme på dem igen.... På den anden side .... hvem skal man så "belønne" ??
Knus fra Helle
-
18-08-07, 13:28 #40
Det er jo lige det der er problemet Helle, der er snart ikke mange muligheder her i landet , man kan håbe på et helt nyt parti men det kommer jo næppe denne gang hvis de udskriver valg på tirsdag som rygtet siger.
Oprindeligt indsendt af Helle
Men DF lever og lukure på folks frygt , og så syntes jeg de er så populistiske så det gør noget, ikke længe før de store demonstrationer på rådhuspladsen havde DF sagt nej til et forslag fra (hæng mig ikke men mener det var SF ) om flere penge til netop den gruppe ...
for derefter at vende på en tallerken og hyle op om at nu skulle de have penge da de kunne se at det kunne gavne DF ...
og ja DF har også nogle dagsordner og synspunkter som jeg kan dele og så må det jo blive en afvejning ... jeg ser nu sådan på det at DF har haft alt tid i verden til at bevise deres værd, de har haft rig mulighed for at lave om på tingene da det mange gange bare kræver af dem at de vender sig mod oppositionen i bestemte spørgsmål så vil de kunne skabe flertal med dem, men det vil de ikke da de efter min mening befinder sig bedst ved magtens tinde (V og K )
Jeg ved heller ikke om jeg tror på et regeringsskifte denne gang , men jeg håber at der kan blive flere problemer for regeringen hvis de bliver sidene , passer meningsmålingerne får de jo mere end svært ved at bevare den konstellationen som de har nu , og dermed må de forhandle flere ting igennem med andre partier , og måske man så kan håbe at de er nød til at få en mere human politik for at få de andre partier med...
det er ihvertfald mit håb hvis ikke det lykkedes at få en anden regering.
Hvem du så skal vælge ja det er jo spørgsmålet , men vælg bare ikke blankt :o
Så sæt heller din stemme på et parti du ved ikke kommer over spærregrænsen , ellers svare det til en stemme på det regerende parti
-
18-08-07, 13:28 #41
Hej Anne
Oprindeligt indsendt af Anne
Uha uha, hvor er jeg bange for din intuition med hensyn til at få ny regering er rigtig.
En af grunde til det er jo egentlig meget positiv, fordi mange af de mennesker der stemmer på den nuværende regering er unge, stærke og raske personer. Jeg tror vi skal have nogle år på bagen, noget erfaring og desværre også have haft nogle problemer inde på livet, før vi indser, at det er helt galt et af verdens rigeste lande også skal værne om de svages rettigheder.
De manipulerer, det er spin og en kamp for egne vindinger. Desværre.........
Bea
-
18-08-07, 13:33 #42
Nej blankt kunne jeg ikke drømme om at stemme, ej heller hvile på sofane!! Jeg har det sådan lidt at stemmer man ikke til både kommune og folketings valg så kan man heller ikke tillade sig at brokke sig , og det elsker jegHvem du så skal vælge ja det er jo spørgsmålet , men vælg bare ikke blankt
Så sæt heller din stemme på et parti du ved ikke kommer over spærregrænsen , ellers svare det til en stemme på det regerende parti
Jeg finder nok på et eller andet parti, NA tror jeg heller ikke rigtig på, det gjorde jeg lige i starten, men det har heldigvis ændret sig
Knus fra Helle
-
18-08-07, 13:57 #43
Hmm... jeg tror, at det godt kan "betale sig" lige at læse tråden forfra igen... Det slår mi, at du har stort set ikke haft anledning til at ændre din pessimisme til lidt mildere samme... På side et skrev du for et år siden noget, der nogenlunde er samstemmende med dit indlæg i dag....
Oprindeligt indsendt af Anne
Vi har også før haft misbrug af indvandrerdebatten som middel til at opnå politisk magt samt en metode til at skjule udhullingen af sociallove under dække af en nødvendighed for at få styr på indvandrerne. (Vi har skrevet en masse om netop det politiske misbrug af "invandrer-tema" på de forrige sider i tråden).
Oprindeligt indsendt af Anne her i juli 2006
DF lykkedes fint med begge dele og har spillet en afgørende rolle i, at nogle af de sølle 4% invandrerne udgør i hele befolkningen er der kommet styr på. DF har yderligere hjulpet VK med at indføre og vedligeholde ændringen i den kollektive tænkemåde omkring solidaritet, social ansvarlighed samt medvirkede til yderligere en forråelse blandt almindelige mennesker i en grad, at folk nu dårligt blinker når de hører "kloge" forslag som at sende syge fra matchgruppe 4-5 på kontanthjælp ud i aktivering, hvor de skal bekæmpe dræbersnegle mens de slæber dropstativet efter sig i græsset....
Jeg har før i tiden sagt med en stor overbevisning, at Helvedet fryser til før jeg vil stemme på Enhedslisten.... I dag har jeg det derimod sådan, at hvis Enhedslisten var det eneste og sidste parti fra midten og til venstre - ville jeg æde alle mine fordomme og stemme på dem alligevel. Af ren og skær arrigskab over at sende folk med drop ud i aktivering, at sende folk der var klinisk døde til arbejdsprøvninger, for at sætte ubemidlede ud af deres boliger, for de 90.000 børn i Danmark, som lever under fattigdomsgrænse, for... for... for... for....for.... Listen er Fandme enorm efterhånden... Og derfor betyder det ikke længere det store HVEM jeg skal stemme på, men hvem jeg IKKE skal stemme på....
....og så må vi tage os af resten senere."Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright
-
18-08-07, 14:00 #44
Jeg huskede forkert. Det bliver evt. den 13. september (dog ikke fredag den 13. he-he)
Oprindeligt indsendt af Zuzan
Jeg tror også, der kan være mange grunde. Mit indtryk er, fra dem jeg har talt med, der stemmer DF, at de ikke kan gennemskue det spin, der foregår.
Jeg talte med en, som primært stemte DF pga. indvandrere, men vedkommende var OVERBEVIST om, at DF også gjorde en masse for de ældre - bl.a. ældrechecken.
Så sagde jeg, at det faktisk ikke var ret mange, der fik den check i hånden, hvilket var til stor overraskelse for hende.
Det er da dygtigt spin, selvom man blot kan SE, hvor usselt de ældre har det.
Selv Henrik Quortrup - Foghs eks-spindoktor - siger, at pressen er for sløve til at gå kritisk til værks overfor politikerne. Og med den censur, der er på pressen, og med den "hær" af spindoktorer, regeringen har (betalt af skatteyderne), så skal vi stå tidligt op for at gennemskue, hvad der foregår - FØR DET ER FOR SENT.
Mht. Ny Alliance... så kunne jeg godt tænke mig at vide, HVAD Naser Khader mener om, at de konservative vil sætte indvandrere i aktivering og dræbe dræbersnegle. Det høster sikkert IKKE stemmer for NY at støtte det.
Måske de Konservative overtager DF's rolle som bussemænd for at slippe for DF's indflydelse. Og med NY har regeringen en helgardering... uden DF.
For mig er det et valg, der kommer til at handle om mennesker eller penge. Og jeg har svært ved at se det menneskelige i via pressen at true syge, handicappede og indvandrere med at skulle dræbe dræbersnegle.
Og ALLE, der støtter dette menneskesyn, vælger pengene.
Knus• "Gammeljomfruer er damer, som har hornhinden i behold" (Siw, 10 år).
• "De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidte, og desuden har mændene problemer med protesen." (Christian 8 år)
-
18-08-07, 14:07 #45
Hmm jeg kunne ikke finde ud af om du snakkede til mig eller Anne he he , så jeg gik tilbage og tænkte shit har jeg været med så længe, og så kan jeg gud døde mig se at jeg hævder aldrig at have stemt borgerligt men det har jeg altså , (det gjorde min søster mig opmærksom på ) må have fortrængt det...Hmm... jeg tror, at det godt kan "betale sig" lige at læse tråden forfra igen... Det slår mi, at du har stort set ikke haft anledning til at ændre din pessimisme til lidt mildere samme... På side et skrev du for et år siden noget, der nogenlunde er samstemmende med dit indlæg i dag....
men men jeg må indrømme at netop DF har jeg overvejet flere gange , kan endda huske at jeg engang lige da de var kommet frem bestemte mig for at stemme på dem, da jeg så stod nede i stemme boksen fik jeg tvivl og tænkte hvad så ...
og så knalde jeg mit kryds af ved kristelig folkeparti
Se det er da stemmespild
Men det var så langt væk fra DF som jeg kunne komme
-
18-08-07, 14:14 #46
Og lige en tilføjelse, som jeg netop lige lytter til i skrivende stund...

Lars Løkke siger, at de hiv-smittede på Riget jo "heldigvis" har den mulighed at søge erstatning.
Ja, right... Det koster enorme psykiske kræfter at skulle føre en lang og opslidende retssag.
Så er risikoen/straffen jo dobbelt så stor.
Erstatningen skal falde af sig selv - UDEN at borgerne skal kæmpe for den samtidig med alle de andre spekulationer, borgerne er blevet påført pga. urimelige sparehensyn.
Det er fremtidens Danmark - hyr en advokat, hvis du har helbred og penge nok.
-
18-08-07, 14:14 #47
Uanset hvem der vinder så går jeg altid optimistisk til valg ud fra at det kan ikke blive værre....
Prøv at forestille jer nogle overraskelser jeg har fået gennem tiden
Denne gang er mit håb at selv om jeg heller ikke har den store tro på et nyt regeringsparti , så er mit håb at vko ikke længere kan præsentere et rent flertal sådan at de vil være nød til at forhandle flere ting igennem med andre partier, selv om NY og de radikale skulle pege på en borgelig regering så tvivler jeg på at de har helt det samme menneskesyn som feks DF.
Kald mig ukuelige optimist men det tror jeg man er nød til at være for ikke at synke helt til bunds.
Jeg tror aldrig at jeg kommer mig over at man sendte danske soldater i krig uden at have et bredt flertal , det gør man bare ikke !!!
:!: :!: :!:
-
18-08-07, 14:31 #48
Det var til Anne
, men faktisk også til alle andre, der var med før. Jeg havde blandt andet gennemlæst vore gamle "analyser" af netop Indvandrer-faktor i dansk politik fra 2001 og frem til i dag, og har måttet konstatere, at først har man brugt Indvandrer-hammeren til at forarme til at smadre levevilkår for hele lavindkomstgruppe ved at indføre masser af div. indskrænkninger, der ellers efter sigende skulle få skovlen under indvandrerne, hvorfor de etniske danske fattige holdt mund og troede at ved sin accept hjalp de landet med at overvinde et problem.... Sikke et elegant politisk bedrag....
.... fordi når "Indvandrer-tema" var lissom blevet udtørret - ja, så kom turen til alle de sociale snyltere, der lige pludselig slet ikke behøvede at være indvandrere... nu er det nok bare at være etninsk dansker på kontanthjælp, eller en etnisk dansker der er blevet arbejdsløs (ja, ja... det forekommer altså fortsat selv om DA - øh - skriger efter arbejdskraft), eller en etnisk dansker der formastede sig til at blive kronisk syg .... eller Gud forbyde - gammel og affældig... Her har vi de nye "pariaer" og prygleknaber når indvandrer-pisken kan ikke vrides så meget ud af mere....
Men, men, meeen... jeg tror at jeg har skrevet nogenlunde det samme før , dog med den forskel, at bare for et år siden, har man endu haft nogen saft i indvandrer-emnet som et grundlag for politisk skrækscenario.... så i dag er turen kommet til etnisk dansk proletariat, der nu må holde for og ud.... for at middelklassen fortsat skal fastholdes i jerngrebet af skræk, så de endnu en gang sætter deres kryds ved Landets Fader og Følgesvendene...."Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright
-
18-08-07, 14:32 #49
Lyder lidt morbidt ikk ?
Det siger lidt om hvad manden har mellem ørene , hvad ville ofrene mon fortrække deres liv eller en god erstatning ...
sådan en gang pladder .....
-
18-08-07, 14:51 #50
Villy Søvndahl har netop sagt, mens et jagerfly fløj over hovedet på ham, og nazisterne slås med venstreorienterede, at det bliver meget værre.
Der er åbenbart ingen grænser for regeringens spin - de inddrager både nazister og jagerfly. Sikken magtdemonstration... i Søvndahls by.
Margrethe Vestager kommenterede det da også med statsministerens "venlighed".
Jeg troede ellers, vi havde nået bunden.
Jeg ville gerne være optimist, men kan ikke grave dybt nok for at finde min optimisme mere.
Der skal da et mirakel til.
Knus• "Gammeljomfruer er damer, som har hornhinden i behold" (Siw, 10 år).
-
18-08-07, 18:03 #51
Tjaaa! jeg plejer at være optimist; men hvad politik især den nuværende kan optimismen ligge et meget lille sted.
Jeg tror desvære ikke et valg gør nogen forskel, vi skal længere ud før det går op for folk, at de er blevet ført bag lyset.
-
18-08-07, 21:55 #52
Jeg tror desværre heller ikke, et valg vil gøre nogen forskel. Godt nok ser meningsmålingerne sorte ud for VKO-flertallet, men jeg er bange for, at Ny Alliance peger på Fogh som statsminister, og så er vi lige vidt.
Oprindeligt indsendt af lene
Knus, Anne
Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!
-
30-10-07, 18:09 #53
Så er det tæt på, at der skal stemmes igen.... læs også denne "afstikker" her -> Folketingsvalg. Træd varsomt.... . Kunne godt ske, at også denne vinkel er værd at overveje.... før den 13. november....
Oprindeligt indsendt af Anina
-
30-10-07, 18:34 #54
Efter at have fulgt ret meget med i de forskellige valgdebatter hælder jeg mere og mere til SF
Han har ellers aldrig været min kop te ham Søvndal, men HVIS alternativet er det samme "bras" som vi har haft de sidste 6 år så håber jeg han får et kanon valg
Det er nu ikke fordi politik er noget jeg går op i, jeg syntes den ene er mere røget end den anden er speget, men det kan gå hen og blive en gyser
Knus fra Helle
-
30-10-07, 19:11 #55
Jeg stemmer også SF men har jo så gjort det før , jeg syntes godt nok at jeg mangler nogle debatter i tv , og alt det de snakker om i tv om at valgkampen skulle være rykket ud på nettet det kan jeg godt nok ikke se
Men det kan så være fordi at i min verden der er det at den er rykket ud på¨nettet også noget med to vejs kommunikation og det er der jo ikke lige frem meget af ....
Men jeg har altså gået og tænkt på noget de sidste par dage (og jeg kan ikke finde det nogen steder hverken på nettet eller tv) og hvad er det så ...
JO det er , Helle Thoring siger at hvis og så frem hun bliver statsminister så vil de rulle skattelettelserne tilbage som allerede er givet .... (ved godt at radikale siger nej ) men hvad når de ruller skattelettelserne tilbage (hvis de gør ) husker de så også at rulle de nye afgifter tilbage , altså de afgifter på strøm som skulle financere skattelettelserne ??
he he nå bare en tanke , tænk jer engang hvis man om et år fandt ud af at hov de rullede kun skattelettelserne tilbage men det glemte afgifterne
og så glæder jeg mig ellers til de mere direkte debatter på tv , der kommer dyst med Thoring og Fogh på Torsdag men det har godt nok varet længe inden man så noget direkte tv med de to ...
ja for den sags skyld så også noget partileder debat ....
-
10-11-07, 14:41 #56
Om dine forudsigelser bliver opfyldt - kommer vi til at se på tirsdag.... selv om det fremgår tydeligt, at der er lagt i kakkelovnen til en valgsejr til den siddende magthavende blok.
Oprindeligt indsendt af Biddi
Ikke alene har Fogh trukket udskrivelse af valget så langt ind i efteråret som muligt, sørgede for at der er kun micro-tid til en valgkamp til rådighed, men også den næsten samlede danske presse kryber i støvet for, hvad der i dag er magt på Tinget....
Det er så velkendt så det næsten er pinligt, at omkring 400.000 tusinde borgere drives af lykkepiller og det hjælper ikke på sagerne, at vi er kommet ind i den mørke tid, der kendetegnes, specielt på vore breddegrader af melankoli og besvær med at opretholde et frimodigt sind - nu, solen ikke længere er her længe nok ad gangen. At kunne se lyset for enden af tunnelen - eller at kunne mobilisere fremtidshåb nok til at lette bagdelen og stemme - er meget svært netop i denne årstid, som vi nu engang er mentalt indrettede.... og allerede i underskud af lys og varme.
Hvad angår den aktuelle pressedækning af vores micro-valgkamp og inkl. DR - er journaliststanden ved at erhverve sig et blakket ry ude i (om)verdenen.... hvilket ellers for mig var ganske tydeligt allerede fra ca. et år efter at den nuværende regering tiltrådte... og journalisterne begyndte at overgå hinanden i halelogring og politiske kommentarer "efter munden" (den regerende politiske bloks selvfølgelig).
Set i dette lys er jeg slet ikke overrasket over, at der allerede tegner sig et billede af talrige sofavælgere, der på valgdagen forbliver siddende hvor de er, simpelt hen fordi alting virker så håbløst, når vi bliver bombarderet med den ene mudderkastning efter den anden - i stil med de populære doku-soaps importeret direkte fra vores rolle-model-nation-nr-1 - USA, hvis det står til Fogh % Co.
Min personlige overbevisning er ved at tegne sig klart og tydeligt: hvis Fogh vinder endnu en valgperiode - vil det ikke ske som følge af de borgerlige (blok)politiske budskaber... det vil ske alene fordi de danske journalister vinder valgkampen for de borgerlige! Good bye demokrati!
Den højt respekterede ud over den gangske verden norske journalist PER EGIL HEGGE har publiceret en kommenterende artikel i anledning af den danske valgkamp... og der bliver ikke holdt igen i en direkte udreding af, hvad en respekteret journalist mener om de sølle journalistefterligninger vi må trækkes med her og nu....
Per Egil Hegge kalder Danmark, i den aktuelle valgsituation for Medienes bananrepublikk og Politiken havde bragt omtale af hans artikel fra den norske Aftenposten under overskriften: Norsk avis: Danmark er en bananrepublik
Hegge skriver i Aftenposten om kvaliteten af de danske journalisters indsats nu under valgkampen således:
Den danske omtale af Hegges artikel kan læses her -> Norsk avis: Danmark er en bananrepublik eller HERMedienes bananrepublikk
PÅ VILLE VEIER.Danskenes manglende begrep om habilitet gjør landets medieverden til en bananrepublikk som ingen såpeoperaforfatter ville ha våget å bake inn i en middels tåpelig TV-serie.
DA STATSMINISTER Anders Fogh Rasmussen møtte den sosialdemokratiske leder Helle Thorning-Schmidt i en fjernsynsdebatt søndag kveld, var det statsministeren som vant. Det sto i Jyllands-Posten. Ifølge København-avisen Politiken var det derimot Fogh Rasmussen som tapte.
Nå beror jo slikt ofte på øynene som ser. Det er nok tilfellet her. For det som ikke sto, var følgende: Jyllands-Postens politiske redaktør, som utropte regjeringssjefen til vinner, har i mange år delt bord og seng med Karen Jespersen, som etter et par-tre partioverganger nå er Fogh Rasmussens sosialminister. Politikens kommentator var i årene 1997- 2000 pressetalsmann for den daværende sosialdemokratiske statsminister, Poul Nyrup Rasmussen.
Gjørmebryting.
Det stopper ikke der. Danskenes totalt manglende begrep om habilitet gjør landets medieverden til en bananrepublikk som ingen såpeoperaforfatter ville ha våget å bake inn i en middels tåpelig TV-serie. Det er bare så vidt det føres en diskusjon om disse spørsmål.
Ingen ringere enn det danske Se og Hørs sjefredaktør, Henrik Qvortrup, er blitt deltager i denne presseetiske gjørmebrytingen. Han er tidligere pressetalsmann for Anders Fogh Rasmussen. Da Se og Hør "avslørte" at Naser Khader, lederen for Ny Alliance, angivelig hadde betalt svart for et reparasjonsarbeide i sitt sommerhus, svarte Khader med å kalle ham et svin tre ganger. Qvortrup var også fast valgkommentator i Berlingske Tidende, Danmarks Radio og TV 2. Den første og den siste fant ut at de dermed ikke kunne bruke ham lenger.
Danmarks Radio, hvor evnen til prinsipiell tenkning ligger omtrent på Trygve Hegnars nivå, syntes at det var helt i orden at han fortsatte. Qvortrup fant selv ut at han som part i saken ikke burde være politisk kommentator mer, og fratrådte. Danmarks Radio, ved sin begavede mediedirektør Lars Grarup, skjønte fremdeles ikke hvorfor.
Lav list.
Det blir verre: Khader, som kan bli tungen på vektskålen og avgjøre hvem som skal bli statsminister etter valget 13. november, sier han hadde betalt over bordet til det firmaet som hadde arbeidet på sommerhuset hans. Det firmaet eies delvis av Michael Jeppesen, som hver dag skriver baksiden i Ekstra Bladet. Like fullt fortsetter også han å skrive om politikk. Nå legger han listen så lavt at det er berettiget å spørre hva det egentlig er han skriver om, men han nevner i det minste noen politikere hver dag, og har tydeligvis snakket med dem også.
Det alvorligste i dette er naturligvis Jyllands-Postens fremgangsmåte. Avisens politiske redaktør, den tidligere venstresosialist Ralf Pittelkow, har betegnet Qvortrup som en bullshit-mann. Men Pittelkow, som etter norske forhold står marginalt til venstre for Djengis Khan, har overhodet ikke vurdert om han burde avstå fra politiske kommentarer så lenge hans ektefelle, tidligere venstresosialist og sosialdemokrat Karen Jespersen, sitter på sin tidligere statsrådstaburett som sosialminister. Det har heller ikke hans sjefredaktør.
En av de mer nøkterne og forsiktige kommentarer denne uken kom fra den frie og uavhengige skribenten Michael Kristiansen. Han er i likhet med Qvortrup tidligere pressetalsmann for - Anders Fogh Rasmussen. Men han mente at damen vant søndag.
Det er jo ikke sikkert at Shakespeare hadde rett når han hevdet at "noe er råttent i kongeriket Danmark". Men sannelig er det mange bananskall der.
"Lektien" må være, at ønsker man at kunne gennemføre et helhjertet forsøg på at skabe sig eget overblik over det aktuelle, politiske billede, ikke mindst i dagene op til valget - er det bare om at lukke øjnene og ørerne for presse og TV, og.... selv at tænke - ikke mindst tilbage, for i lyset af egne erfaringer at vælge OM man vil ind og stemme og HVEM man vil stemme på.... Hvor man så konstaterer, at valget står mellem en mindre og en større "onde" - ja, så må man vælge den mindre.... og håbe , at dem man har stemt på - vil vokse med opgaven. En chance Fogh&Co. faktisk selv har fået - så hvorfor skulle vi ikke chance en gang til, ved denne gang at stemme på oppositionen.... det kan kun gå bedre og vende omstruktureringen af samfundet fra at være et samfund for de få - til (igen) at blive et samfund for alle.....
Det kan ikke gå hurtigt nok med at vælge EGET ståsted og meget gerne - uafhængig af, hvad "Blok-regeringen" ønsker at vi skal lytte til: dem selv og den regeringsvenlige danske presse, hvor undtagelserne fra reglen ser ud til at være så få - så de kun bekræfter hovedtendensen....
Hanne Reintoft havde forudsagt allerede for flere år siden - hvad der vil ske, hvis de borgerlige får lov til at beholde magten for længe. Og hvis du ønsker at læse, hvad Hanne Reintoft egentlig sagde om tingenes tilstand og finde ud af, hvorfor disse "gamle" ord fortsat er mere aktuelle end nogensinde... læs om behovet for at "træde varsomt" og begrundelsen herfor - her....
... og træd så ud af trætheden og den vildfarelse, de fleste smittes med via modermælken, at hvis man er et almindelig og beskedent menneske og borger - tæller ens stemme ikke med i det store billede.... for intet er fjernere fra sandheden end netop denne tvivl!
"Profetien" bliver selvopfyldende KUN hvis tilstrækkelig mange af de beskedne - bliver væk fra valgstederne i den tro, at det ikke nytter...."Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright
-
10-11-07, 17:29 #57
Godt indlæg, Anina.. som yderligere blev bekræftet i dag, da Ekstrabladet og venstres direktør for TV2 Radio sammen forsøgte at "slagte" Sass Larsen.
Du skriver:Jamen selvfølgelig logrer de.journalisterne begyndte at overgå hinanden i halelogring og politiske kommentarer "efter munden" (den regerende politiske bloks selvfølgelig).
De er jo ansat af Venstre til at gøre det beskidte job i alle de medier, de overhovedet kan - som Berlusconi forsøgte i Italien.
Berlingske Tidende, TV2, Jyllands-Posten, Jydske Vestkysten, Fyens Stiftstidende, Frederiksborg Amtsavis, Ekstrabladet, osv. osv.
Alle har jo enten chefredaktører eller bestyrelsesmedlemmer, der er venstrefolk.
Danmarks Radio er jo blevet "besparet" af Venstre, som jo absolut ikke vil støtte deres kritiske journalister. Fogh ønskede jo heller ikke at stille op i DR2's Deadline til en halv times interview. Han er nok en kylling, som nogle påstår.
Fogh ville heller ikke møde Helle i den "virkelige verden", for den kan Fogh jo ikke kontrollere, som han kan med medierne. Sikke et mediebillede for ham. Det ville ikke være i Foghs favør, for han kan KUN tale om penge, ikke om omsorg.
Han aner simpelthen ikke, hvad omsorg er.
Så ja, Anina... man skal IKKE stole på medierne.
Man skal bruge sine sanser og tænke selv.
Hvordan SER skolerne ud?
SER de ældre glade ud?
Er personalet i stort set alle offentlige og private arbejdssteder for stressede?
Ligger folk på gangene på sygehusene?
Dør folk på ventelister?
Kommer plastikoperationer i første række eller hjerteoperationer?
Listen er uendelig, men det er muligt at blive klogere UDEN brug af medier.
Og vi må ALLE op af sofaen den 13. og sætte et kryds og håbe på, at det bliver bedre.
Vil da lige tilføje, at Henrik Quortrup fra Se og Hør også hjælper Venstre i valgkampen.
Det er totalt hæmningsløst... og usmageligt.
Tænk sig, at et sladderblad deltager i en seriøs valgkamp.
Det er helt ude i hampen.
Valgkamp i Danmark er trukket ned på et niveau, der svarer til Se og Hørs artikler.
Føj!!!!
Og lige et skrækbillede på nethinden:
Danmark styres af Dansk Folkeparti sammen med Se og Hør.
Knus og kryds fingre for et mere menneskeligt samfund efter tirsdag.
-
15-11-07, 22:45 #58
Så er valget overstået.
Gad vide, om det hele havde set anderledes ud, hvis Se og Hør IKKE havde blandet sig.
Eet eneste mandat betød hele forskellen.
Skyldtes det Se og Hørs hetz mod Naser Khader?
-
16-11-07, 11:10 #59
Hej Zuzan
Ved du hva`? En forskel på en stemme er næsten værre end tabet af valget.... Jeg under S og SF noget bedre, end at vinde et valg til Folketinget, med kun en stemme. Denne valgsejr bliver hurtig til en forbandelse for Fogh. Bare vent og se....
Det betyder ikke ret meget, at han nu har "flertal", for dette flertal har ingen forpligtelser overfor fortiden.... men det har Fogh. Også i den grad. Så når han nu bliver tvunget til at lade fortiden ligge - kan han heller ikke nå at indhente hvad hans egen regering VKDF har bidraget til af forfaldet af, så godt som alle offentlige institutioner, med undtagelse (selvfølgelig) af statsadministrationen. Alt andet er jo forfaldet og udmarvet.... fra kommunerne og nedefter. Så nej, Zuzan
- jeg er ikke ked af, at valget er blevet vundet af Fogh med kun en stemme.... fra Færørerne
Ja, Fogh har vundet. Eller har han?
Kan man virkelig kalde det for en "sejr", når magten står og falder med en færings stemme?
Derudover - jo længere denne regering sidder på magten - jo sværere bliver det, hele tiden at sende Sorte Per tilbage til de socialdemokratiske tider, når man spørger til samfundets nedslidning på områder: Uddannelse, Sygehusvæsen, Transport m.v.
Nu har regering og den borgerlige del af samfundet haft hele 6 år til at "udbedre" det, de hele tiden har kaldt for "konsekvencerne af de socialdemokratisle regeringstider". Denne argumentation holder ikke længere og det bliver sværere og sværere at gemme sig bag de påståede socialdemokratiske fejl, for hvert år Fogh sidder ved magten fremover.
Sidst men ikke mindst - Oppositionen. Det var længe siden at den var så stærk som den er nu og spiller de deres kort rigtigt - får vi et rødt flertalsregering i mange efterfølgende valgperioder fremover. Hvorfor? Ja, fordi når mange af dagens "blå-vælgere" finder ud af med tiden, at vi styrer direkte mod amerikanske tilstande og når de flittige "blå" selv får ørerne i maskineriet som følge af sygdom, ulykke eller alderdom - så skifter de side inkl. deres pårørende. Som amen i kirken.
Og allersidst - ja, det bliver ikke Fogh, der vil føre de "blå" til næste valgkamp. Fogh har allerede kridtet vejen for sig selv mod en toppost i EU og inden der er gået et år, max. halvandet.... hedder Danmarks Statsminister -> Lars Lykke Rasmussen. Manden bag de mange venteliste-dødsfald, manden bag det nedslidte sundhedsvæsen, manden bag de skæbnesvangre løgne om screening af donorblod for HIV og manden bag den nye trend: Private Sundhedsforsikringer for dem, der har råd. Det bliver altså hverken pensionister eller lavtlønnede skal jeg hilse og sige. Det bliver nemt at vinde over ham, bare vent og se....
Ja, tirsdagens valgsejr er så spinkel og så dyrekøbt, og så medieskabt - at det bliver endda meget svært for Fogh, på sigt at fortsætte med at bilde befolkningen ind, at landets fremgang kan fastholdes, når sandheden er, at der allerede betales høj pris for at friværdibaroner trives, ved at stå på skuldrene af de fattige.
Held og lykke siger jeg bare til hr. Fogh & Co. Det får han sgu brug for."Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright
-
16-11-07, 15:49 #60
Regeringsflertallet er så skrøbeligt, at vi har valg igen inden for to år, er jeg sikker på.
Kan I forestille jer Pia K. og Khader arbejde sammen? Skal de det, vil der godt nok være nogle enorme kameler, de skal sluge hver især, og jeg tvivler på, nogen af dem vil gå stik imod, hvad de selv står for. Godt nok er vi vant til, at politikere løber fra deres løfter, men disse to modpoler vil aldrig bøj af mod hinanden!
Der skal forsvindende lidt til, før flertallet vælter, og med Søvndals enorme fremgang, sidder der en stærk opposition, som garanteret ikke sover i timen!
Der skal nok blive fyret godt og grundigt op under den associale flok!
Hvad jeg ikke fatter er, at så mange ældre stemmer på DF. Jeg må sige, jeg er dybt rystet over, at de fik endnu et mandat. Jeg troede virkelig, folk var godt og grundigt trætte af det kvindemenneske, og ønskede hende og hendes parti hen hvor peberet gror! Desværre gik det lige modsat.
Enig - og Lars Løkke Rasmussen som statsminister - må Himlen forbyde, at det nogensinde sker!!
Oprindeligt indsendt af Anina
Knus, Anne
Besvar med citat

Bookmarks