Lisbeth Knudsens Blog: "Kan man skrive kritisk om læger?"

rosa uhrenholt nielsen, 28. august 2009 kl. 12:58

@ Lene Bech: Ifølge Cand.jur Henrik Egeskov , Patientforsikringen og Dommer (med tilknytninge til Patientskadeankenævnet) kan Regionshospitalet Silkeborg ikke indbringes for Patientforsikringen, de er uden for lovgivning, fordi de er spydspidshospital i Danmark for TERM modellen.
LENE

Helt korrekt. desværre. Ligesom med medicinforsøg osv. er det specielle aftaler, indgået på denne måde. Så selv om forsøgene foregår på de offentlige sygehuse, er de udenfor den normalt lovgivning.

Det omtalte Center for Regional Sundhedsforskning er et led i den samlede plan der nu er i fuld gang imellem Region Nordjylland og Regional Midtjylland, koordineret og iværksat af Aarhus Universitet.

Da jeg nu anmodede sygehusledelsen om journalindsigt, var materialet omkring dette ikke med. Det var først efter mit skænderi med lægen 11.maj, at det er anført at jeg ikke ville deltage, da det var et tricyklisk antidepressiva.

Det var heller ikke anført i det materiale, som jeg fik udleveret til at tage stilling ud fra, da jeg blev forespurgt om evt. deltagelse, ligesom alle de grimme bivirkninger, der også kan være emd medicinen heller ikke var med.

Så, hvor skulle jeg mon i så fald gå hen med et erstatningskrav, ifald der var noget som gik galt ?