Viser resultater 1 til 13 af 13
Threaded View
-
24-07-08, 17:09 #1
Hvem er Rosa? (TERM-modellen)
Hvem er Rosa? Rosa er den "civile" person i DK, der nok ved mest om TERM-modellen; dennes politiske ursprung; konsekvencerne for almindelige mennesker og dennes rækkevidde langt ud i fremtiden.
Er du ikke klar over, hvad TERM-modellen er og hvorfor alle almindelige mennesker burde interessere sig for den - klik lige HER og se, hvad det handler om i detaljer.
Det er ikke ret mange, der interesserer sig for TERM-modellen idet de ikke er klar over, at netop TERM-modellen er nok den mest "demokratiske" behandlingsmodel, der er ved at tage form i Danmark og den eneste måde at undslippe den på, for den enkelte - er en stor tegnebog med pengesedler eller plastikkort, en formue i banken og derved også - mulighed for at købe sig til en sygdomsudredning således, at man ikke er afhængig af det offentlige sundhedsvæsen, som er pt ved at sadle om fra at være et behandlingssystem for alle - til at blive en "somatiseringsfabrik" med det formål at klassificere størst muligt antal af syge som værende "somatiserende" og derved at "spare" samfundet for udgifter til sygdomsudredning, endsige sygdomsbehandlinger.
Det er de danske liaison-psykiatere der har designet TERM-modellen og det er vores egne folkevalgte på kommunal- , region- og landsplan - der velvilligt betaler til den - på vores allesammen vegne.
Det er altså vores Rosa, der nok er den mest velbevandrede i TERM-modellen lægmand over det ganske land og det er Rosa, der skrev og skriver en hel del om dette emne, hvor hun kan komme til.
Det er ikke så nemt, at fastholde overblikket over Rosas værdifulde skriverier om emnet TERM-modellen. De findes spredt rundt på flere hjemmesider, hvor de bliver fremhævet eller slettet efter hjemmesidernes forgodtbefindende. Som det er sket på Netdoktor.dk, der har, i løbet af de sidste par år slettet det meste af bl.a. Rosas materiale om TERM-modellen.
Jeg vil derfor forsøge at samle, hvad jeg har fundet i tidens løb af Rosas indlæg om emnet på Internettet. Jeg vil ikke altid kunne linke til steder, hvor Rosa har postet sine indlæg, idet den gang jeg startede på min "indsamling" af Rosas post, var jeg ikke klar over, hvad jeg vil bruge det til.
Det ved jeg nu. Og jeg vil bede Rosa om at sende eller selv poste her - alle de indlæg hun kommer fremover til at poste andre steder - så vi har det hele samlet i orden og overskueligt.
Rosas egen præsentation kommer i næste indlæg.
Læs meget mere om TERM-modellen -> HER!
Lignende emner
-
TERM-modellen - hvad er det?
By admin in forum TERM-modellenSvar: 4Nyeste indlæg: 15-08-09, 13:45 -
TERM-modellen - sådan "genkender" du TERM-læger og andre TERM-aktører
By admin in forum TERM-modellenSvar: 4Nyeste indlæg: 18-09-08, 18:02 -
Den " somatiserende " patient. TERM-modellen og Rosa
By admin in forum Rosa om TERM-modellenSvar: 7Nyeste indlæg: 20-05-08, 16:02

Besvar med citat

Bookmarks