Viser resultater 1 til 13 af 13
Threaded View
-
08-11-09, 14:47 #10
Re: Hvem er Rosa? (TERM-modellen)
Tak for et godt link. Jeg koger over nu.
Vi kan nu se, ved at have været oppe for at se, hvad der er anført i mine elektroniske sundhedsoplysninger, at de forskellige undersøgelser slet ikke er anført heri. Der kører åbenbart enten to forskellige journaler på mig, eller der er i stedet et meget mangelfuldt materiale. Jeg kalder det fusk.
F.eks. er det brev, jeg modtog som svar på min undersøgelse vedr. Pancreasenzym, og hvor svaret fra sygehuset blev nøjagtigt afskrevet her, i indlæg nr. 41 d. 29. august 2009, er overhovedet ikke anført i mine oplysninger i den elektroniske patientjournal.... Var det derfor, at de havde været så flinke at åbne dette afsnit i dag, det var ellers lukket helt ned hele sommeren pga ferie ?
Jeg synes da ellers det ville have været relevante oplysninger, når jeg iflg. egen læges udtalelse er et tegn på, at jeg er meget alvorligt og uhelbredeligt syg. Samt, at jeg jo desværre havde en risiko for at udvikle kræft efterfølgende. Og som bekræfter mine udtalelser hidtil om, at jeg nu har været i sygehusregi i 2 ½ år, og stadig ikke har nogen sikker diagnose. Den omtalte undersøgelse er ført ind som et ambulant besøg!!!
Ligeledes med mine forespørgsler, 4 mdr. efter at have fået foretaget scanning, og efter (tilsyneladende) at have fået foretaget nærmere undersøgelser på spiserør. Her blev jeg lagt i narkose, men fik bare en melding om efterfølgende fra lægen dernede, at ”de ikke havde gjort noget alligevel”… det fremgik her, at det var pga syrereflux, ligesom mavesår osv havde været. Igen uden at have undersøgt nærmere (der var ikke foretaget helicobacter-prøve, så kun en formodning om), og samtidig ignorere min melding om, at jeg ved gud aldrig har opstød eller halsbrand…. Det vidste jeg heller ikke nogen om, åbenbart. Min udmelding er derimod det modsatte, hvilket bekræftes af den meget nedsatte enzymproduktion og dermed ingen optagelse af næringsstoffer. Og derfor problemer med tarmsystemet. Denne forespørgsel er kun noteret ned som ”en telefonkonsultation”, til trods for, at der er afgivet skriftlig information til mig efterfølgende!!!
Jeg har igennem hele forløbet været plaget af især forstoppelse, men til trods for det, er der vedvarende meldinger om at jeg lider af diarre. Selv om det modsatte også er med i journalen. Og altså også derfor at de behandler mig med creon…, som altså stopper diarre. Jeg bliver behandlet for forforstoppelse, selv om jeg lider af diarrè!!!
Dette skulle have været fulgt op på, men på grund af at sygehuset har overset dette forhold, har jeg ikke kunnet modtage tilskud til den. Til trods for, at jeg modtog recept på den, hvorfor jeg opfattende den som en ordination. Så, har det så også været som forsøgsmedicin?
Dette fik jeg besked på telefonisk en søndag aften, 1 år efter ordinationen, og da jeg så fik fortalt hvorfor jeg mente det var deres sædvanlige sjusk, og at jeg var meget utilfreds med dette, er det så i stedet ført ind som, at jeg ”overfusede lægen”. Intet om årsagen hertil. Ligesom tidspunktet for opringningen er udelukket. Ingen opfølgning, ingen aftaler indgået med røntgen osv, når jeg er blevet informeret om at skulle henvises dertil osv.. forkerte tider (flere til næste år pga fejl i deres datasystem), tider, hvor jeg er mødt op for at få at vide, at det var aflyst osv.
For ikke at tale om deltagelse i medicinforsøg, hvor jeg henledte deres opmærksomhed på, at Pfizer vist havde givet dem meget mangelfuldt materiale, hvorfor jeg afleverede det skriftlige materiale jeg havde herfra, da en af mine meget nære venner havde været ved at dø ad medicinforsøg med netop denne medicin, og hvad der skulle være indberettet herom fra Pfizer til lægemiddelstyrelsen. Dette gav jeg som en begrundelse for, hvorfor jeg havde valgt at sige nej tak.
Hele billedet af mig i hans journalisering er kørt hen på, at jeg skulle være ”formodentlig” misbruger af smertestillende medicin (med de 3-4 tabletter, heraf kun 1 nobligan, samt ibumetin) jeg får i døgnet, og ligeledes som en meget neurotisk og aggressiv person, som de kun med besvær kan tale ned igen.
Gad vide, om nogen ad de mange som kender mig, vil kunne genkende dette billede, for det kan vi slet ikke selv.
Spørgsmålet er nu, om jeg er alvorligt syg, eller om jeg nu i stedet skal kategoriseres som hypokonder efter Liaisonpsykiatriske principper. For denne aftale er netop i gang, kaldet Århus-modellen, og som omhandler personer på Gastro-enterologisk afdelinger. Som I kan se, er den fra 4. juni 2009, så den er topaktuel nu....
Som alle nu kan se, er det stadig ”uforklarlige” mavesymptomer og smerter, for diagnosen bliver stadig henført som at den tyder på en kronisk pancreatitis. Og når alle relevante data ikke føres ind i journalen, er der ikke noget at komme efter i en evt. klage. Her vil eneste punkt kunne påvises ved de skrivelser, jeg har modtaget fra sygehus Aalborg, og som fortæller den anden historie.
Jeg fik en lidt anden indfaldsvinkel til min tankerække, som efterhånden var ved at gå i selvsving, da jeg gik i gang med ”Vores Piller”, skrevet af sundhedsjournalist Nina Vinther Andersen. Hun gjorde her bl.a. op med begrebet ”professorat med særlig opgave”, er nyt begreb for mig. Her er et af resultaterne fra netop ”MIT” sygehus og Asbjørn Mohr Drewes, Aalborg Sygehus og tilknyttet MIN afdeling. Og med og i et tæt samarbejde med de mange fantastiske opdagelser, der i disse år laves i netop Aalborg. Takket være de uendeligt mange millioner, som strømmer til Aalborg fra især medicinalfirmaerne.
Spændende at se, hvad Sygehus Aalborg også er. Det må vist betegnes som en OPFINDERFABRIK i dag. http://www.aalborgsygehus.rn.dk/NR/r...E12/0/Hent.pdf
Og hvor vi nu kan se, at alt herfra nu peger i retning af, at jeg netop skal udstilles som en utilregnelig person. Dette kan så igen forklare, hvorfor han går så kraftigt til angreb på mig verbalt, hver gang vi er der. Det er efterhånden psykologisk krig. Det må være det med, at ”angreb er det bedste forsvar”.
Det er vist et sundhedssystem i verdensklasse. Blot uhyggeligt, at Fink&Co. netop nu forsøger at lave det til en eksportvare til ulykke for resten af verden.
Bortset fra de mange døde patienter, og de mange som får tilværelsen smadret, er det et system, som vil spare ethvert lands system for mange milliarder hvert år. Det er enhver politikers drøm og enhver patients mareridt.”Anspændt til det yderste for at løfte den mægtige sten og atter og atter skubbe den op ad bjergets side...."(Albert Camus om Sisyfos)
Lignende emner
-
TERM-modellen - hvad er det?
By admin in forum TERM-modellenSvar: 4Nyeste indlæg: 15-08-09, 13:45 -
TERM-modellen - sådan "genkender" du TERM-læger og andre TERM-aktører
By admin in forum TERM-modellenSvar: 4Nyeste indlæg: 18-09-08, 18:02 -
Den " somatiserende " patient. TERM-modellen og Rosa
By admin in forum Rosa om TERM-modellenSvar: 7Nyeste indlæg: 20-05-08, 16:02

Besvar med citat

Bookmarks