Jeg igennem det sidste halve år konstant har fået besked på at jeg skulle have lavet nye blodprøver, da mine levertal var forhøjede. Ligeledes havde han fortalt, at der var cyster i min lever.

Ifald mit vitamin og mineralniveau er normale, vil det være første gang i mit liv, idet der altid har været meget store udsving. Især natrium/kalium har altod været en gåde for læger, ligesom jeg altid har døjet med blodmangel. Dette mener jeg selv kan være årsag til mit alt for høje blodtryk. i går morges: 203/126

Jeg har marginalt igA, ligesom der er udsving i igG. igen: mine tarmproblemer igennem årene, ligesom muskelsmerter, er af læger blevet afvist med psykiske problemer. Hvilket jeg absolut aldrig har døjet med, måske tværtimod…

Ved indlægelsen til obs for blodprop: kolesterol katastrofalt højt. medicinsk behandling skulle straks iværksættes. 2 uger tidl. havde kolestrol været normal, ligesom jeg lod være med at tage medicin, før jeg igen havde snakket med min “nye” praktiserende læge. Her fattede han, igen, ikke, hvad der foregik så han kontrollerede igen kolesterol. og igen Fuldt normale værdier. Ligesom han efterfølgende ikke fattede, hvordan jeg skulle have udviklet en stor cyste med byld i løbet af mindre end to uger. Der var trods alt normalt Dr.Lund ved undersøgelse. han havde sendt mig derop pga. store hævelser i højre side.

Jeg har adskillige gange i mit tidl. forløb konstanteret, at læger havde informeret andre læger om min behandling. bl.a er der, i min særdeles sparsomme journaloplysninger kopi af de svar, den daværende læge havde givet min tidl, for at holde vedkommende a`jour med, hvilke informationer hun havde videresendt/ skrevet og givet i ny GHU til de sociale myndigheder ved ansøgning om forhøjelse af pension..

Kopien ligger i mine papirer. ligesom der blev aftalt, hvilken læge jeg evt. skulle henvises til. der blev intet foretaget, for jeg blev aldrig sendt videre. Igen GIK HUN UD FRA at det måtte have været lavet tidl… da var blodtryk lige så højt.

Derfor ved jeg/vi med sikkerhed, at der er foregået denne trafik. Ligesom jeg ikke kunne få undersøgelser pga. blodtryk osv. selv alvorligt fald kunne ikke efterfølgende blive undersøgt.

Det blev afvist ved lægevagten, ligesom ved kontakten med daværende læge som noget fis. det kostede efterfølgende mere end 20 behandlinger ved kiropraktor, da min rygsøjle havde forskubbet sig.

Problemet er vist nærmere, at tidl. læge i samarbejde med de sociiale myndigheder ville have en hurtig diagnose. den blev også givet: et kvarter på Aalborg Sygehus, så havde jeg fået stemplet i panden: FIBROMYALGI. Dette udløste pension, og siden har alle læger været sikre på, at alt måtte være undersøgt, for ellers fik man ingen pension.

Ved mit efterfølgende job, deltids, blev dette igen blokeringen. For med en pensionstildeling: Ingen mulighed for A-kasse, ingen mulighed for evt. udbetalinger fra Pensionskasse, måtte arbejde med 18 løntrin under kolleger, selv om vi delte en stilling osv…

For, alle går ud fra, alle tror eller forventer, at de gør arbejdet mere grundigt end de selv. De tror, de regner med, de går ud fra..

Oprigtigt talt ville det nok være mere optimalt, hvis der i stedet blev udarbejdet retningslinjer, som forpligtede til at undersøge, når og hvis det er muligt, om disse betingelser var opfyldt, og hvorledes facit havde været. Det skal foreligge i en salet skemaform, så det er overskueligt.

Det vil give en større sikkerhed end i dag, hvor den ene afd. ikke engang har set papirer fra det oprindelige forløb…