Min mand sagde til mig forleden han læste mine udgydelser her, at jeg jo helt har glemt at fortælle om de områder i mit liv hvor jeg kan mærke en forandring der batter - så - jeg iler med at fortælle om de goder jeg har oplevet indtil nu!

Fra jeg startede med stofskiftemedicin, dvs ELTROXIN, og en anelse Efedrin (Therma Power) blev mine smertefulde menstruationer (og jeg lover for det var smertefulde, uden overdrivelse rullede jeg rundt og skreg op når kramper overtog hele sceneriet, jeg blødte som jeg ved ikke hvad og fra min ægløsning havde været der til selve begyndelsen på mens havde jeg overspændte bryster, var øm når jeg satte mig ned og sukker-vild!) øjeblikkelig næsten smertefrie.
Når jeg skriver næsten, er det fordi på 2.dagen hvor det bløder mest kan der være lidt der gør ondt, men ikke mere end jeg snildt kan klare det. Alle præ-menstruelle ting er fuldstændig væk, dvs hvis jeg spiser for meget sødt, kan det dukke op alligevel, men slet ikke i samme omfang som før.
Jeg talte med lægen om de smertefulde menstruationer, der gerne var voldsomme og smertefulde i 4-5 dage, og det eneste svar var: gigtmedicin.
Nu kan jeg mærke ægløsningen, men ikke på samme måde som før, der er faktisk intet der er på samme måde som før, og jeg er heller ikke hidsig (i al fald uberettiget ) i dagene optil blødningen starter, og det varer 4-5 dage men jeg lægger knap nok mærke til det. Og det er altså en stor ting når man har haft mens siden 11-års alderen, og hver måned har været så elendig af det!

En anden ting er - min tunge!
Den er slet ikke belagt mere! Fin og lyserød!

En tredie ting: jeg dufter bedre! Over hele kroppen!!! Ved godt det lyder virkelig mærkeligt, men jeg har selv bemærket det, og ligeledes ham jeg sover sammen med. Jeg har ikke dårlig ånde mere (det havde jeg i perioder ret meget af og til før) og hele min krop lugter også bedre. Ligeledes det udflåd man har fra tid til anden, totalt lugtfrit!! (sidstenævnte skete dog først efter jeg gik over til Armour!)

Mit hår gror også ret meget mere, desværre over hele kroppen, dvs også på benene men det findes der jo en løsning for! Men det på mit hoved gror så min frisør klapper sig i hænderne (ikke fordi hun synes det er specielt pænt, tror jeg, men mere fordi jeg lægger flere kroner i kassen end før!)

Mit humør er blevet så meget bedre, ikke at jeg nogensinde har været pessimist af sind, men det har været svært at opbyde de store smil når man har ondt og ikke kan klare noget, men jeg er blevet mere - hvad skal man kalde det, rolig? Velafbalanceret??? Jeg har ihvertfald mere overskud (ellers havde jeg heller aldrig fået skrevet så meget som en stavelse ned her!!!)

Synes der var mere, men min hukommelse er vist ikke blevet så god igen

P.t er jeg ved at finde den rette dosis, sammen med min binyre-medicin, og det er en del sværere end jeg havde troet, men der sker det at jeg lader mig køre ud, blive træt og få de der voldsomme smerter i kroppen, så tager jeg 45 mg Armour, og ca 1 time efter er jeg oppe igen, og uden smerter, og det er altså uden at have taget smertestillende....

Derudover er jeg jo også virkelig meget hypermobil, dertil kan jeg ikke mærke noget endnu. Jeg er spændt på om det kommer. Har læst flere teorier om hypermobilitet, og et par af dem går ud på at når en kvinde er gravid danner hun store mængder at et hormon der skal hjælpe med at udvide sener i hele kroppen så den lille baby kan komme nogenlunde uhindret ud! Det tyder på at vi med hypermobilitet åbenbart danner dette hormon i store mængder selvom vi ikke er gravide, og derfor kan vi ikke holde så godt sammen på skelettet. Om dette er sandt ved jeg ikke, men jeg skal snart have testet igen hvor mange grader jeg er hypermobil i knæ og albuer, og så bliver det jo sjovt at se om det ændrer sig med tiden!

Håber I alle har det godt! Der ligger lidt sne her hos os, men vejrudsigten lover alm dansk vinter fra i morge, dvs overskyet, halv-køligt og snusk og snask af og til. Øv, så hellere klingende frost med en knaldblå himmel!!!!

mange venlige hilsner
Karina