Viser resultater 1 til 3 af 3
Threaded View
-
05-11-08, 12:18 #1
Fremtidige demens diagnoser
Jeg har lige læst i min lokale avis, at der i fremtiden vil være stort pres på ældreplejen i vores kommune, idet man ved, der bliver flere ældre i de kommende år på grund af de store efterkrigsårgange - dermed altså min egen årgang! Man skal derfor have lavet en analyse af plejestrukturen, så man bliver bedre rustet til en fremtid med flere ældre.
Samtidig står der, at undersøgelser har vist, at mellem 40 og 50 procent af alle plejehjemsbeboere vil få stillet en demensdiagnose over de kommende år.
At der bliver flere ældre er jo ingen hemmelighed, for efterkrigsgenerationen er jo "store årgange". Der står så videre, at undersøgelser har vist, at mellem 40 og 50 procent af alle plejehjemsbeboere vil få stillet en demensdiagnose over de kommende år!
http://www.fyens.dk/article/1111957:...er--stort-pres
Her står min viden så af, og jeg undres: Hvad er årsagen til at der procentmæssigt bliver stillet flere demensdiagnoser? Er der nogen der kan give mig svar på det? Jeg har prøvet at google mig frem, men finder ikke noget.
Anne
Alder er som at bestige et bjerg - man bliver nok lidt forpustet, men man får en langt bedre udsigt!
Lignende emner
-
Demens
By Sisse in forum AlderdommenSvar: 3Nyeste indlæg: 15-09-06, 16:24 -
Sjældne diagnoser. Find kontakt gennem rarelink.dk
By admin in forum Helbredsrelateret - LinksSvar: 0Nyeste indlæg: 02-06-06, 15:15

Besvar med citat

Bookmarks