Viser resultater 1 til 9 af 9
Threaded View
-
07-10-08, 02:00 #7
Re: Fogh Junior, Michael Moore og "amerikanske tilstande"
Minimalstaten er her nu.

Diagnosticering med psykiske diagnoser - USA og DK
Jeg sad og hørte CNN om de store kredit- og bankproblemer, de har i USA.
Og midt i det hele nævnte de, at HVIS der skulle stemmes ja til en hjælpepakke på 700 milliarder dollars, så var eet af kravene, at psykisk syge skulle ligestilles med fysisk syge.
Det fik mig til at studse... og så skænkede jeg naturligvis Michael Moores "Sicko" en tanke.
Her er en amerikansk artikel om det... det handler om forsikringer for psykisk syge...
Americans struggling with mental illness, depression or addiction often face an added burden: limited insurance coverage compared with people suffering physical ills.
http://www.msnbc.msn.com/id/26997059/updated 5:44 p.m. ET Oct. 2
, 2008
Og så... til min store "overraskelse" ser jeg, at denne "omsorg" lige pludselig er kopieret af de konservative... i Danmark.
HVAD mon årsagen er for denne "pludselige" interesse?
Se her:
Citat:Det er ulykkeligt at blive ramt af sygdom – og det er endnu mere ulykkeligt, hvis man end ikke har ret til behandling.
Af Henriette Kjær - Politisk ordfører (K)
Søndag den 5. oktober
2008, 22:30
http://www.berlingske.dk/article/200...ord/710050015/
Gad vide, om det at regerere Danmark, blot handler om at "oversætte" fra amerikansk til dansk?
Gad vide, om vi bare skal læse amerikanske nyheder, hvis vi vil vide, der der står i de danske aviser 2-3 dage efter (når sekretæren har haft tid til at oversætte det).
Gad vide, hvorfor så mange danskere er blevet "udstyret" med en psykisk diagnose? Stress, depression, afhængighed, osv.?
Nogle bud?
Nu forstår jeg, at Bendtsen er taget på "fisketur", Fogh går til dans.
Der skal jo blot være een på Borgen, der kan oversætte. Resten holder fri.
(Hvis man googler, kan man få oversat artiklen til "næsten dansk".)
• "Gammeljomfruer er damer, som har hornhinden i behold" (Siw, 10 år).
• "Børn bader nøgne, men voksne vil helst skjule sine ældre dele." (Peter 8 år)
• "De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidte, og desuden har mændene problemer med protesen." (Christian 8 år)

Besvar med citat

Bookmarks