Viser resultater 1 til 10 af 10
Threaded View
-
31-08-08, 08:17 #4
Re: Lavt stofskifte før bl.a. Fibromyalgi og KTS ?
Inspiration fra denne læge har fået en patient og hendes læge til at forsøge en anderledes behandling af fibromyalgi, hvilket viser lovende effekt på vedkommendes tilstand. Jeg vil derfor sætte hendes indlæg fra Sonjas Stoffskifteforum her og håbe, at de læger, der evt. kommer forbi her - vil fatte mod og begynde at anskue fibromyalgi fra en anden vinkel, end den hidtidige - der jo IKKE har vist sig at være epokegørende.... for patienterne og deres læger...
Det er ikke noget hokus pokus, men mennesker - de syge og de opmærksomme læger - kan ikke undgå at bide mærke til, at så stor en part af symptombilledet for fibromyalgi og hypothyreose (lavt stofskifte) er i den grad overlappende, at det kan ikke være tilfældigt og at begge sygdomme må have en tæt forbindelse med hinanden....
Læs resten af Karinas tråd her på Sonjas.... og for dem, der evt. ikke ved, hvad T3 er - kan jeg oplyse, at T3 er hverken narkotika eller andet "farligt", politisk ukorrekt eller lignende. T3 er ganske almindeligt skjoldbruskkirtelhormon Liothyronin, som kroppen selv omdanner fra et andet hormon - T4=thyroxin - som dannes i skjoldbruskkirtlen. Vel at mærke i en skjoldbruskkirtel, der er rask - men som danske læger ikke har særlig meget forstand på, idet de kan ikke se på skjoldbruskkirtlen på anden måde, end gennem "døde tal" = blodprøveresultater, der kun alt for ofte viser "alt-i-orden" - uden at det også er tilfældet.Karina skrev på Sonjas d. 29. august 2008:
Hej alle!
Jeg er så glad for at jeg har fundet dette forum. Og hvor jeg dog håber på lidt hjælp og gode råd.
Sagen er den at jeg er en 41 årig kvinde fra Danmark. Fik diagnosen Fibromyalgi da jeg var 19 år gammel. Var meget syg, smerter konstant, utrolig træt og sløv - forsøgte at tage en uddannelse, men kroppen ville slet ikke.
For et par år siden hørte jeg om Dr. John Lowe, fra USA, der havde faktisk helbredt fibromyalgi med den rette kombination af T3 og T4. Jeg kontaktede dem men de har ikke licens til at sende medicin uden for USA.
Jeg kontaktede samtidig min egen læge, som sagde han aldrig havde hørt om denne type medicinering før, men han ved hvor slem min sygdom er og har været, så han gav mig lov til på egen hånd at eksperimentere med Eltroxin (hvilket er totalt uhørt at læger gør i Danmark, så tusind tak til ham
).
Ret hurtigt fik jeg det meget bedre med Eltroxin, men jeg lå også på omkring 300 mcg pr. dag. Min læge var chokeret over den store mængde, men han kunne jo se resultatet - jeg havde det mærkbart bedre.
Desværre er det kun i perioder jeg har det godt - og ifølge min læge sker der det, at jeg ikke altid selv kan omdanne T4 til T3, og i de perioder hvor jeg ikke kan, har jeg det ligeså slemt som før.
Jeg havde så læst om T3, at man kan søge den danske sundhedsstyrelse om dispensation til at få det, men jeg kunne overhovedet ikke komme i betragtning, til trods for at jeg fik tilkendt førtidspension som 26-årig, og har anmodet den kommune jeg bor i flere gange om at komme i job-træning, men de skønner jeg er alt for syg! Og med det rette medicin er der i det mindste en større chance for at jeg kan blive så rask at jeg kan tjene mine egne penge. Men det vil den danske sundhedsstyrelse ikke engang overveje.
Min læge tilskyndede mig så, til på egen hånd at skaffe T3 - via nettet. Men det kan jeg ikke. Køber jeg fra USA kan jeg være sikker på at blive stoppet i tolden og få en bøde. Jeg kan købe i Europa uden at risikere at blive stoppet, men de steder jeg har fundet, f.eks. i England, sender ikke til Danmark.
HVAD GØR JEG??? Undskyld jeg råber
men jeg er ved at blive desperat. I denne periode har jeg det virkelig dårligt, og der er så mange ting jeg gerne vil lave og være aktiv, og det eneste jeg har kræfter til er at ligge på min sofa og se tv - ikke lige det liv jeg havde drømt om. Måske ville det være lettere at affinde sig med hvis jeg vidste der intet var at gøre, men når jeg nu ved at T3 er lige udenfor min dør, bare jeg kunne trække i de rette tråde, ja, så føler jeg mig desperat og låst fast.
Er der nogle af jer der kan hjælpe mig?? Jeg vil blive så glad og taknemmelig.
mange venlige hilsner Karina fra Danmark
I andre tilfælde er skjoldbruskkirtlens funktion i orden og der dannes T4 nok. Men hvis der er en fejl, der hindrer omdannelsen af T4 (som er inaktiv lagerhormon) til det aktive T3 - er man lige vidt og man bliver syg, selv om blodprøverne påviser en rask skjoldbruskkirtel. Man har nemlig ingen gavn af hormonet T4, hvis det IKKE kan omdannes til T3 i patientens egen krop!
Det "hjælper" heller ikke på tingene, at af uransagelige årsager rekvirere danske læger blodprøver, der kun skal vise TOTALT T4 i patientens blod. Dette giver ingen indikation på, hvordan patientens reelle thyroid-hormonstatus er. NADA! Havde lægerne derimod rekvireret blodprøver på FRIT T4 og FRIT T3 - havde der været en reel chance for at spotte en ubalance mellem disse to hormoner i patientens krop. Det er mig en gåde, hvorfor de ikke gør det, medmindre jeg har ret i min formodning, at de fleste læger aner ikke en hujende fis om stofskifte! Eller er bare er bange for at røre ved det, fordi det er så omfattende og stiller så høje krav til deres indsats.... så hellere lade syge mennesker i stikken. Kujoner!
Hvorfor skal så T3=Liothyronin være så svær at få fat på, når der IKKE er tale om et farligt stof - aner jeg ikke! Reelt virker denne begræsning modsat formålet med lægegerning og Lægeløftet - idet herved hindrer man tusindsvis af hypothyreose-patienter, og nok også andre patientgrupper, som eksempelsvis diagnostiserede med fibromyalgi - i at få en chance til at helbrede eller lindre deres sygdom.
På mig virker det som et himmelråbende, omvendte kvaksalveri - når lægerne krampagtigt holder dem til det velkendte, selv om det samme "velkendte" har i den grad, bevist sit u-værd!
Det er mig en gåde, hvorfor lægerne, helt frivilligt nedgraderer dem selv fra levende og mentalt-/fagligt aktive læger og ned til stive receptudskrivere og blodprøveslaver - når de ellers kunne gøre SÅ enorm en forskel for SÅ mange syge.... Ja, det er mig en gåde.
• Tak for at du viser mig tillid og læser mit indlæg. Jeg håber, at mine indlæg kan hjælpe med at bevare håbet om bedring.
• Jeg har studeret lavt stofskifte og behandling med "naturlig thyroid" på fuldtid siden 2005. Jeg skriver selv de fleste af mine tekster, på baggrund af kilder arkiveret i respekterede, konventionel-medicinske databaser.
• Kommentarer er desværre lukket p.g.a. spam, men du kan kommentere i alle emner i "Stofskifte-butikken" ved at benytte Kontakt os.
• © Til Stofskiftesupport.dk: undlad venligst at "låne" vores tekster. Læs venligst om vores Ophavsret og Copyright.
• Alle, der ønsker et indblik i menneskelivet med stofskiftesygdom - er velkommen til at læse i over hundrede tusinde af personlige indlæg på vores anden hjemmeside - Forum for Stoffskiftesykdommer i Norge.♥

Besvar med citat

Bookmarks