Viser resultater 1 til 30 af 31
Threaded View
-
14-03-08, 20:31 #10
Re: Carmens kamp mod overflødige kilo ;o)
God ide med dagbog. Jeg tror ikke jeg husker bedre end andre. Jeg har det også med at glemme.
Det hun gjorde, var at få finde det tidspunkt i mit liv hvor min underbevidsthed har taget over og besluttet at spise mere end jeg har brug for. Altså finde den oplevelse der har udløst problemet hvis man kan sige det sådan. Og så afkoder hun ved at påvirke underbevidstheden med positive tanker i stedet for. Altså for at bryde de gamle dårlige vaner og opbygge nogle nye og bedre.
Jeg ved ikke om der er flere oplevelser i min bagage som kan være medvirkende, men det der kom frem var åbenbart savnet af min mormor. Jeg har altid været bevidst om at jeg savnede hende, men også tænkt at tiden læger alle sår, eller man lærer at leve med det, og har minderne. Men oplevelsen af, ikke at få lov at sige farvel til hende, og først var med ved bisættelsen, har åbenbart sat nogle spor i min underbevidsthed dengang, som jeg bare har fortrængt.
Det tager selvfølgelig tid at få indarbejdet de gode vaner, og det var hårdt at føle sig som barn igen på den måde, så ulykkelig, men jeg tror på det virker, for underbevidstheden husker alt, også det man i sin bevidste tanker "glemmer" eller undertrykker og fortrænger.
Hun fik fat i nogle glemte og fortrængte følelser som så fik lov at komme ud, hvilket var det mest overvældende rent følelsesmæssigt.
Og så giver hun nogle værktøjer til selvhypnose så jeg selv kan arbejde videre med at påvirke positivt.
Kærlig hilsen
Carmen, der nu vil lukke ned. Vi "ses" igen på Onsdag. Måske kigger jeg lige hurtigt ind i morgen inden vi tager afsted. Kommer an på så meget.Husk, når du sender kærlighed ud, at ramme dig selv først.

Besvar med citat

Bookmarks