Vi havde en dejlig bytur i går. Vi flottede os og gik ud og fik noget og spise. Måske skulle jeg ikke have spist så meget fordi jeg er hjemme fra arbejde idag, fordi maven ikke har det for godt. Nu må vi se, jeg passer på, hvad jeg spiser i dag, så må eg se om jeg kommer på arbejde i morgen.

Nå, jeg kom væk fra det jeg ville skrive. Jeg skulle købe julegaver til svigerdatter og pap - barnebarn. Jeg bestilte et sølv halssmykke til mit pap - barnebarn. Det er sådan et med navn på. Det er et af hendes store ønsker, så jeg glæde mig til at give hende det. (Jeg var heldig, for det var sidste udkald for bestilling). Jeg købte et par lysestager til min svigerdatter. Jeg skulle også købe noget make up. Jeg for rundt fra den ene forretning til den anden, uden at finde det jeg søgte. Nå men vi må se, hvad jeg finder ud af.

Jeg mangler en gave til min far. Han ønsker sig som sædvanligt ikke noget. Jeg tror jeg køber en cd og noget til kropspleje. Hans hørelse fejler ikke noget og han lytter en del til musik. Han mangler også undertøj. Han har bare aldrig brudt sig om bløde pakker, men det er bare så svært, fordi han ikke længere ytrer ønske om noget som helst. Håber vi får en god dag sammen med ham den 24.

Ellers har jeg alt klar, med hensyn til gaver, og det er en dejlig fornemmelse. Næste år kan jeg jo se om jeg skal prøve at købe på nettet. Hvis bare tiden er til det, er det nu også hyggeligt at gå rundt i de julepyntede gader. ´Jeg skal bare huske at komme afsted inden der kommer for mange mennesker. Der var rigitg mange i går, selv om jeg var i byen kl 13.

Da jeg ankom til Storcentret skulle jeg skynde mig og finde et toilet. Jeg valgte et spisested, hvor jeg troede vi skulle spise vores mad. Uheldet var at spisestedet var lukket. Jeg gik med meget små skridt til rulletrappen for at benytte centrets toiletter ovenpå. Jeg flåede nærmest døren op. Ak nej, der var bare en stor kø. Jeg udbrød panisk, at jeg havde svært ved at vente til det blev min tur. Heldigvis fik jeg lov at gå ind på det første ledige. Jeg siger jer. Hvis ikke de havde været flinke, så var min julehandel gået i vasken..............Sådan kan det gå, men heldigvis gik det jo godt.

Jeg kan også bedst lide rigtige pakker til jul, men hvis børnene ønsker sig penge, så de kan spare op til et eller andet, så får de det, selv om det er kedeligt. Jeg bryder mig heller ikke om, at se deres ansigter, når de pakker noget op, som de ikke gider have alligevel. Min mands søsters tre drenge får en lille gave. Søster får pengene for os og fra min svoger og svigerinde, så hun lægger sammen og køber selv.

Det bliver spændende i år, fordi nu er Trine blevet så gammel, at hun rigtig kan lege med ting hun får. Dejligt at være mormor.............

Håber du Helle snart får synet tilbage, så du kan nyde den søde juletid.

Vi ses

Knus Bea