Viser resultater 1 til 14 af 14
Threaded View
-
11-12-07, 00:28 #7
Re: Så er alle julegaver i hus....
Så vil jeg også blande mig
Jeg tror næsten at jeg har det meste i hus, men hver gang jeg tror det så er der et eller andet jeg mangler
Jeg prøver også at klare alle julegaver over nettet, og som Anina skrev andet sted i tråden
.Man forestiller sig, at der står mindst hundrede hackere på lur og før man har set sig om - er ens konto tømt for penge.
Øhh ikke her, jeg behøver ikke nogen hacker for at lænse min konto det klare jeg så fint selv
Her i huset ender det altid med at folk er opfindsomme og giver ungerne penge , det hader jeg (og det ved resten af familien) julen høre der gaver til og det skal være rigtige gaver under træet ...
og familiens måde at komme uden om den på er at give mig pengene, og kors der elsker jeg altså nettet ....
Men i år har jeg lavet noget anderledes , normalt skriver jeg ned hvor mange penge jeg får af hver enkelte og så køber jeg noget der svare til det beløb , men i år fik alle at vide at det var slut...
Jeg har gjort det at jeg har samlet alle pengene i en stor pulje (for hver enkelte unge) og så hakker jeg mig igennem ønskeseddelen, det vil sige at selv om man har afleveret 250 kr så kan man godt risikere at stå for en ting til 179 kr feks , og kors det skulle jeg have gjort for længe siden, for det er da meget nemmere
Der har godt nok været lidt miner fra nogle enkelte i familien , der mener at giver de 250 så er det , det at gaven skal koste, og ja det har de så fået ret i og så har de fået besked på at købe selv ...
He he også var det pludseligt ikke så vigtigt mere, så jeg har overstået indkøb fra hovdeparten , der er så lige kommet farmor og farfar til i går og mormor og hendes halvdel kommer til i weekenden , men tro mig det kommer også til at foregå over nettet , og ved lige hvad det skal være , så det er ikke noget problem...
Jeg kender mange der syntes at jeg er åndsvag at påtage mig indkøbene men jeg elsker det faktisk især efter der er kommet internet til ....
Men ok har altså måtte ud og rende efter nogen af dem og det har jeg kunne mærke ....
Men glæder mig til at se ungernes ansigter juleaften, jeg får ikke selv julegaver det har jeg ikke gjort i mange år , jeg vil heller have at de penge bruges på ungerne i stedet for ....
i weekenden var jeg ude og købe playstation 2 til min datter og der måtte jeg altså i forretning , for de var udsolgt over største delen af nettet så det opgav jeg.
Hendes far og jeg blev enige om at splejse til hende om den da det var hendes højeste ønske og det ikke stod på mit budget at sende 1000 kr efter sådan en ..
Hun skal holde singstar fest (hun tror hun skal låne af sin veninde
) i feb så hun måtte jo også have et singstar med mikrofoner det splejsede hendes storebror og min kæreste så om
og så skulle der jo memory kort til også (der lagde jeg ud for farmor og farfar ) selv om jeg af princip ALDRIG lægger ud, det har jeg brændt mig på et par gange , men ved at de IKKE vil skylde mig noget, så de skal nok få betalt he he ...
men jeg er lidt spændt på at se hvad hun siger til sit reduceret gaveantal juleaften , hun er ikke lige vant til at der ikke er så mange gaver, men tror nu at hun er stor nok til at forstå det ....
og kender jeg alle ret så er der altid en lille ekstra ting til hende fra div tanter osv som vi ikke er på gaver med ...
Jeg måtte også i Jysk efter en kontorstol til den mindste af knægtene , men alt andet er købt hos smartguy , og tro mig han skal være glad for at det er mor her der køber for de andre, jeg ved at ingen andre kunne bære at købe en trøje til ham til 700 kr he he ....
Han har fået hele sin ønskeliste opfyldt så han bliver glad ( jeg troede at jeg var færdig med at pakke ind , havde glemt at alt hans tøj først kom i morgen
)
Så har jeg ellers kartet byen tynd efter et plastik juletræ og havde nu givet op, nogen havde stjålet det jeg har i sommers da der var indbrud i mit skur , det opdagde jeg først da jeg skulle bruge det....
Jeg havde givet op, men så tilbød Anina den dejlige tøzz at kigge efter et til mig i metro
og ellers ender vi med et ægte juletræ ( det bruger jeg ellers ikke nej )
4:
Den største af mine sønner er den nemmeste for der holder princippet om penge ikke , vi har simpelthen skrabet alt sammen vi kunne i løbet af året (han havde en gammel computer som han forærede kærsten som så solgte den og gemte pengene til sønnen) og alle julegavepenge er også røget til kærsten så nu er vi oppe på små 3000 kr ...
Min søn ønsker sig over alt et fladskærms tv ... han har en god indtægt hver månede men i stedet for at lægge penge til side så bliver han nød til at have en ipod , en ny jakke , bukser , tøj , frisør , by tur , grillmad OSV så han får aldrig lagt penge til side....
Jeg under ham alt hvad han bruger sine penge på , han har januar med til at smide om sig med penge , så har han lavet en plan for resten af året , (han har sabbat år og tjener godt, så derfor har han små 10.000 til sig selv om måneden når regningerne er betalt )
men fra feb ryger de ind på en konto så han kun har at leve for som var han på su , på den måde vænner han sig til det igen , til han skal starte på seminar , og han har købt masser til sin lejlighed i den tid han har arbejdet, betalt sin gæld og gjort sig det hyggeligt....
Så nu kan han optage studier og nyde at have et godt hjem at komme hjem til i de skrabede tider, og han har så fået lagt til side, så han ikke behøver at vende og dreje en hver ti øre...
så han får penge til et tv , så skal han selv kun smide 1000 kr i , det vil sige at han vil få sit tv i januar , så jeg ved han bliver lykkelig ....
Så som i nok kan se så er jeg ved at være ved vejs ende og godt det samme for jeg er ved at være godt brugt he he
og nu vil jeg smutte i seng , jeg ved ikke hvorfor det altid bliver en roman når jeg lige vil sige et par ting
så hvis i ikke er faldet i søvn endnu , så ønsker jeg jer alle en rigtig god jul
Knus Hejdien
PS trøst jer med at det er på skrift , jeg snakker lige så meget i virkeligheden *GG*

Besvar med citat

Bookmarks