Viser resultater 61 til 74 af 74
Emne: Kugledyne-test - Bea
-
30-07-06, 09:39 #61
Hej Laura
Kan ikke huske den nøjagtige pris, men omkring 3600.00. Det betyder noget om vi hr flammehæmmende vår eller hvilket betræk der er på dynen. Prøv og gå ind på www.protac.dk så vil du kunne finde den nøjagtige pris. Jeg kan ikke se ud fra indlægssedlen om dynen er med flammehæmmende vår. Der står nemlig begge dele.
Jeg vil selv gerne eje dynen, men ved ikke om jeg fortsat vil leje, eller jeg vil købe. Jeg er glad for dynen og sikker på, den hjælper mig på visse punkter.
Det er lidt ærgeligt at det er så varmt lige for tiden, for så er det svært at teste dynen og hvilken effekt den har over tre måneder, men vejret kan vi jo ikke gøre noget ved og jeg er glad for, jeg fik muligheden for at prøve.
Knus Bea
-
30-07-06, 10:35 #62
Hej Bea og Laura
Oprindeligt indsendt af Bea
Her er en prisliste: http://www.protac.dk/Default.aspx?ID=74
Desværre er priserne ekskl. moms og fragt (minus fragt for jeres vedkommende går jeg ud fra) + Beas dyne koster 10% mere pga. ekstralængde. Køber man dynen inden lejeperiodens udløb - bliver hele lejebeløb modregnet. Efter lejeperiodens udløb - modregnes 60% af den indbetalte leje.
Personlig er jeg overbevist om, at denne dyne er en gode for enhver.... og jeg mener, at protac skyder sig selv i foden ved ikke at gøre priserne afsætningsvenligere.
Jeg tror, at protac "tager" hvad protac vurderer, det offentlige "kan" betale.... Problemet er bare, at "det offentlige" er ikke en guldkalv mere og de private, specielt de syge med et udtalt behov for dynen - har ikke råd. Hvis protac ikke tager sig sammen - ser vi nok kugledynen i en anden udførelse over på tv-shop i løbet af et par år eller tre, hvis altså kineserne ikke allerede er i gang med efterligninger."Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright
-
30-07-06, 17:41 #63
I nat sov jeg godt, men kun lidt med dynen.
Jeg tror Anina har ret og at dynerne vil blive produceret til en lavere pris et eller andet sted. Den er jo let at kopiere, så vidt jeg kan se. Patentet udløber jo nok også på et tidspunkt.
Et spørgmål til Anina angående aflastningpuden til hofterne. Har du prøvet den og hvis du har, hvilken effekt synes du den har ?.
Bea
-
04-08-06, 12:01 #64
Jeg har sovet en del med dynen de sidste dage og jeg elsker den dyne. Effekten kan ikke måles, da jeg lligger mere uden dyne end med den. Dynen hjælper for blodomløbet, en tung ogt bedre søvn, hvilket medfører mere overskud i hverdagen. Jeg er spændt på om jeg også kan skrive en dag, at den hjælper på mine ryggener.
Jeg har tabt 6 kilo på det sidste, og jeg undrer mig for jeg spiser is hver dag, op til flere af slagsen. Gad vide om den påvirker stofskiftet, eller jeg bar taber mig på grund af varmen?
Tre måneder er slet ikke nok, til at taste dynen ordentligt. Det var dog heller ikke let at spå om hedebølgen, inden vi startede.
Bea
-
04-08-06, 12:24 #65
sorry, sorry, sorry, soooooooorrryyyyy
Jeg har overset dit spørgsmål - Bea
Jeg kan kun sige f-o-r-t-r-æ-f-f-e-l-i-g-! Man kan lægge sig i de rette vinkler, afhængig af om det er meget eller lidt man er plaget den pågældende dag/nat.... Under alle omstændigheder en aflastning og jeg mener selv, at jeg mærker ikke så meget og så ofte til min diskus, indeklemt iskiasnerve og det, på langs halvlamme ben - som jeg gjorde før.
Under alle omstændigheder en lettelse og en lindring. meget fleksibel og til anvendelse både i liggende og siddende stilling. Dog har det krævet, at lære at udnytte den bedst først.... for vi er jo forskelligt indrettede i forhold til den individuelle kropstonus og div. bevægelses"uvaner". Men altså - kort tid efter at man er begyndt at bruge puden - kan man ikke undværre den længere og.... når min raske søn er på besøg - plejer han "lige" at prøve den "lidt"
- og det siger ikke så lidt
Hvis der er nogen herinde, der døjer med nakkeproblemer, med overspændinger, stivhed og følelsen af at ens skuldre kommer tættere og tættere på ens ører - samt at halsen bliver kortere og man derved måske får sig dyrket en ekstra hage, som følge af denne opadgående "skrumpning" af nakken/halsen, "klump o halsen" m.m. - vil jeg gerne senere på året fortælle om en opfindelse der både gør det af med ovennævnte unåder og hjælper til at genvinde, i hvert fald en stor del af den ung-pige-svane-hals vi husker opg savner fra gamle dage.
Jeg garanterer for, at enhver af os vil selv kunne fremstille denne velgørende "løsning" hjemme ved køkkenbordet. I mellemtiden undersøger jeg muligheden for en mønster- eller patenansøgning.
Uanset dog, hvad det ender med, vil "opskriften" komme os alle til gode - dog på den "private" del af vores site. Ingen grund til at fodre "konkurrenterne" med ideer, de senere vil kræve så høje priser for, at de fleste af os ikke kan betale. Nope!"Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright
-
04-08-06, 12:38 #66
Kære Anina
Jeg vil overveje at købe en " aflaster" for hofterne. Først skal dynen jo finansieres, for den er jeg blevet a ahængig af.
Bea
-
08-08-06, 14:31 #67
De sidste dage har jeg sovet godt med dynen på det meste af tiden.
Bea
-
13-08-06, 06:49 #68
Nu er tiden endelig kommet, hvor jeg kan sove om natten med dynen, så jeg igen kan fået mere realistisk billede af, hvilke fordele det hat at sove med dynen.
Jeg vil også prøve at lgge med min egen dyne igen inden tiden lejekontrakten udløber. det er ligefør jeg slet ikke kan huske hvordan det var. Det er vist den eneste måde hvorpå jeg kan få et realistisk billede af, hvilke fordele der er ved kugledynen.
Den skal være god, hvis jeg skal betale 4000 kr for den. Tænker stadig på at leje den i yderligere seks måneder.
Bea
-
14-08-06, 12:09 #69
I nat har jeg haft dyne på og sovet fortrinligt.
Desværre har jeg en del smerter i ryggen, så jeg begynder at tro dynen ikke har så stor effekt på smerter, men jeg giver det lige den sidste måne inden jeg udtale mig om det. Jeg har dynen til midt i september, inden jeg skal beslutte om jeg beholder den.
Bea
-
14-08-06, 12:56 #70
Hej Bea
Jeg tror ikke, at der er nogen grund til at stresse med overvejelserne. Hvis jeg var dig, ville jeg bare sove under kugledynen resten af perioden og sende den tilbage til den aftalte tid.
Og hvis du senere konstaterer, at du faktisk savner den... og at din søvn (måske) bliver ringere eller noget andet i denne forbindelse - jamen så ved du hvor den kan fås og er til og med sikker på, hvad den kan og ikke kan. Det synes jeg er meget bedre, end at lade sig frustrere af om man skal det ene eller det andet. Meget ofte kan vi først seriøst bedømme noget, når vi ikke længere anvender det.... (sådan lidt i stil med en kæreste, vi først sætter pris på, når vedkommende har opgivet os....hulk
).
Knus
"Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright
-
14-08-06, 13:13 #71
Kære Anina
Jeg tror du har ret. jeg ved jo ikke helt hvordan den virker, før jeg har prøvet at sove med min egen dyne igen. Hvis jeg så kommer til at savne dynen, kan jeg jo købe den.
Vi får se, hvad der sker?????????
Bea
-
18-08-06, 11:26 #72
Jeg har sovet tungt og godt med dynen hele ugen. Nu er der ikke varmt længere så nu kan jeg rigtig nyde det.
Bea
-
21-08-06, 12:06 #73
Hele weekenden har jeg sovet med dynes hele natten. Jeg sover roligt hele natten.
Jeg kan konkludere at dynen har en effekt på blodomløbet. Jeg er også mere udhvilet efter en nats søvn. Dynen har afgjort en effekt.
Hvad angår overgangalder og dynen kan jeg ikke mærke nogen forskel ej heller på de daglige smerter. Nattesmerterne har jeg ikke haft før efter syv timers søvn, i den sidste tid, så jeg tror at dynen har en effekt på dette. Nu sover jeg med dynen den sidste tid og så må vi se hvad der sker de sidste tre uger.
Bea
-
05-09-06, 17:38 #74
Jeg har nu sendt dynen tilbage. Jeg er nu meget spændt på hvad der sker.
Jeg kan konkludere at dynen har en god effekt, hvis man lider af kolde tæer og jeg synes også jeg har haft en tung og dejlig søvn, hvor jeg har været udhvilet dagen efter.
Jeg har ikke så mange hedeture mere, men jeg det har naturlige årsager.
Når der er gået et stykke tid kan jeg måske bedre udtale mig om dynens virkning. Jeg vil følge op på det.
Der er ikke gået en nat, hvor jeg ikke sov med kugledynen, brtset fra at jeg skubbede dynen væk under sommerheden.
Bea
Besvar med citat

Bookmarks