Side 1 af 3 123 Sidste
Viser resultater 1 til 30 af 74
    Guest avatar
    Bea Gæst

Standard Kugledyne-test - Bea

Citer Oprindeligt indsendt af Gæst
    Hej du heldige :-) Jeg kunne ikke holde ud at andre har rørt ved mig og krammet mig og det hele. Jeg har fået min dyne for uro i kroppen og første nat var jeg helt forskrækket, fordi den lå så tæt på min krop og det var jeg ikke vant til noget gjorde. jeg blev helt bange til at begynde med. Nu er det anderledes og jeg kan ikke undværre min dyne mere. jeg er også blevet meget bedre til at blive krammet og kan kramme selv. Det tror jeg er dynens skyld :-) :-) :-)
    Jeg har modtaget lejekontrakten på dynen, men jeg kan ikke se de har stillet en stor pakke. Den må da være så stor at den er til og få øje på.

Måske kommer fragtmanden med den senere. Det bliver altså spændende!!!!!!!!!!!!!

Håber den kommer i dag. Gad vide om jeg skal kvittere for at få pakken?, Desværre er jeg ikke hjemme så meget i dag. Nå, mon ikke der bare pludselig står en stor pakke til mig?

Det lyder lidt spændende, det gæsten fortæller os. Der er åbenbart en med erfaring i at ligge med dynen

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard Re: Kugledyne-dagbogen ført af Bea

Citer Oprindeligt indsendt af Bea
    Jeg har modtaget lejekontrakten på dynen, men jeg kan ikke se de har stillet en stor pakke. Den må da være så stor at den er til og få øje på.

Måske kommer fragtmanden med den senere. Det bliver altså spændende!!!!!!!!!!!!!
    Selv-knus Bea

Lejekontrakten sendes et sted fra og dynen sendes fra fabrikken, der ligger i en anden by (tror jeg nok).... Det er ikke sikkert, at dynen og kontrakten ankommer samme dag, så ta` det helt roligt.... Fragtmænd og posten har masser af erfaring i at aflevere forsendelserne, selv om man er ikke hjemme.

Vi "ses"
    Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Nu har jeg modtaget dynen, der er kommet dynebetræk på. Nu venter jeg spændt på og skal i seng.

Den virker tung, og så er jeg spændt på om jeg kan holde varmen.

I hører nærmere. Jeg skal til polterabend i morgen kl. 9.00, så jeg håber jeg får tid til at skrive inden, ellers bliver det først sent i morgen aften.

Knus Bea

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Sjælland, Stjernetegn: Fisk/Dragen
    Alder
    73

Standard

Hej Bea

Jeg vil gerne anbefale, at du ikke stresser med bestemte forventninger til "virkningen" af kugledynen.

Det man bør og skal er faktisk "kun" at udnytte dynens egenskaber til at "mærke" sengen, dynen, kroppen - lidt som da vi var børn. Min voksen søn husker fortsat denne tilstand af "at mærke dynen" og den ro han husker at have oplevet som følge af dette ritual.

Vi er nu forlængst vokset fra det, men denne dyne skal netop hjælpe os til at lære den glemte "gode søvn" igen. Det er her at virkningen gemmer sig - Laura . Når du igen (på et tidspunkt) har lært at sove, som du engang kunne - vil den helsebringende effekt vise sig på flere punkter, man ellers havde glemt - findes.

Derfor er det meget vigtigt, at man ikke pisker sig selv til en forventning om nogle bestemte virkninger, for disse sker forskelligt for forskellige mennesker, med hver sin "bagage" vi hver især har.... så den effekt, dynen kan frembringe med tiden, vil heller ikke lade sig forudse generelt. Effekten kan kun være individuelt og ikke direkte sammenlignelig.

Mht "varme" og "kulde" - gemmer disse kugler på varmen og afgiver varme igen efter behov. Skulle det dog ske, at man har brug for noget mere isolerende - kan man altid fore dynebetrækket med et ekstra tæppe. Jeg tror dig, at den varme der snart kommer vil gøre Jer glade for, at dynerne ikke er "varmere" end som så...

Knus og god weekend
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Nu har jeg sovet med kugledynen i to dage:

1 nat:

I første omgang virkede dynen meget tung, men da jeg lå under den var det behageligt. Det var som om den triggede kredsløbet, hænder og tæer var meget varme, i forhold til hvad de plejer og være.
    Kuglerne ramte et par punkter i kroppem, som næsten er ømme som en byld: Måske skulle jeg får masseret de punkter. Det kunne måske hjælpe på smerterne i hofterne?

2 dag:

Sov som en sten, da jeg har været i byen hele lørdag til langt over midnat. Det ville jeg også have gjort med den gamle dyne.
    Jeg kan sagten holde varmen med denne dyne, jeg har det varmere end under den gamle. Jeg tror den gør noget ved blodomløbet.

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

...jeg har det varmere end under den gamle. Jeg tror den gør noget ved blodomløbet.
    Hej Bea

Hmm... hvis det passer... ja, så gør det jo også en del for blæren og tarmene, understøtter udskillelsen gennem nyrerne og leveren, uden samtidigt at belaste... spændende at se, hvad det vil udrette på sigt. Vi har 3 måneder.... nok til at bemærke forskelle, hvis der viser sig nogle af mere permanent karakter...

Tak for udmeldingen. Gad vide, hvordan det går man Laura?

Knus

Guest avatar
    Gæst

Standard

Hej Admin

Jeg tror på det med blodomløbet, fordi hænder og fødder føles lidt som de koger, og det plejer de ikke og gøre, tvært imod. Det er meget spændende, men hvis det er tilfældet, ved jeg også, det har stor betydning. Vi må se hvordan det udarter sig.
    Med den varme dynen afgiver, vil jeg ikke skulle bruge en varmere dyne, da jeg bruger nattøj om vinteren.

Det er også lidt sjovt at få lokaliseret et par " byldeømme" punkter som jeg egentlig ikke var klar over jeg havde. Jeg tror intensive behandlinger på disse steder, vil afhjælpe et par problemer.

Ja, det er spændende med Laura, jeg håber sådan den hjælper hende, da hun har behov for en god nattesøvn og noget ro indeni.

Hvs nu jeg vil købe sådan en dyne, hvd koster den så, den der måler 220 cm?

Jeg har ikke sendt lejekontrakten endnu, men gør det så snart jeg hører fra dig med hensyn til navnet, der står på kontrakten.

Knus Bea

Registreringsdato
    Feb 2005

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Anonymous
    Hej Admin

Jeg venter spændt, og jeg skal nok skrive lejekontrakten under og sende sende den. Kontrakten er jo egentlig skrevet under, men du mener jeg skal skrive mit navn på den ene lejekontrakt og sende den til firmaet?

Knus Bea
    Hej Bea

Du skal bare skrive under ved "Lejer" og sende det ene eks. af kontrakten tilbage til Protac. Og så er du dermed juridisk ansvarlig for at dynen bliver behandlet forsvarligt i lejeperioden og at den leveres tilbage til tiden, altså helt almindelige ting. Hvis du gerne vil købe den, før de 3 måneder udløber - vil det, der svarer til den 3 måneders leje blive modregnet og prisen for den lange størrelse er 10% højere end for den almindelige.

M.h.t. varmen... døjer du normalt med kolde hænder og fødder om natten? Og er den varme du mærker - èn stærk eller generende eller behagelig og o.k.?

Denne dyne er ikke et tryllemiddel, men bare en god ting for søvnkvaliteten m.fl. Jeg håber bare, at Laura ikke vil så intenst forvente sig hurtige fremskridt, at dette kan komme til at blokere for den helsebringende effekt.

Fortsat god dynevind

Guest avatar
    Bea som gæst Gæst

Standard

Jeg plejer at have kolde fødder om aftenen, til tider tager jeg sokker på.

Varmen er stærk, men behagelig. Jeg stikker bare tæerne uden for dyne. Jeg føler det er en god varme og at jeg har godt af den. Da jeg stod op, havde jeg lidt " kriblen/varme i fingrene/hånden, men det er heller ikke ubehageligt.

Jeg regner heller ikke med noget tryllemiddel, men har bare bemærket dette, fordi det er usædvanligt.

Nu er det spændende, hvordan jeg formnemmer det i nat. I aften er jeg ikke så træt som i nat. Men når jeg tænker på, hvor længe jeg holdt ud i går, må jeg jo have sovet rigtig godt natten forinden.

Spændende projekt!!!!!!!!

Knus Bea

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

3 nat

Har sovet godt. Havde stadigvæk meget varme fødder og hænder. Nu er det jo bare så varmt, at jeg ikke rigtigt kan skelne. Håber der kommer en kølig periode igen, så jeg kan se om det passer med at det gavner blodomløbet.

Bea

Guest avatar
    Sisse Gæst

Standard

3 nat

Har sovet godt. Havde stadigvæk meget varme fødder og hænder. Nu er det jo bare så varmt, at jeg ikke rigtigt kan skelne. Håber der kommer en kølig periode igen, så jeg kan se om det passer med at det gavner blodomløbet.

Bea
    Orv,- det er jeg også spændt på.

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

4 nat

Sov dybt og godt. Beholdt dynen på det meste af natten, selv om der var meget varmt. Den holder også varmen ude.

Jeg ved ikke om det er dynen, eller det er fordi jeg bare er træt, men jeg falder hurtigere i søvn end jeg plejer. Jeg er jo startet i ny job, hvilket gør at jeg skal op 5.30 eller 6.30, det er jo noget helt andet end jeg plejer, når jeg bare går herhjemme.

Bea

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

5 nat

Har igen sovet dybt og godt, med dynen på det hele natten( tror jeg).

Jeg tror jeg er ved at rense kroppen ud, da jeg ofte har været på toilettet i dag.
    det er som om, jeg ikke vender mig så meget når jeg har dynen på. Jeg falder i søvn på ryggen, og når jeg vågner ligger kjeg også på ryggen. Dog må jeg have vendt mig nogle gange, det kan da næsten ikke passe andet!

Jeg har tænkt i dag, at jeg nok bliver glad for dynen.

Bea

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    73

Standard

Jeg har tænkt i dag, at jeg nok bliver glad for dynen.

Bea
    Hej Bea

Ved du hvad? Det tror jeg også.... det lader heller ikke til, at du har samme problem med varme, som Laura. Det kan jo berøre på det individuelle præferencer. Et "valgfrit" dynevår ville nok løse problemet for dem, der er "varmere" end gennemsnittet...

Jeg tror dog, at vi bør gemme gode idèer til senere i forløbet.... I kan beholde dynerne til midten af september og på dette tidspunkt er udtemperatur faldet nok til, at man kan se, om dynen er fortsat "varm" nok eller for varm - som hos Laura.

Det er bare så vigtigt, at finde en god ting man kan rulle sig ind i når hormoner, sindet og kroppen trækker i hver sin retning (når/hvis), lige før eller under menopausen... Det er sq... godt med denne afprøvning. tak for hjælpen
    "Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Guest avatar
    Gæst

Standard kugledyne test

6 nat

Jeg synes ikke det kan passe, men jeg føler stadig at jeg ikke vender mig på siden, før en times tid før jeg står op-. Jeg sover tungt og på ryggen. Jeg er begyndt at sove mere på ryggen efter jeg har fået ondt i hofter og ryg, men plejer at prøve at lægge på siden hele tiden, indtil jeg får ondt. Jeg sover mere roligt nu.

Med hensyn til varmen, har jeg det godt og jeg tror den er varm nok til vinter. Er der specielt dynebetræk man kan købe til vinteren?

I aftes da jeg gik i seng, havde jeg lidt kolde tæer. Jeg havde ligget længe, før de måtte uden for dynen, fordi de blev for varme. Jeg bliver mere og mere overbevist om at det hjælper for blodomløbet.

Bea

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

7 nat

I nat svedte jeg også lidt, men det må være hormonalt, da der ikke var så varmt i nat.
    Sov ikke så tungt i nat, men alligevel var jeg udhvilet til morgen. Jeg oplevede igen at mine fødder og hænder blev meget varme. Jeg lagde mærke til, at jeg kun havde ligget under dynen ca 10 min før varmen kom.

Jeg gik og tænkte på i går, at det er længe siden, jeg har haft så meget energi, som jeg havde i går. Jeg stod op 5.30 arbejdede til 11.00. Tog fra arbejde hen i fittnes centret. Derfra var jeg hjemme og skifte tøj, jeg skulle besøge en veninde der bor et godt stykke fra hvor jeg bor. Vi var ude og prøve og købe tøj. Jeg var hjemme ved 17 tiden. Dette ville være umuligt for et stykke tid siden.

Bea

Guest avatar
    Gæst

Standard

8 og 9 nat

Sveder stadig lidt, men mine hormoner driller også en gang imellem.
    Savnede lidt min gamle bløde dyne, men blev liggende med dynen alligevel. Energien er ikke så stor fredag, men jeg bliver altid træt sidt på ugen, og har nærmest også drevet rovdrift på energien først på ugen.

HAr tænkt på, når jeg har ligget med dynen i en tre uger og prøve min gamle igen, så jeg kan få et realistisk billede af om det er dynen der hjælper, eller jeg bare er blevet mere træt og sover bedre, efter jeg er begyndt og arbejde.

Bea

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    73

Standard

Citer Oprindeligt indsendt af Anonymous
    HAr tænkt på, når jeg har ligget med dynen i en tre uger og prøve min gamle igen, så jeg kan få et realistisk billede af om det er dynen der hjælper, eller jeg bare er blevet mere træt og sover bedre, efter jeg er begyndt og arbejde.
    Rigtig god idè...

Knus og god søndag

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

JA, Anina, du siger noget, så jeg må huske og logge helt ind hver gang.

10 nat

Har sovet meget tungt i nat, med dynen på hele natten. Jeg var nær ikke kommet op til morgen, så træt var jeg.

Er nu sikker på, at dynen hjælper på blodomløbet, da det samme sker hver aften med hensyn til varme hænder og fødder.

Bea

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

11 nat

HAr igen sovet tungt og godt, med en passende temperatur under dynen. Jeg er spændt på om dynen udover at have effekt på blodomløbet og søvnen, også får en effekt der mindsker mine smerter?

Bea

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

12 nat

Jeg har ikke sovet godt i nat, ryggen var ikke i godt humør, den vækkede mig flere gange.

Bea

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

13 nat

Ryggen driller og vækker mig flere gange. ØV øv.

Har det godt med dynen og ligger i tilpas temperatur.

Bea

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    73

Standard

Ryggen driller og vækker mig flere gange. ØV øv.
    Stakkels dig....Bea

Prøv så lige at kigge her: http://www.protac.dk/Default.aspx?ID=24

Jeg er på vej til at anskaffe mig sådan een selv. Hidtil har jeg kombineret div. latexpuder og ruller til at støtte ryggen under søvnen.... men som regel vågnede jeg om morgenen med hele indretningen spredt ud over hele sengen og det gider jeg ikke mere

Krams
    Anina

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Kære Anina

Min ryg værker og mine hofte gør ondt hvis jeg ligger på siden. Ligeledes har jeg smerter i lysken.

Det er heldigvis ikke hver dag, det gør så ondt som nu.

Måske ville denne pude hjælpe mig til at sove på siden, det kunne være dejligt. Jeg ligger mest på ryggen.

Jeg kunne godt finde på og købe en pude, men jeg skal lige lidt op i løn først, og så er der jo også kugledynen, som jeg tror jeg beholder. Jeg begynder at spare op den 1 juli, så må jeg se, hvad det bliver til.

Jeg har også købt latex madras og pude. HAr også ruller og en anden slags pude hvor jeg kan putte fyld i efter behov. Når jeg tænker på alle de naturprodukter jeg har prøvet, bliver jeg helt ør i hovedet.

Lige nu prøver jeg dynen af, går til træning og tager glucosamin. Nu skal dette afprøves ordentligt, så jeg kan se, hvad det er der virker.

Glucosaminen skulle have virket, så den dropper jeg snart igen hvis ikke snart der sker noget. Jeg vil give alle disse ting en chance, men bliver nødt til at begrænse mig, sålkedes jeg ved hvad der giver en effekt.

Kugledynen virker helt sikkert på blodomløvet og på udrensning. Den gør også noget med hensyn til psyken, det er jeg næsten sikker på.

Jeg undrer mig over, at træningen ikke tager nogle smerter, men føler dog at kroppen bliver stærkere. Jeg har trænet nu i over to måneder og har en ide om, det ikke altid er af det gode. Jeg har fået lavet et program, der passer til mig, men til tider synes jeg, det gør for ondt. Jeg er ikke pivet, det ved jeg, men jeg har lært at lytte til min krop, og det er som om den flere gange sender signaler, der fortæller at træningen ikke er så god allegevel. Jeg har undladt træning i dag, da ryggen er om og når jeg bevæger mig og bukker mig ned, føles det som om, den vil skride til den ene eller den anden side. Lige nu er jeg lidt bange for om den skrider så den låser, så jeg passer lidt på, også når jeg er på arbejde.

Nå, slut med min klage, jeg plejer at komme mig igen!!!!!!!!!!!!!!!!

Tusind tak for linket, jeg vil nøje overveje om jeg skulle købe en sådan.

Knus og kram fra Bea

Guest avatar
    Mille fra Malmö Gæst

Standard

Dav Bea

Jeg har søgt info om kugledyner på Google og fandt denne side her på KUN 16. plads i søgningen. Der er sikkert masser af kostbar reklame for Protac i jeres initiativ.

Du skriver, at du skal SPARE OP??? Vil det sige, at Protac IKKE ENGANG SPONSORERER kugledynen, så du kan få en lille erkendelse for at gide at skrive om det????? Det er fandme for ringe! Det er ikke ret mange annoncer man kan købe for det beløb de tager for dynen. Du burde have fået den helt gratis for din ulejlighed. Det er squ for ringe!!

PROTAC for fanden! Tag jer sammen og få doneret dynen til de gæve piger! Det er det mindste I kan gøre!

Tak skal du have Bea Jeg vil følge med resten af tiden

Med venlig hilsen fra Mille

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

Kære Mille

Jeg har slet ikke tænkt tanken om at få sponsoreret dynen, men sådan gør Protec nok ikke.

Lejen for dynen er betalt for mig i tre måneder og de penge kan jeg trække fra ved købet.

Det glæder mig du følger med i det vi oplever omkring kugledynen. Den er rigtig god, og jeg er bange for jeg ikke kan undvære den. Jeg kan da godt se de burde give os lidt for reklamen, de ender jo også med at sælge en dyne til fuld pris.

Nå, jeg er gået ind på disse betingelser og er også glad for at kunne trække lejen fra. Hvis ikke Admin fra denne site havde underrettet mig om dynens eksistens havde jeg nok ikke prøvet dynen. Jeg havde helt sikkert valgt den fra, fordi den er så dyr. Admin har kendt mig gennem lang tid og har haft en fornemmelse af, at jeg ville have gavn af dynen, og det har hun ret i. Jeg må sige, at jeg er glad for jeg fik muligheden for at prøve.

Med venlig hilsen Bea

Registreringsdato
    Feb 2005
    Lokation
    Alder
    73

Standard

Kære Anina

Min ryg værker og mine hofte gør ondt hvis jeg ligger på siden. Ligeledes har jeg smerter i lysken.

Det er heldigvis ikke hver dag, det gør så ondt som nu.

Måske ville denne pude hjælpe mig til at sove på siden, det kunne være dejligt. Jeg ligger mest på ryggen.
    Det tror jeg faktisk du har ret i at håbe på. Jeg ved i hvert fald, at kombinationen mellem den rette støtte og en NATO-stilling - giver en værkende og dårlig ryg en velgørende hvile og søvn. Heller ikke hofterne belastes af tryk, hvis man netop lærer at sove på denne måde + selvfølgeli også vejrtrækning bliver nemmere og dybere.

Jeg har også købt latex madras og pude. HAr også ruller og en anden slags pude hvor jeg kan putte fyld i efter behov. Når jeg tænker på alle de naturprodukter jeg har prøvet, bliver jeg helt ør i hovedet.

Lige nu prøver jeg dynen af, går til træning og tager glucosamin. Nu skal dette afprøves ordentligt, så jeg kan se, hvad det er der virker.

Glucosaminen skulle have virket, så den dropper jeg snart igen hvis ikke snart der sker noget. Jeg vil give alle disse ting en chance, men bliver nødt til at begrænse mig, således at jeg ved hvad der giver en effekt.
    Det en dårlig og en rask ryg har tilfælles er, at de "begge" bliver ældre og afkalkede.... I min optik betyder det, at man kan ikke (af)prøve nok i jagten på hjælp til at rygge kan trives bare lidt bedre.... Lad ingen pege fingre ad, at du er så flittig med at prøve at finde en løsning på netop dette problem. Hele alderdommen står og falder med, om man overhovedet kan være mobil nok til at have et rimelig aktivt liv. Hvis der er nogen, der finder det morsomt - bliver det altså dig, der kommer til at le sidst.

Hvad angår glucosamin - vil jeg altid fraråde enhver at ophøre med indtagelsen af det faste tilskud. Hvorfor? Fordi glucosamin er et sukkerstof kroppen normalt selv producerer nok af til gendannelsen af brusk i leddene. Problemet er bare, at vi med alderen producerer selv mindre og mindre og sammen med kalktabet på op til 6% af knoglemassen årligt (!!!) + sukkerstoffetmangel - kan det faktisk kun gå galt. Det der sker er, at leddene bliver afkalket fordi vi i overgangsalderen og efter den mister så megen kalk, at vore led bliver "møre" og slides mod hinanden det mere, at der også mangler brusk til at holde dem fra hinanden, som ikke længere gendannes i nødvendig grad - fordi glucosaminets (sukkerstoffets) produktion i kroppen daler betydeligt med årene under og efter klimakteriet. Det bliver en skrue uden ende.

Dette er grunden til, at jeg personligt betragter glucosamin som værende kosttilskud til udligning af de tab af evnen til selv at danne stoffet og.... for mit eget vedkommende - vil jeg indtage glucosamin permanent resten af mine dage. Simpelt hen fordi jeg betragter kroppens dalende evne til selv at sørge for det som værende uoprettelig og defor vil jeg supplere op sålænge jeg har brug for en krop der er mobil og rørig.

Jeg undrer mig over, at træningen ikke tager nogle smerter, men føler dog at kroppen bliver stærkere. Jeg har trænet nu i over to måneder og har en ide om, det ikke altid er af det gode. Jeg har fået lavet et program, der passer til mig, men til tider synes jeg, det gør for ondt. Jeg er ikke pivet, det ved jeg, men jeg har lært at lytte til min krop, og det er som om den flere gange sender signaler, der fortæller at træningen ikke er så god allegevel. Jeg har undladt træning i dag, da ryggen er om og når jeg bevæger mig og bukker mig ned, føles det som om, den vil skride til den ene eller den anden side. Lige nu er jeg lidt bange for om den skrider så den låser, så jeg passer lidt på, også når jeg er på arbejde.
    Hmm... det er i hvert fald vigtigt, at du selv er tryg ved det pågældende træningsprogram og vakler trygheden - må du holde igen. Når en rask krop oplever smerter og ubehag ved et træningsprogram - er det sikkert ret normalt, indtil man kommer op på det rette kondistatus. Men når en syg ryg m.m. siger fra, må man heller høre efter. Jeg mener faktisk, at det er helt fint, at du holder igen, når du føler for det.

Jeg kan dog ikke helt lade være med at tænke på, hvad det er for et program og hvem har tilrettelagt det for dig. Havde det været mig, ville jeg under ingen omstændigheder underkaste mig et hårdt træningsprogram. Ikke med syge og løse led som mine. Er der inge, der har foreslået dig gode alternativer, der ikke alene er effektive for syge led - men ikke mindst også mentalt.... Jeg tænker her på callanetic, mensendieck og pilates . Den sidste dog i light-udgave. Det er direkte ufatteligt, at de små og blide bevægelser, udført med en individuett styret muskelspændingskontrol - kan have så god og synlig effekt på konditallet generelt og de styrkede, syge led i særdeleshed... Og oven i alle andre fordele - bliver man ikke flad og udmattet efter timerne.

Når man så først er kommet godt i gang - kan man bare fortsætte hjemme med at træne lige så hyppigt man har lyst til. Der er ikke brug for masser af udstyr eller gulvplads. Det er virkeligt en gave, at kunne selv bestemme indholdet af sine øvelser og tilpasse det de signaler kroppen udsender på et givent tidspunkt. Jeg vil gerne altid opfordre enhver til at forske lidt, specielt i callanetic, da netop denne kan øves selv når man sidder i sofaen og ser tv om aftenen, eller når man sidder i busen, eller hvor som helst... Ikke for at være vittig, men jeg mener faktisk at callanetic kan sidestilles og sammenlignes med f.eks. knibeøvelser... Sålænge man fortsætter, fastholdes det gode resultat.

Hmm... det er godt nok blevet i den grad off topic , at jeg tror at denne tråd bliver delt og dennes ikke-kugledyne-andel bliver flyttet over til helbredsdebatten .

Vi "ses"

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

15 0g 15 nat d. 22 - 06 - 06

De sidste 2 nætter har jeg sovet godt, dog er jeg blevet vækket med smerter den første nat hen mof på morgen.

Jeg sover tungt når jeg sover og føler mig godt udhvilet. De varme hænden og fødder er bare dejlige, da jeg før har taget sokker på i starten.

Den sidste morgen har jeg også haft ondt da jeg vågnede, men jeg sov noget længere end jeg plejer, så jeg må sige at smerterne hen på morgenen er ved at aftage. Nu håber jeg det varer ved.

Det sværeste er at vænne sig til dynen, men det er så småt ved at komme. Jeg tænker ikke så ofte på min dejlige bløde dyne. Jeg tror at det er vigtigt at være vedholdende de første uger, for at vænne sig til dynen.

Bea

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

25 - 06 - 06

I nat har jeg sovet tungt og godt og er ikke blevet vækket af smerter i ryggen.

Bea

Guest avatar
    Bea Gæst

Standard

26 - 6 - 06

Har igen sovet tungt varmt og godt.

Håber på et tidspunkt den virker gavnlig for ryggen, da den har det slemt i dag.

Bea

Side 1 af 3 123 Sidste

Bookmarks

Regler for indlæg