Citer Oprindeligt indsendt af admin Se indlæg

Julekalender 2005

(Start - side 1)

Citer Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se indlæg
...iih altså ....og atter tav stille....

Fantasifigur eller ej - var Julian jo ikke mindre virkelig end hun selv var. Og flirtede med hende ovenikøbet. Der var dog en ting, som gjorde det hele fuldstændig overflødigt. Julian var stor som et bjerg og skulle han have et knus - ville Margo højst kunne favne hans lillefinger.

Det var som luften var gået af Margo og opgivende slog hun blikket ned. Alt imens hun følte at alt var forgæves (Julian med hans bind for øjet og hans træben var jo en ualmindelig fyr - turde man påstå) slog en tanke ned i hende - Troldmanden Oz! Troldmanden Oz var den eneste der kunne hjælpe. Han kunne trylle mennesker til Nisser og Nisser til mennesker, men kunne han mon trylle et spøgelse fra den anden verden om til en gæv nissemand til Margo? Se, det var noget ingen gjorde før. Men Troldmanden Oz var jo en konge blandt alle troldmænd, så mon ikke netop han ville have mod på at forsøge....
Alle disse temmelig fantasifulde tanker der kørte rundt i hovedet på Kloge Margo, og ikke mindst hendes kokette opførsel, skyldes at den gamle søulk i ny og næ rakte hende lommelærken, som hun mere og mere fnisende tog nogle, ikke så beskedne nip af!!!

Nu sad hun med et lettere tåget blik, og forsøgte at følge med i den gamle charmørs lange udredninger og pralerier om alle hans bedrifter på de 7 verdenshave.

Pludselig tav spøgelset, så helt bedrøvelig ud og sagde med sin dybe rungende stemme, - ak ja, - hvor jeg savner min dejlige kæreste, den smukkeste havfrue der nogensinde har beboet havet, hendes hale er veldrejet og skinner som sølv i bølgen blå. Hende vil jeg besøge efter Jul.

Stakkels Kloge Margo, der røg alle hendes fantasier og drømme sig en tur. Nå, - tænkte hun resigneret. Hvad skal jeg dog i grunden også med sådan en pralende etbenet sørøver der er forlovet med en havfrue. Hun sukkede dybt, og faldt i søvn.

I mellemtiden, hos familien i det lille hus, var børnene nu i skole, Lars var taget på arbejde med en rask og så god som ny tommeltot. Fru Frederikke havde igen brugt sine healende evner, til alles forundring. Nu stod Lisa i køkkenet og vaskede op, mens radioen spillede glade julemelodier. Enkefru Frederikke var gået ind på sit soveværelse for at hænge sin saglige faders nyvaskede, og nu tørre frakke ind i sit klædeskab, og ved synet af sin seng besluttede hun sig for at tage en lille eftermiddags blund - helt uvidende om, at hjemme i hendes gamle, men meget hyggelige lejlighed i Kongens Lyngby, - sad hende saglige gamle fader, den skælmske søulk og spøgelse, i fuld gang med at flirte med en værdig nissedame.

Inde i Nisseboet var der travlhed. Sofie kommanderede rundt med sin kære Senior og ungnissen Junior, Spindelvæv og nullermænd skulle nu fejes ud af stuen…