Viser resultater 1 til 10 af 10
Threaded View
-
09-02-06, 02:58 #1
Den misforståede sandhedens apostel - Lise Ehlers
Lise Ehlers - den misforståede sandhedens apostel
Jeg har hørt om Lise Ehlers før. Jeg har hørt om Lise Ehlers "teorier" før. Jeg har hørt om den skade Lise Ehlers påfører andre mennesker og jeg har hørt om den ammunition - Lise Ehlers støber for sagkundskaben, de sociale myndigheder og politikere.... så specielt syge kvinder kan, med hjemmel i Lise Ehlers "teorier" fortsat negligeres i familierne, i sundhedsvæsenet og i samfundet som helhed....
Lytter man til Lise Ehlers ord.... og hun er meget veltalende person, foredragsholder.... hmm.... et hundrede foredrag om året.... til en sum penge for hvert foredrag.... har Lise Ehlers teorier forlængst gjort hende til millionær.... tæller kasseapparatet. Intet under, at her slipper og slækker man ikke på noget, guldindbringende ord.... alt sammen for kvindernes bedste. Det er mindre vigtigt, at man skader mere end man gavner.... man slipper ikke hønen med de gyldne æg....
Jeg har i dag ikke mulighed for at gå nærmere ind på Lise Ehlers og hendes skadelige virksomhed.... det kommer senere. Indtil videre vil jeg gerne anbefale, at man klikker her og klikker videre på linket Hør udsendelsen her (1:26:56), skruer op for højtalere og lytter til denne, ordets sanglærke kvidre om kvinder, "ondt i livet", hysteri og andet godt i retning af, hvorfor vi kvinder burde tage os sammen og lade være med at pive....
Jeg må skynde mig at informere om, at jeg selv er ikke diagnostiseret hverken med fybromyalgi, piskesmæld eller andet "ondt i livet"... jeg har intet i klemme og alligevel kunne jeg rive håret af Lise Ehlers, stykke for stykke.... indtil der ikke var et hårstrå tilbage på den selvretfærdige og selvbestaltede ekspert i, hvad man kun kan have begreb om, når man selv er midt i....
På sin hjemmeside skriver Lise Ehlers bl.a. "Jeg mener, at samfundet er så rigt, at der er råd til at yde en borgerløn til alle som af mange forskellige grunde ikke har arbejde, uden at der skal betales med en sygdomsdiagnose." .... der er bare den hage ved det, at alene talen om borgerløn får de fleste politikere til at se rødt.... plus - anbringer man reele sygdomme under betegnelsen "ondt-i-livet-syndrommet" - behøver man ikke længere forske i dem og på denne måde kaster man igen tusindvis af kvinder "for løvene" som værende "hysteriske", "hypokondere" eller slet og ret "nassere". Dette er netop, hvad Lise Ehlers selvbestaltede togt mod "kvindeforagten" indebærer for os i dag.... ophør med fokus, ophør med forskning og en total afmotivering af denne, i forvejen ikke alt for ivrige lægestand.
Jeg vil lige tilføje en anmeldelse af Lise Ehlers` bog "Store mænd og syge kvinder - Kvinders sygelighed gennem 2000 år"
Gyldendal 2002
Pris: 212 sider, 269 kr.
ISBN 87-02-00962-5
Anmeldt af Af Merete Munk, pædagogisk konsulent, Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet, Syddansk Universitet.
Læs mere.....
Oprindeligt indsendt af Merete Munk
Læs mere på et overset, privat site: www.gigt.k-nettet.dk ....
Oprindeligt indsendt af Johanne Duus Hornemann
http://bibliotek.dk/vis.php?field1=l...m1=Ehlers+LiseLise Ehlers - neuropsykolog, forfatter og foredragsholder.
"Engang brændte vi hekse. I dag doper vi dem.", skriver Lise Ehlers i sin bog "Store mænd og syge kvinder". Tusinder af danske kvinder lider af indbildte sygdomme. Kronisk piskesmældssyndrom, fibromyalgi, bækkenløsning, kronisk træthedssyndrom har ikke fysiske årsager, men psykiske.
De er alle udtryk for, at kvinderne har "ondt i livet" og sygdomsdiagnoserne er kvindernes måde at undslippe elendigheden på, mener Lise Ehlers, der rejser landet rundt og holder foredrag om emnet. Tre foredrag om ugen bliver det til.
Det er kvinder, der har svært ved at leve op til de mange og høje krav i et samfund i hastig forandring - og de bliver usikre på deres sociale roller.
En sygdomsdiagnose med efterfølgende førtidspension eller økonomisk erstatning kan være metoden til at slippe for selv at tage ansvaret, siger Lise Ehlers, der mener, at mændene altid gennem historien har påduttet kvinder en række sygdomme, der reelt dække over et dårligt liv.
Hele denne sygeliggørelse af kvinderne er udtryk for menneskeforagt.
Det er også umoralsk, at så mange "syge" uberettiget får udbetalt milliarder i erstatning. Og det sker i samarbejde med læger og psykologer(der villigt skriver sygdomserklæringer), advokater (som lever af erstatningssager) og politikere, som ikke tør standse galskaben af frygt for at miste vælgere.
Lise Ehlers tabte sag og fortsætter stadig med at bilde folk ind at de kun har ondt i livet!
Dømt psykisk syg af 10 blækklatter og en computer….
»Kronisk og alvorlig affektiv forstyrrelse,« lød diagnosen. Ann Hyllested vidste, at det er det samme som at være alvorligt og uhelbredeligt psykisk syg.
I dag har Ann Hyllested fået medhold i alle klagepunkter. Men ansvarlige Lise Ehlers' daværende chef på Århus Kommunehospital, chefpsykolog Poul Erik Spliid, reagerede trods gentagne henvendelser ikke på avisens forespørgsler.
Lise Ehlers selv advarede kraftigt imod overhovedet at skrive om sagen. Man risikerede at skade patienten alvorligt, mente hun. »Er du klar over, at det er en psykisk syg kvinde, du taler om. Det ved alle. Det er derfor, hun blev tørret af på mig. Jeg behøvede ikke engang lave den skide test. Men nu har hun forfulgt mig i fire år. Hun er besat af mig,« sagde hun bl.a. om Ann Hyllested.
Lise Ehlers meddelte på dette tidspunkt desuden, at hun efter den afgørelse, der var faldet i Patientklagenævnet, havde bedt om at få genoptaget sagen. da Jyllands-Posten i efteråret 2003 henvendte sig til hospitalet, var det svært at få kontakt med de Patientklagenævnet har nu afvist Lise Ehlers' ønske om at få sagen genoptaget. Afgørelsen, som giver Ann Hyllested medhold, og kritiserer Lise Ehlers arbejdsmetoder, står altså ved magt.
Ann Hyllested er psykiater og kender sytemet indefra, godt gået Ann Hyllested:-)
Sakset fra: http://www.gigt.k-nettet.dk/main/cus...customID=14614
http://www.mesite.dk/Nyheder.Indland.02.htm
Eller her i vores "Kilde-arkiv" kun for registrerede
Oprindeligt indsendt af Torsten Lind Søndergaard
Om Lise Ehlers "bidrag" til den dødbringende TERM-model, danske læger er ved at få implemeteret i patientbehandlingen - Læs her og bliv advaret!"Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Besvar med citat

Bookmarks