Viser resultater 1 til 4 af 4
Threaded View
-
27-01-18, 13:58 #2
Re: Tandlæger protesterer mod hygiejne på tandlægeklinikker!
Efter nærmere eftertanke... i samme artikel Tandlæger i oprør over nye krav: Hvorfor må vi ikke støvsuge? læser jeg følgende:
"17. januar sendte Tandlægeforeningen også et åbent brev til sundhedsministeren. Heri skrev foreningen, at "nok er nok".
- Frustrationerne skyldes blandt andet det unødvendige bureaukrati, som gradvist er blevet trukket ned over tandlægerne, og som tager ressourcer fra tandlægernes kerneopgave - nemlig at forebygge og behandle oral sygdom, skrev foreningen."
What? "Nok er nok"? "tager ressourcer fra tandlægernes kerneopgave - nemlig at forebygge og behandle oral sygdom"?
"Ressourcerne" og "kerneopgaver" hører fortrinsvis hjemme i det offentlige sundhedsvæsen, eller hva'? Tandlægeklinikker er jo 100% private virksomheder, der stort set selv bestemmer deres priser, medmindre de udfører behandlinger af fattigrøve, den offentlige sygesikring giver tilskud til. Så heldig var jeg ikke vinteren 2016.
Jeg tænker bare på dengang jeg skulle have to tænder trukket ud fordi betændelsen i kæben rundt om tandrødderne gjorde det umuligt at redde dem. Jeg fik at vide, at det må blive en tandkirurgisk behandling, evt. i "let" narkose, fordi specielt visdomstænderne plejer at være for stygge til almindelig udtrækning.
Jeg mødte op til behandling efter seks dage, dagen efter min sidste "forebyggende" antibiotika-tablet. Flankeret af min søn, agerende chauffør den dag, da jeg jo ikke kunne selv køre hjem efter at have været i "let" narkose.
Tandlægen var venlig og rødnæset. Hun var åbenbart noget forkølet, men tingene gik så hurtigt, at jeg nåede ikke undre mig over, at hun hverken havde beskyttelsesbriller eller maske på, da hun startede med at bedøve mig bag kæben med en injektionssprøjte, hvorefter hun daffede ud af lokalet for at behandle en anden patient, mens jeg ventede på at bedøvelsen begyndte at virke.
Efter ti minutter var hun tilbage og konstaterede at "vi behøver nok ikke at skære", hvorefter begge tænder blev trukket ud med en tang. Det tog under to minutter. Jeg fik et par gazetamponer i munden og blev sendt ud i receptionen, hvor regningen allerede ventede.
Jeg betalte de forudaftalte 4.900,00 kr. og kom aldrig tilbage til denne tandlægeklinik igen. Gues why?
Så når jeg hører tandlæger jamre over at deres ressourcer bliver taget fra deres kerneopgaver, fordi de anbefales ikke at støvsuge på deres klinikker, bliver det ikke hos mig, at de kan hente støtte til deres protest!
I parentes bemærket, to dage efter behandlingen lagde vi os begge - min søn og jeg - med den styggeste form for influenza, ingen af os nogensinde har prøvet før. Og dette endda selv om vi først mødtes på dagen for behandling, og de næste to (weekend)dage tilbragte vi sammen i mit hjem, uden at være ude blandt andre hvor smitten kunne hentes - og alligevel blev vi ramt af nøjagtig samme sygdom, på nøjagtig samme dag, om mandagen. Efter ni dage tilbragt i hver vores seng - blev vi nogenlunde raske også samtidigt. Helt raske blev vi dog først to måneder efter. Uanset at jeg er gammel og min søn er jo så meget yngre, blev vi alligevel begge lige så hundesyge efter at have været sammen på netop denne tandlægeklinik.
Tandlægen kunne åbenbart ikke modstå fristelsen for at "tjene" (læs: stjæle) 4.900,00 kr. for i alt 4 minutters behandling - så hun daffede syg på arbejde, i stedet for at holde sig væk.
Jeg gentager gerne, at når jeg hører tandlæger jamre over at deres ressourcer bliver taget fra deres kerneopgaver, fordi de anbefales ikke at støvsuge på deres klinikker, bliver det ikke hos mig, at de kan hente støtte til deres protest!
Personlig anbefaler jeg, at man holder sig fra tandlægeklinikker der insisterer på støvsugning (langt billigere end rengøring med RENE klude og mopper og RENT vand tilsat rengøringsmiddel), hvor tandlæger/personale render med synlige tegn på forkølelse, hvor patientfaciliteter er indrettet "hjemligt" og hvor inventar, gulve og vægge ikke kan tåle grundig vask med vand.• Som kronisk syg gennem en menneskealder, svigtet af læger, genvandt jeg helbredet det seneste årti, alene takket være fremragende medicinsk forskning, lægerne ikke har tid til at læse, og lære af. På denne hjemmeside står jeg for formidling af viden/videnskab, jeg høstede og lærte af på min vej tilbage til livet.
• Jeg er ikke en fan af alternativ medicin, jeg kun undtagelsesvis henviser til, men jeg er ikke fanatisk og kan skelne mellem fup og guld. Lægen Carsten Vagn-Hansen er afgjort guld, lige som hans beskedne hjemmeside. Om de fleste af hans bøger og pjecer kan man læse her.
• Er du ramt af lavt stofskifte, som syg eller pårørende - besøg vores "stofskifte-butik" (ikke webshop) og vores anden hjemmeside, det norske Forum For Stoffskiftesykdommer der byder på hundredtusinder personlige beretninger, et utal af norske og danske stofskiftesyge har betroet hinanden gennem mange år. Bemærk dog, at vores norske forum har afviklet brugeraktiviteter, og ikke længere optager nye brugere.
Lignende emner
-
Misdannede børn - tandlægeklinikker
By Tante Ana in forum Kviksølv i tænderneSvar: 0Nyeste indlæg: 10-12-08, 00:16 -
Tandlæger - Dintandlaege.dk
By admin in forum Fluor i plastfyldninger og i andre dentale materialerSvar: 1Nyeste indlæg: 01-10-08, 10:33 -
Tandlæger
By Anina W. in forum Fluor i plastfyldninger og i andre dentale materialerSvar: 2Nyeste indlæg: 03-07-08, 18:54 -
De livsfarlige tandlæger og deres klinikker...
By Anina W. in forum Kviksølv i tænderneSvar: 0Nyeste indlæg: 17-12-05, 12:22

Besvar med citat

Bookmarks