Citer Oprindeligt indsendt af Biddi
¨Kære Anina
Der satte du tingene på plads for mig :P så langt havde jeg ikke selv kunnet gennemskue ham vores enevældige Fjogh, men selvfølgelig, det er jo sådan det hænger sammen i hans hoved, jeg vælger de dummeste som samarbejdspartnere , så kan de ikke give mig andet end klap på ryggen
Jeg har lige været nede og købe bogen" fogh bag facaden" der er iøjeblikket 3 bøger for en hund i kvickly, og denne var en af dem.Derud over købte jeg Lilly Gyldenkildes biografi samt Bertel Haarder, så er der noget at gå igang med.
Knus Biddi
Tak Biddi

Kloge og kloge... jeg har altid været meget opmærksom på de politiske vilkår for samfundets udvikling, netop fordi det altid er skæbnesvangert, positivt/negativt - for den enkelte borger. Desuden er jeg velsignet/forbandet med en hukommelse som en elefant...

F.eks. undrede jeg mig stort, da Fogh havde udnævnt en integrationsminister. Her undrede det mig, at han har udpeget en meget bleg, meget lyshåret og meget kølig person til at varetage de "temperamentsfuldes" og "farveriges" færden her i landet. En mere "neutral" udseende person i denne stilling - ville sikkert have større gennemslagskraft, større magt over begivenheder, hvor udlændinge fra de eksotiske lande har en andel og ellers mere direkte tilgang til enhver udlændings bevidsthed. Det skulle man gerne tro, ville være en force for enhver Integrationsminister.

I stedet har vi en kølig udseende, "følelsesløs" person, der på alle måder lever op til den korrekte, nordiske kanon og på ingen måde indbyder til dialog med dem, hun forventes at tage sig af.

Eller.... hmm... er det måske tilsigtet, at det netop skal virke sådan og at der i dette personvalg er skjult et signal til "målgruppen" om, at "her hjælper ingen kære mor uanset hvad man måtte have på hjertet" og i så fald - er valget yderst passende....

Med hensyn til bogen "Fogh bag facaden" - havde jeg hørt, at det ikke er utænkeligt, at denne bog er mere eller mindre et bestillingsarbejde og passer det - ja, så får du fornøjelsen af at opleve Fogh som et menneske. Noget han ikke formår at manifestere når han optræder officielt - og i så fald er det ikke utænkeligt, at bogen har til hensigt at supplere op på og pynte på statsministerens image i folkets øjne.... Med bogen "Fra velfærdsstaten til minimalstaten" er jo vejen mod den store verdens karriere påbegyndt. Først skal "man" bevise sit værd som statsmand, der kan dreje et helt land fra fortidens politik og mod nye tider. Når man kan det, kan man hvad som helst og således (mis)brugt hele befolkning til en mands ambitioner vil stå tilbage med regningen for familien Fogh Rasmussens fremtid mod noget mere interessant end en kedelig landspolitik.

Er meget spændt på dine kommentarer, når du engang er færdig med at læse den.

Knus og de bedste hilsner