Jeres indlæg er så flot skrevet, og jeg har intet at tilføje bortset fra, at vi nok alle - på hver sin måde - er frustrerede over det, der sker i vores samfund i disse år.

Der er sikkert stor forskel på, om man bor i et område med mange indvandrere - fx Vollsmose, Brøndby, Gjellerup osv. - eller om man bor i en lille provinsby som jeg gør, hvor der ikke er nogen problemer.

Det er jo ret nemt at være tolerant og fordomsfri, når man ikke har problemerne direkte i nakken hver dag. Jeg tror, at hvis mine børn blev truet på den måde som Hejdiens, ville min tolerance sikkert også ligge et meget lille sted. Jeg behøver bare at tænke på, hvordan jeg havde det under muhammed-konflikten. Det var alt andet end varme følelser, jeg havde for muslimer i de dage! Det er en generalisering, så det batter, men jeg ville lyve, hvis jeg gjorde mig selv bedre, end jeg er!

Jeg kan ikke gennemskue, hvad der skal til for at ændre forholdene, men en ting er sikker: Jeg er hunderæd for mine børnebørn fremtid, hvis ikke snart de ansvarlige myndigheder vågner op og gør noget - men som for skrevet, så er det sikkert allerede for sent.

Kære Anina. Gid du dog havde været politiker! Så ville jeg aldrig være i tvivl om, hvor jeg ville placere mit kryds! Det kan, efter min mening, ikke gøres bedre, så jeg har ikke noget mere at kommentere her.

Knus, Anne