Viser resultater 1 til 6 af 6
Threaded View
-
08-12-09, 12:25 #4
Re: Afskaf julehjælpen ved lov! Eller beskat den!
Der er vist en stor forskel mellem de borgerlige generationers opfattelse af begrebet "anstændighed", ser det ud til. Karen Ellemanns version af "anstændighed" afviger betydeligt fra Palle Simonsens....Nogens ører brænder og hvad så?
"Den tidligere konservative finansminister Palle Simonsen anklager i en bog politikerne for at svigte samfundets mest udsatte og sårbare. Palle Simonsen havde håbet på en reaktion, da han for et par måneder siden sendte bogen ”Gemt - eller glemt” til sin konservative formand, Lene Espersen. Den kom ikke. (...) Som Palle Simonsen skriver i et efterord til bogen: »Det handler om anstændighed. Den såkaldte borgerlige anstændighed har jeg altid betragtet som en vigtig ledetråd for mig selv.« Læs mere i Den anstændige borgerlige JP.dk
»Jeg mener ikke, at det er anstændigt bare at sige, at her er nogle penge. En garanti for julehjælp er ikke en holdbar løsning for folk med langsigtede problemer. Vi skal fokusere på at løse de grundlæggende problemer, der gør, at nogle ender i en vanskelig økonomisk situation« (Karen Ellemann til Berlingske Tidende).

"Alle ting, der gør vores sociale sikkerhedsnet så fintmasket, at ingen burde kunne falde igennem.
Vi har et godt system, og kommunerne gør en stor indsats på det sociale område."
(Karen Ellemann)

"Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright
Lignende emner
-
Nytårsfortsætter - eller ej?
By Fleur in forum Jule- og Nytårsønsker og hilsner fra og til hinandenSvar: 36Nyeste indlæg: 09-01-08, 11:30

Besvar med citat

Bookmarks