Citer Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se indlæg
Pia Kjersgaard

Anders Fogh Rasmussen

Lars Løkke Rasmussen

Claus Hjort Frederiksen

Inger Støjberg

og

Helle Thorning-Schmidt

I kan alle sammen rende mig!

De vantro og DF-erne var dog ikke de eneste, der kom med kommentarer til mit "overdrævent dramatiske" indlæg. Der var også fortørnede socialdemokrater, der ikke forstod, hvorfor også Helle Thorning-Schmidt kunne rende mig, da hun jo "så afgjort ikke hørte med i det selskab". Nå, ikke?

I min verden er man lige så skyldig når man foretager sig noget skadeligt, som når man ikke forsøger at hindre, at det sker.... Helle Thorning-Schmidt har fra starten vurderet sin rolle som partileder - hvis man skal dømme efter hendes synlighed i det politiske billede - som værende et hvilket som helst lønmodtagerjob, hvor man gør det man skal og ikke en skid mere.

Jeg har allerede for et par år siden eller tre, spurgt Poul Nyrup Rasmussen vial hans blog om det nu kunne passe, at Helle Thorning-Schmidt var den rette partiformand, idet det har længe (daværende) undret mig, hvor socialdemokratiet var på vej hen under hendes ledelse.... Jeg gik så vidt, som til at skrive, at betragtet nygternt er den socialdemokratiske "ny-u-politik" under den nye formand, i den grad usynlig at dette kan kun udvikle en forstærkende effekt således, at det sorte hul erindringen om det aktive socialdemokratiet fra tidligere tider, kan blive så dyb, at partiet ikke vil kunne formå at kravle op i lyset igen. Jeg tilføjede så, at i min optik - spiller socialdemokratiet under Helle Thorning-Schmidts ledelse en rolle, der de facto understøtter den borgerlige regering mere, end Dansk Folkeparti nogensinde kunne have præsteret....

Poul Nyrup Rasmussen har aldrig svaret på min henvendelse.

Uden den socialdemokratiske passivitet ville Dansk Folkeparti være tvunget til virkelig at kæmpe for at få lov til at spille den aktive rolle som VK-regeringens støtte - i stedet for, som det er blevet - at få en halv sejr foræret af de passive socialdemokrater.

Derfor - mener jeg - hører Helle Thorning-Schmidt med til den flok, der bærer skylden og ansvaret for, at min fremtid som gammel eller syg, eller begge dele - tegner til at blive et helvede på jorden, hvor i stedet for at blive belønnet med ro, på sine gamle eller syge dage - får vi lov til at slide os selv i laser, til Manden Med Leen forbarmer sig.

Der er to kvinder, der de facto regerer landet i dag:

Pia Kjersgaard
ved at sørge for at den aktuelle politik bliver vedtaget

og

Helle Thorning-Schmidt
ved at sørge for, at Pia Kjersgaard&VK har et ubegrænset, politisk spillerum.