Viser resultater 1 til 6 af 6
Emne: Spormineraler = helbred!
Threaded View
-
22-04-09, 19:04 #1
Spormineraler = helbred!
Spormineraler = helbred.
Mangel på spormineraler = sygdom.
Man skulle aldrig tro, at alle vores enzymer har brug for mikro-mikro-mikroskopiske mængder af disse (og andre) ellers giftige grundstoffer, til netop at kunne danne sig selv. Men det er ikke desto mindre sandt, at det forekommer... Skader på et enkelt enzym kan vælte helbredet hos et menneske. Skader på flere enzymer kan tage livet af et menneske.
Måske er det et godt tidspunkt for at anbefale en bestemt type kosttilskud, der hverken kan trylle eller helbrede bestemte sygdomme, men som er guld værd for opretholdelse af kroppens forsyninger med netop sporstoffer - noget vi ellers før var vant til at få med kosten, hvor i dag - er billedet ganske anderledes. En agurk, tomat, melon, squash, salat, kål, broccoli m.fl. dyrket i vand, og mere vand, vand, og mere vand, og vand, og endnu mere vand.... Eller kartofler, gulerødder, roer og andet dyrket i jord så udpint, at selv regnorme ikke kan trives i den, kun tilført kunstgødning og insektbekæmpende midler. Eller frugt, der bliver høstet før de er solmodne for "bedre" holdbarhed på vejen "fra jord til bord" osv. - alt dette gør, at vi ikke længere kan 100% regne med at få alle disse livsnødvendige spormineraler med i vores kost.
Selvfølgelig ser ikke det hele så sort ud. Men jeg kan ikke se på grøntsagerne i butikkerne, om de er dyrket i vandet, i udpint jord eller i god jord... Økologisk? Ja, hvis man kan spise kun økologisk. Men det koster ofte mere end der er råd til, til en hel familie, året rundt. Det er heller ikke altid at få, hvor man bor, hvis man bor i en mindre by. Derfor bruger jeg selv kosttilskud til at dække behovet for sporstoffer, og anbefaler andre at gøre det samme. Jeg selv bruger Ionic Trace Minerals, men har opdaget fornylig, at svenskerne er begyndt importere noget af det bedste til formålet - Livskälla Komplett og/eller Livskälla Växtutvunna Mineraler de importerer fra Willamette Valley Nutrition, der fremstiller tilskuddet efter recept af Dr. Joel D. Wallach. Denne læge (ND) er også en omstridt person i lægekredse, hvilket har ikke forhindret ham i at blive nomineret til Nobelprisen i 1991. Da han også er dyrlæge, har han min fulde tillid, idet jeg før havde oplevet dyrlæger, der havde reddet helbredet på mennesker, hvor lægerne har opgivet eller fejlede.
Hvorom alt er, står det jo enhver frit selv at vurdere kilden. Det behøver heller ikke være et bestemt produkt. Bare man erkender, at spormineralerne kan vi kun få tilført fra vores mad. Er denne mad dyrket forkert eller dyrket på en mineral-fattig jord, bør man enten overveje et tilskud, eller risikerer man at udvikle div. enzymbrist, der fører til alle sygdomme videnskaben allerede har kortlagt og alle dem, videnskaben endnu ikke kender.
• Som kronisk syg gennem en menneskealder, svigtet af læger, genvandt jeg helbredet det seneste årti, alene takket være fremragende medicinsk forskning, lægerne ikke har tid til at læse, og lære af. På denne hjemmeside står jeg for formidling af viden/videnskab, jeg høstede og lærte af på min vej tilbage til livet.
• Jeg er ikke en fan af alternativ medicin, jeg kun undtagelsesvis henviser til, men jeg er ikke fanatisk og kan skelne mellem fup og guld. Lægen Carsten Vagn-Hansen er afgjort guld, lige som hans beskedne hjemmeside. Om de fleste af hans bøger og pjecer kan man læse her.
• Er du ramt af lavt stofskifte, som syg eller pårørende - besøg vores "stofskifte-butik" (ikke webshop) og vores anden hjemmeside, det norske Forum For Stoffskiftesykdommer der byder på hundredtusinder personlige beretninger, et utal af norske og danske stofskiftesyge har betroet hinanden gennem mange år. Bemærk dog, at vores norske forum har afviklet brugeraktiviteter, og ikke længere optager nye brugere.
Lignende emner
-
Pengene styrer dit helbred
By Linda in forum © LindaSvar: 1Nyeste indlæg: 09-03-09, 16:10 -
Links til skønlitteratur, spirituelle, helbred og sind
By admin in forum DiverseSvar: 0Nyeste indlæg: 21-01-06, 13:03 -
Links til skønlitteratur, helbred, diverse og spirituelle
By admin in forum Om sindetSvar: 0Nyeste indlæg: 21-01-06, 12:52

Besvar med citat

Bookmarks