Viser resultater 1 til 10 af 10
Emne: Hurra for rødbeder!
Threaded View
-
01-11-08, 10:02 #6
Re: Hurra for rødbeder!
I går blev det til en improvisation inspireret af "rødbede-noget" jeg spiste en gang i Tyskland, som tilbehør til kødboller....
Jeg har taget 4 mellemstore (kogte) rødbeder frem, skrællede dem og har revet fint på et rivejern. Jeg havde også revet fint et stykke skrællet peberrod og knuste 1 mediumstor fed hvidløg. Det hele blandede jeg sammen med lidt øko-kokosolie, lidt mørk balsamico, salt og dryssede det hele rigeligt med den "obligatoriske" (jeg er heeelt vild med) finthakket persille.
Det blev til en velsmagende rødbede-mos, spist til en velstegt i kokosolie, stor "krebinet" uden "fyld", formet af ca. 250 gr 3%-hakket svinekød. Ingen kartofler, ris, pasta, sauce eller brød. Det mættede i flere timer, gav ikke "sur mave" og smagte HERLIGT
Man kalder peberrod for en "mirakel-grøntsag". Ikke mindst til alderdommen. Tåler opvarmning. Nakker sygdomsfremkaldende bakterier i mund, svælg, hals, bihuller og de øvrige luftveje. Den understøtter fordøjelsen, renser ud i tarme og blod samt helt inde i cellerne. Er vidunderligt gavnlig for diabetikere osv. Smager simpelt hen vidunderligt og det eneste man bør sørge for er - at der ikke skal rives for meget af peberrod til maden, hvis man ikke er vant til den stærke smag. Man skal starte i det små og gradvis øge styrken/mængden af peberrod i sin mad. Hvis man altså kan lide det i det hele taget. Og med rødbeder er peberrod simpelt hen mmmmums
Jeg tror faktisk, at jeg har set FINTrevet peberrod i butikkerne.
"Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright
Lignende emner
-
Bøger! Bøger! Hurra for Antikvariat.net!
By Libri in forum Kultur i øjenhøjde....Svar: 1Nyeste indlæg: 01-10-08, 12:25

Besvar med citat

Bookmarks