Viser resultater 1 til 1 af 1
-
31-10-08, 22:35 #1
Human parvovirus B19 og skjoldbruskkirtel
Human parvovirus B19, en art af parvovirus, der smitter mennesker og er forbundet med udvikling af flere forskellige autoimmune sygdomme, herunder dermatomyositis, blandet bindevævssygdomme, lupus-lignende sygdom, en serologisk negativ (negativ RA faktor test) form af arthritis, granuloma annulare, autoimmune thyroid sygdomme, autoimmun skizofreni og forskellige former for vaskulitis, herunder Henoch Schonlein purpura, Kawasaki sygdom, Wegeners granulomatose, og polyarteritis nodosa.
Udviklingen af autoimmune reaktioner fremkaldt af Human parvovirus B19 opstår i mennesker i alle aldre og forekommer hyppigere hos kvinder. Udvikling af autoimmune sygdomme i denne anledning, formodes at forekomme ofte hos voksne, der som børn var syge af "den femte sygdom" ("Lussingesyge"/red.).
Ved kronisk infektion kan Human parvovirus B19 inficere hjernen. På grund af sin evne til at fremkalde autoimmunitet, er dette virus mistænkt for at kunne udløse co-morbide bipolare og autoimmune sygdomme i skjoldbruskkirtlen hos kvinder samt skizofreni og thyroidea autoimmune lidelser hos mænd.
Læs hele artiklen her.
Reference: C Hammond and J Hobbs, Parvovirus B19 infection of brain: Possible role of gender in determining mental illness and autoimmune thyroid disorders, Med Hypotheses, Dec 28, 2006 DOI: https://doi.org/10.1016/j.mehy.2006.11.023
EDIT/i dag, d. 29. september 2017: jeg har opdaget, at alle links i dette indlæg, er "døde". Internettets vigtigste svaghed. Hvor skulle man (jeg) vide fra, at hjemmesider lukkes ned inden for de ni år, der er gået siden indlægget blev postet første gang? Nuvel, i dag fandt jeg ud af, at vært-sitet, hvor Elaine More publicerede sine artikler, er nedlagt, og jeg har erstattet de "døde" links med links førende til de oprindelige artikler, arkiveret på Web.Archive.org. Vær dog opmærksom på, at sites arkiveret på Web.Archive.org ikke er mobilvenlige og kan derfor bedst læses med tablet eller PC.
Efter at vært-sitet blev nedlagt, oprettede Elaine Moore eget site Graves's Disease and Autoimmune Disease Education, hvor alle hendes fortræffelige artikler kan læses i dag. Også dette site kan bedst læses med tablet eller PC.
Elaine Moore er ikke læge. Elaine Moore er klinisk laboratorieforsker MT, CLS - certificeret af The American Society for Clinical Pathology, med mere end 30 års erfaring inden for immunologi. Hun er uddannet på henholdsvis University of Toledo og University of Colorado. Gennem mange år som klinisk laboratorieforsker har Elaine været med til at udvikle talrige laboratorieprocedurer/metoder.
Elaine er også en formidler i verdensklasse og hendes forfatterskabs imponerende kvalitet, etablerer en genial forbindelse mellem klassisk medicinsk videnskab og patienterne, der har brug for at lære at forstå og leve med deres sygdom. Kan respektfuldt anbefales.• Tak for at du viser mig tillid og læser mit indlæg. Jeg håber, at mine indlæg kan hjælpe med at bevare håbet om bedring.
• Jeg har studeret lavt stofskifte og behandling med "naturlig thyroid" på fuldtid siden 2005. Jeg skriver selv de fleste af mine tekster, på baggrund af kilder arkiveret i respekterede, konventionel-medicinske databaser.
• Kommentarer er desværre lukket p.g.a. spam, men du kan kommentere i alle emner i "Stofskifte-butikken" ved at benytte Kontakt os.
• © Til Stofskiftesupport.dk: undlad venligst at "låne" vores tekster. Læs venligst om vores Ophavsret og Copyright.
• Alle, der ønsker et indblik i menneskelivet med stofskiftesygdom - er velkommen til at læse i over hundrede tusinde af personlige indlæg på vores anden hjemmeside - Forum for Stoffskiftesykdommer i Norge.♥
Besvar med citat

Bookmarks