Næ, det tror jeg ikke den gjorde... Men mon det ikke er med det, som det er med alt andet "fremmedt makværk" af internationale love, domme, traktater osv. Først skriver man under.... og så blæser man på det.

Når jeg tænker nærmere over, hvilke andre lande "plejer" køre efter samme princip... bliver det meeeget langt, at jeg skal i tankerne. Helt til Mellem- og Sydamerika, visse asiatiske stater og selvfølgelig det meste af det afrikanske kontinent.

Det er ikke noget at prale af og i virkeligheden er verden også holdt op med at interessere sig for os. Det er overordentlig sjældent, at man læser om Danmark ude i verden. En kollega, en udlandsdansker, havde et bud på en forklaring. Han sagde, at det er efterhånden blevet sådan, at har man først hørt/læst en politisk nyhed fra Danmark - har man hørt/læst dem alle. Et eller andet sted er det jo rigtig nok. Alting foregår jo i samme dur, så hvorfor skulle de udenlandske journalister spilde tiden med at rapportere om nye sager, idet hver gang er jo det den samme reaktion , der kommer fra landets politikere.

sorry