Til Linda - hvad er dine hjertesager?
Kære Tante Ana.

Jeg har rigtig mange hjertesager, men den vigtigste må være at oplyse andre mennesker om de ødelæggende helbredsmetoder der praktiseres i dagens Danmark. Derfor kaster jeg mig nu ud i et lidt større projekt, nemlig de oplevelser i mit liv der har foranlediget mig til at tænke lidt anderledes.

Kære læsere af denne tråd.

Jeg vil nu tage Jer en tur med på opdagelse i mit liv, der i de sidste mange år har været præget af en del turbulens, og som uundgåeligt har bevidstgjort mig om nogle tilstande samt forhold indenfor det etablerede såkaldte sundhedsvæsen og i den sociale sektor.

Jeg skriver derfor ikke med henblik på at få sympati, da jeg udmærket er klar over, at jeg deler denne samt lignende skæbner med tusinde af mennesker bosat i lille idyliske Danmark, samt at der findes mennesker, hvis skæbne har betydelig større katastrofale følger.

Min hensigt med denne historie er at oplyse om det svigt, der dagligt - og med en kynisme, der er koldere end min kummefryser - praktiseres indenfor "velfærdstatens" tykke mur af undertrykkelse, hvor mulighederne for en oprigtig, ærlig og hjælpende foranstans bliver ringeagtet i sådanne en grad, at man desværre skal opleve det selv for at tro på, at det rent faktisk er det der sker. Pudsigt nok opleves dette kartel kaldet sundhedsvæsnet som værende et af verdens førende på området helbredelse og forskning. Jeg tillader mig derfor lige at lave et par små ridser i den ellers så fine blankpolerede overflade, der så strålende reflekterer glansen og forblænder os i uvidenhedens forræderiske lys.

Efterfølgende vil jeg fortælle om modarbejdelsen i den sociale sektor, der ellers i følge lovgivningen, så flot og fint skulle have til hensigt at hjælpe nødstedte/værst ramte borgere, til at komme på fode igen, i dette fantastiske velfærdssamfund.

Det er således med udgangspunkt i disse 2 elementer i vort samfund, jeg beder Jer holde for øje, når nu jeg skriver som jeg gør. For at give Jer en idè om hvorledes jeg fungerer og er "skruet sammen" skal vi først et smut tilbage i min barndom, hvor mine livsværdier blev grundlagt - de selvsamme livsværdier der senere hen skulle vise sig at redde både min mand og jeg. Min fortælling vil derfor strække sig over en del indlæg, og jeg vil bid for bid selv igen, gennemleve de frustrationer og den afmagt der tillige også kan være grobund for selvmord, skilsmisser samt traumatiske forhold rundt omkring i de små hjem i dejlige Danmark. Nå - nu må jeg hellere hæve stemningen lidt - jeg skulle jo nødigt miste Jer undervejs.

God fornøjelse
Kærligst
Linda