Viser resultater 1 til 4 af 4
Threaded View
-
19-06-08, 14:05 #4
Re: Tørklæder, danskere, patienter og læger....
Jeg aner ikke, hvad CEPØNS pønser på denne gang.... desuden har denne undersøgelse intet tilfælles med den diskussion om tørklædeklædte læger, dommere, sygeplejersker, skolelærere, tandlæger, plejehjemsassistenter, hjemmehjælpere eller den øvrige, lange række af fagpersoner, hvis opgave er at tage vare på vores helbred, frihed, skolegang eller anden nødvendig funktion, hvor vi er afhængige af at kunne være trygge ved at disse mennesker, i det mindste ikke vil os noget ondt. Hvilket med et frisk erindring af den sidste TV-transmission fra en danmark-fjendtlige demonstration i f.eks. Mellemøsten, eller et interview med Asmaa - kan være ganske svær mistillidsfølelse af beherske....
At et stort flertal af danskere ikke har noget imod kolleger iført tørklæder har jeg ikke noget problem med. Det er ikke kolleger, der skal behandles, plejes eller undervises - det er de andre, menige samfundsborgere der gør.
Jeg har ingen problem at betale i kassen hvor der sidder en tørklædeklædt kasedame, eller have ærinder på et kontor, hvor bossen eller sekretær bærer tørklæde. Jeg har i det hele taget intet imod, at folk går klædte som de vil på gader og stræder, handler i forretninger, ekspederer på bensinstation, udlåner bøger på biblioteket eller hvor som helst ellers - undtagen der, hvor jeg kommer sårbar og afhængig af, at mit liv, mit helbred og mit velbefindende DIREKTE er afhængig af, at de mennesker jeg overlader mig selv til - betragter mig og andre i samme situation - som nr. 1 i deres prioriteringer i overensstemmelse med den stilling, hvor de reelt har magten til at hjælpe, eller magten til at skade....
Hmm... det vil nok være nyttigt lige at grave lidt dybere i, hvad i alverden er årsagen til at CEPOS nu vælger side, når deres politiske holdning principielt hævdes at gå ud på indivitets personlige frihed, hvilket i min optik inbefatter også en personlig frihed til en afvisning af at lade sig behandle, tage vare på af tørklædeklædte mennesker i positioner, hvor der allerede eksisterer en dresscode, uden tørklæder.... Alligevel vil CEPOS nu medvirke til at min frihed og frit valg bliver bekrænset eller frataget.... Der må lure noget mere under overfladen.... det må vi se at finde ud af.
"Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright
Lignende emner
-
Patienter brænder lægen af
By Anina W. in forum "Løst og fast" - blandet landhandelSvar: 0Nyeste indlæg: 17-03-08, 10:52 -
Læger advarer mod kopimedicin
By Anne in forum Sundhed og sygdom - løst og fast om....Svar: 0Nyeste indlæg: 13-09-06, 18:27

Besvar med citat

Bookmarks