Skrevet af Yvette: Lør Aug 11, 2007 20:33

SÅ mao - jeg trenger iallefall å studere dette fenomenet!! Og joda - jeg lider under det så til de grader at det bør stå høyt på prioriteringslisten å gjøre noe med det...
Hallo Yvette (og andre)

Lykkedes det? At gøre noget ved det? (Mig lykkedes det altså ikke.... )

Jeg har hørt Procrastination omtalt i et eller andet morgenprogram i radioen... så emnet er ved at komme på mode (som om vi ikke i forvejen druknede nok i oceaner af alskens terapeuter...). Man havde interviewet en pædagog (?), der havde forklaret, at Procrastination er resultatet af, at overbegavede børn havde manglet rette udfordringer tidligt i deres skoletid og har derfor søgt udfordringen gennem at udsætte opgaverne længst muligt, så den tid de havde til løsning af disse - blev så forkortet, at selv den kedeligste opgave blev til den udfordring de længtes efter... Og efterfølgende blev det så en dårlig vane, der er meget svær at uddrive.... (iflg. pædagogen).

Hmm... ved ikke rigtig.... Det med udfordringerne (dvs. ikke-kedelige skoleopgaver), kan jeg godt skrive under på. Men at det skulle være så pokkers "udfordrende", i voksen alder (nu), at udsætte støvsugning, eller andet "sjovt", længst muligt...... det kan jeg altså ikke se nogen nævneværdig fidus i

Der findes også et website på Nettet (engelsk) udelukkende viet til fænomenet Procrastination, dog med noget mere humoristisk indgang til begrebet: http://www.procrastination.com/

Men ellers er der masser at finde på søgeordet: overspringshandlinger.