Viser resultater 1 til 22 af 22
Emne: Hedebølge
Threaded View
-
06-06-08, 07:05 #11
Re: Hedebølge
Jeg ved ikke, hvordan I har det..... men dagen i går (Grundlovsdag), var det sande Varme Helvede for mig. Og jeg var (næsten) helt alene selv ude om det.

Når der er så meget lys og jeg glemmer at have mine gule briller med - er det sikkert som amen i kirken, at der vanker migræne, selv når det ikke er weekend.
Derudover - hmm... spiser man ikke det store når der er varmt. Man drikker og man mister salte, når man bare damper af i varmen.... Hvad plejer jeg at gøre (når jeg husker det
)? Ja, jeg plejer at snuppe mig en Kaleorid for at forebygge kaliumtabet med sved.... specielt fordi jeg i det hele taget, har det (for) nemt med at udskille elektrolytter (godt nok "heste-info", men gælder alle levende væsner, også mennesker) ), hvilket i særlig grad går ud over "mit" kalium.... Dvs. også dette kalium-tab kan trigge migræne frem (hos mig), foruden andre ubehag, inkl. almindelig velbefindende der bliver påvirket i minus-retning + vædskeophobninger.
Vi har brug for næsten 3 GRAM kalium om dagen for at kunne fungere.... Når man IKKE spiser den sædvanlige mad fordi der er for varmt og man hellere skal have noget let, eller slet ikke noget (
) - får man ikke sit kalium tilført og så sker der ting og sager, hvis man altså oven i det hele - er på arbejde, hvor man ikke holder sig i ro.... Jeg glemte både mine gule briller OG min Kaleorid hjemme.... da jeg daffede afsted om morgenen 
Det må have været så varmt så længe siden, at jeg selv glemte alle mine gode råd og resultatet blev, at jeg ikke alene fik en dundrende migræne, men min krop også begyndte at holde på vædske (for at holde på salte) og alt i alt - havde jeg fået en rigtig dårlig dag ud af det.....
Da jeg kom hjem om aftenen stod valget mellem et Imigran og et måltid... Pillen skal helst tages forskudt for måltiderne hvis den skal virke... Jeg var så sulten, at jeg valgte maden... solen var også ved at gå ned og sulten har meldt sig.
Efter måltidet lettede migrænen en del, men allerede ti minutter efter blev det igen helvedes slemt at udholde... og nu måtte jeg jo vente i mindst halvanden time, før jeg kunne snuppe et Imigran. Så på hovedet i seng gik jeg, og ventede... Jegt fik min pille omsider, lige da jeg var ved at springe ud af mit gode skind.... og så begravede jeg mig igen i min sommerdyne mens jeg ventede.... Da var klokken midt om natten og jeg sov videre lige til for lidt siden.
Jeg er fortsat fortrydelig over, at jeg ikke havde gjort hvad jeg selv prædiker for andre, og at hele Grundlovsdag gik kun med at jobbe og lide....
Håber MEGET, at I andre var MEGET smartere end jeg
Herhjemme har jeg mine vidunderlige ventilatorer alle vegne. Det er dog straks værre, når jeg skal hjemmefra og "fungere" i heden.... nogle tips og tricks?
"Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Besvar med citat

Bookmarks