Viser resultater 1 til 4 af 4
Threaded View
-
19-10-07, 12:30 #4
Til Biddi
Oprindeligt indsendt af Biddi
Hmm... jeg tror, at du har hørt om bl.a. alger som værende en kilde til jod.... men mindst lige så vigtigt er opmærksomhed på fluor. Fluor ligger så tæt på jod i visse egenskaber (begge tilhører grundstof-gruppen "halogener"), at fluor sagtens kan blokere for jod og skabe jodmangel, særlig hvis man ikke får jod nok i forvejen.
Det tredje er desværre kviksølv... TPO-enzymet, der har ansvaret for omdannelsen af T4-hormonet (lager-hormon) til T3 (det aktive hormon) er så kviksølv-følsomt, at denne nødvendige omdannelse kan komme i fare... med mangelsymptomer og senere en risiko for en decideret stofskiftesygdom til følge....
Hvis man så gerne vil styrke sin skjoldbruskkirtel, nytter det bedst at sarte med at læse om jod, og at man er særlig opmærksom på hæmningsløse advarsler mod jod, fordi de skader langt mere end de gavner.
Derudover bør skrottes alt der hedder fluor i tandplejeprodukter. Man må ikke få tænderne penslet med fluorlak (for Guds skyld!!!
) og man skal også være opmærksom på de "naturlige" kilder til fluor, som f.eks. Ramlösa, der faktisk i Sverige skriver nederst på etiketten, at man helst ikke skal lade børn under 7 år drikke Ramlösa p.g.a. indholdet (naturligt) af fluor i vandet.
Og til sidst - bør man stå på hovedet for at få saneret kviksølv i sine tænder - om det så skulle betyde at man skal spise tørre havregryn i et år eller to... SÅ vigtigt er det faktisk og jo ældre man bliver, jo vigtigere bliver det også... for så kommer kviksølvskaderne for alvor til at accelerere.... hvilket vil påvirke alle de endokrine kirtler og alle kroppens organer... og så får man sædvanligvis besked på, at det er bare alderen der trykker, mens det i virkeligheden er kviksølvet, der får os til at forfalde tidligere end vi ellers skal.
Hvis man ikke har råd - kan man holde kviksølv nede (i kroppen) bl.a. ved hjælp af NAC, hvilken du jo kender... + nogle få andre powerfulde tilskud JEG VED virker efter hensigten, da jeg selv har gennemgået lignende over flere måneder sidst i firserne og før alle mine kviksølvplomber er blevet fjernet og erstattet med plast (Conquest) og disse plomber har holdt lige siden! Selv de store flader i kindtænderne... nu på 19. år.
Så lyt ikke til de tandlæger, der bliver ved med at skvadre om plastens påståede svaghed... og om hvor mange mennesker bliver allergiske overfor plastens bestanddele... Inden jeg fik mine plomber udskiftet med plast - fik jeg foretaget en analyse af mit blodserum med sigte på at fastslå, hvilke stoffer/grundstoffer jeg ikke kunne tåle, hvis jeg fik dem i plomberne... og så har man valgt et plastmateriale, der ikke indeholdte det, der ikke var så foreneligt med min kropskemi. Mig bekendt er det kun de holistiske tandlæger, der undersøger deres patienter for allergener før de starter på saneringen. De almindelige samvittighedsløse tandlæger, der fortsat fortæller folk en bunke løgne om kviksølvets velsignelser... - de stopper bare tilfældigt plastmateriale, hvis patienten ikke vil have kviksølv... og undersøger ikke deres patienter først for evt. overfølsomhed. De har dermed ligesom sørget for at deres "argumenter" fortsat kan "bevises".
"Der findes ikke dårligt plastmateriale. Der findes kun tandlæger, der ikke kan deres plast-håndværk godt nok og ej heller drager omsorg for, at patienterne sikres mod plastmateriale, der indeholder evt. stoffer den pågældende patient ikke kan tåle." Kilde: Tandlæge Lichtenbergs gammel hjemmeside.
Det synes måske at være lidt ud over, hvad du havde spurgt om - men tro mig - det hænger sammen.... Det hænger bare SÅ tæt sammen, at det ikke er til at fatte, men ikke desto mindre - hænger det sammen!• Tak for at du viser mig tillid og læser mit indlæg. Jeg håber, at mine indlæg kan hjælpe med at bevare håbet om bedring.
• Jeg har studeret lavt stofskifte og behandling med "naturlig thyroid" på fuldtid siden 2005. Jeg skriver selv de fleste af mine tekster, på baggrund af kilder arkiveret i respekterede, konventionel-medicinske databaser.
• Kommentarer er desværre lukket p.g.a. spam, men du kan kommentere i alle emner i "Stofskifte-butikken" ved at benytte Kontakt os.
• © Til Stofskiftesupport.dk: undlad venligst at "låne" vores tekster. Læs venligst om vores Ophavsret og Copyright.
• Alle, der ønsker et indblik i menneskelivet med stofskiftesygdom - er velkommen til at læse i over hundrede tusinde af personlige indlæg på vores anden hjemmeside - Forum for Stoffskiftesykdommer i Norge.♥

Besvar med citat

Bookmarks