Viser resultater 1 til 4 af 4
Threaded View
-
26-08-07, 12:55 #1
Spis efter Glykæmisk Indeks II
Fakta om nytten af Glylæmisk Indeks i almindelig livsførelse og i forbindelse med afmagringskure.
Oprindeligt indsendt af Anina
Et mål på graden af blodsukkerstigningen, som følge af indtagelse af en bestemt fødevare. Hvilket leder til en øget frigivelse af insulin, hvilket igen tilhængere af GI-metoden mener - forårsager fedme. Det er først og fremmest de hurtige kulhydrater, der har en høj GI-værdi.
Der findes et hav af forskellige GI-metoder: Atkin, Montignac, Stenalderkost og den mest ekstreme LCHF (low fat and high fat).
Personligt mener jeg, at en permanent omlægning af kosten til udelukkende at bestå af fødemidler med en lav GI-værdi - er ikke alene effektivt nok, men faktisk mere end det og sikrer på mange måder vægten mod at stige yderligere, hvis vægtfaldet ikke føles hurtig nok. Derudover sikrer kosten med en lav GI-værdi mod at div. sygdomme forværres yderligere samt bringer kroppen tættere på en selvhelbredelse, idet kroppen i så fald frigøres for adskillige belastninger, som følge af indtagelsen af en kost, der er træg og tung at "forvalte".
Mens forskerne er langt fra færdige med at blåstemple GI-metoden - nøjes jeg med at konstatere, hvad der allerede ER bekræftet: man slår fast, at de personer der var sat på kost indeholdende fødemidler med lavt Glykæmisk Indeks - var også dem, der gennemgående gik mest ned i vægt end dem, der var sat på andre "diæter". Det er også blevet konstateret, at faldet i vægten var størst blandt de deltagere, der vejede mest og hvis behov for et vægttab var størst.. Yderligere fordel ved GI-metoden er, at man behøver IKKE at begrænse størrelsen af madportionerne.... hvilket sikrer under alle omstændigheder - en bedre livskvalitet end ved andre vægttabs-metoder.
Oprindeligt indsendt af Svenska Dagbladet d. 13. august 2007
Det er mere end godt nok for mig....• Som kronisk syg gennem en menneskealder, svigtet af læger, genvandt jeg helbredet det seneste årti, alene takket være fremragende medicinsk forskning, lægerne ikke har tid til at læse, og lære af. På denne hjemmeside står jeg for formidling af viden/videnskab, jeg høstede og lærte af på min vej tilbage til livet.
• Jeg er ikke en fan af alternativ medicin, jeg kun undtagelsesvis henviser til, men jeg er ikke fanatisk og kan skelne mellem fup og guld. Lægen Carsten Vagn-Hansen er afgjort guld, lige som hans beskedne hjemmeside. Om de fleste af hans bøger og pjecer kan man læse her.
• Er du ramt af lavt stofskifte, som syg eller pårørende - besøg vores "stofskifte-butik" (ikke webshop) og vores anden hjemmeside, det norske Forum For Stoffskiftesykdommer der byder på hundredtusinder personlige beretninger, et utal af norske og danske stofskiftesyge har betroet hinanden gennem mange år. Bemærk dog, at vores norske forum har afviklet brugeraktiviteter, og ikke længere optager nye brugere.

Besvar med citat

Bookmarks