Citer Oprindeligt indsendt af louise
Det går slet ikke, for jeg har været for dårlig til noget som helst. Der er ligesom ingen mening i at sætte et hav af røde krydser hver dag! det blev jeg mere deprimeret af, end jeg var i forvejen.

Men jeg håber på et tidspunkt at få overskud til at påbegynde Armour, og så tror jeg, at skemaerne kan være brugbare.
Æv, æv Louise

Det er jo det, der er "humlen".... at notere alt som det ER.... for netop at kunne komme til at bl.a. argumentere for sig selv og sit valg senere, ikke mindst overfor en endokrinolog.... du så gerne vil have med på sidelinien... Også du selv kan følge med i "krydserne" nu og efter, at du evt. starter på medicinen... Det er "værktøj", det er "beviset", det er en "dokumentation" kun du kan frembringe.... og du skal gøre det, hvis du mener det seriøst...

Hvordan har du tænkt dig at gennemføre en overtalelse af en læge, eller selv at holde fast og ved - når du selv viger for at konfrontere det pågældende antal af røde krydser... hvilke jo fremkommer ikke fordi du er deprimeret, men fordi du har et stofskifte, der er sygt....

Viljestyrke er ikke en fysisk tilstand.... viljestyrke er et karaktærtræk, der ikke bare forsvinder, fordi stofskiftet har ændret sig... Det er i modgang, at sådan noget som viljestyrke skal stå sin prøve og det er nu, du har brug for det mere end (måske) nogensinde før.... En (ny) tablet om dagen gør det ikke alene... resten af dig skal med på projektet..... Vejen til bedring og helbredet begynder mellem ørerne... Man kan ikke "tablettere" sig til hverken fysisk eller psykisk helbred - hvis indstillingen mangler en finpudsning... Det tror jeg din (indstilling) gør, og du kan lige så godt starte med den først idet man kan ikke komme videre uden.

Hilsen. Anina