Citer Oprindeligt indsendt af Anina til den henvisende speciallæge
Kirurgklinikken, Att.: Speciallæge X

Tak for din besked på min telefonsvarer i går/fredag d. 1. marts 2007.03.03

Nej, jeg er ikke indlagt. Jeg har ikke modtaget noget svar fra RAS efter at jeg har skrevet til hospitalet om at et massivt migræneanfald havde forhindret mig i at møde på det angivne tidspunkt kl. 8:30 på dagen før undersøgelsen. Dagen forinden havde jeg dog fået det svar i telefonen, at uagtet ventetid på samtale med anæstesilægen m.fl. og selv om disse først kan finde sted senere på dagen – skal jeg under alle omstændigheder møde op kl. 8:30 om morgenen, for at være til rådighed når/hvis læge/lægerne får tid til at tale med mig. At jeg i så fald ikke kan passe og sikre mit job, betyder intet i dette sammenhæng. At jeg yderligere skal møde op uden hvile, stresset og usoigneret – direkte fra mit job idet jeg arbejder på skæve arbejdstider, betyder heller ikke det store. Det er RAS, der blander kortene og jeg har bare følge med, adlyde og glemme alt andet.

At jeg efter 3 undersøgelser fortsat ikke har modtaget en sikker diagnose og hvor overlægen klart antyder, at på trods af 3 hold af biopsiresultater er han fortsat ikke sikker på at jeg ikke fejler noget ondartet endsige opstille en handlingsplan for behandlingen; at hospitalets personale virker overbelastede, uopmærksomme og uinteresserede; og endelig at jeg fra afdelingen ikke har modtaget nogen form for reaktion på min begrundelse for aflysningen og forventning om et alternativt forslag samt, at jeg gør mit yderste til ikke at miste min beskæftigelse i processen – har allerede på dette tidlige tidspunkt efterladt mig udmattet og træt. Jeg er ikke modløs endnu, men det er tæt på!

Jeg har ikke i sinde at kritisere overlægen. Jeg kan blot ikke udstå Roskilde Hospital. Jeg har ikke tillid til dette hospital og frem for alt – har jeg så dårlige erfaringer med hospitalets sygeplejepersonale, helt uden sidestykke. Desuden er det min erfaring med dette hospital, at et rimeligt forhold til de behandlende læger er på ingen måde garant for at etablere tilsvarende med sygepleje- og administrationspersonale. Jeg vil derfor gerne undersøge evt. alternativer og regner med at du kan vejlede mig. Derfor havde jeg bedt om en opfølgende konsultation via Online Booking, der dog ser ikke ud til at være i brug.

Hvis du af en eller anden grund ikke kan medvirke – vil jeg selvfølgelig ikke insistere. Modsat personalet på RAS – kan jeg godt sætte min ind i og forstå andres vilkår, selv om jeg for egen del er nødt til at agere i henhold til mine egne.

Med venlig hilsen
Anina X
Den 3. marts 2007
Citer Oprindeligt indsendt af Anina til overlægen på RAS
Roskilde Sygehus
Køgevej 7-13
4000 Roskilde

Att.: overlægen

Med baggrund i forløbet omkring min sygdom på RAS gennem de sidste 3 måneder, må jeg konstatere, at jeg kan desværre ikke modtage behandling på Roskilde Sygehus.

Jeg vil ikke begynde på at udbrede mig om hvorfor jeg har det sådan, idet dette kun kan være en subjektiv beskrivelse af mine indtryk og oplevelser omkring dit hospital. Derfor vil jeg nøjes med at fortælle dig, at jeg har været indlagt på Roskilde Sygehus første gang i halvfjerdserne og anden gang vist nok i år 1999/2000 – og begge indlæggelser er i den grad forløbet skrækkeligt og traumatiserende, at jeg har faktisk udvandret fra sygehuset i begge tilfælde, uden at blive færdigbehandlet.

I denne omgang har jeg gjort mit bedste for ikke at ligge under for disse gamle erfaringer, ikke mindst af tillid til den henvisende speciallæge, men har desværre igen oplevet adskillige velkendte ”triggere” omkring driften og sygeplejepersonalet, hvilket havde bragt disse gamle oplevelser til live igen.

Desuden er hospitalet ikke gearet til at behandle patienter med en anden jobssituation end lønmodtagernes, hvor man frit kan tillade sig at påføre patienterne sygemeldinger på ubestemt tid, hvilket i mit tilfælde ville utvivlsomt medføre en økonomisk konkurs.

Jeg vil derfor undersøge alternativer, evt. min økonomi m.m. for at finde ud af hvor jeg ellers kan blive behandlet. Jeg kan selvfølgelig ikke forudse om behandlingen et andet sted kan blive bedre end på Roskilde Sygehus, men hvad jeg vil tilstræbe er, at finde et sted hvor på forhånd kan håbe på at kunne være tryg, hvor min tid respekteres og jeg, som følge deraf kan regne med at kunne beholde mit job endsige forsørgelsesgrundlag, hvilket i min verden rangerer på samme niveau som mit helbred og mit liv. Splittes dette triumvirat – har jeg alligevel ikke noget liv tilbage, så også for den sags skyld har jeg ikke noget valg.

Med venlig hilsen
Anina X
D. 3. marts 2007