Citer Oprindeligt indsendt af Hejdien
... og der kender jeg altså en markant kvinde som jeg tager hatten af for... Pernille Aalund
Uanset hvor gerne jeg ellers vil være enig med dig - må jeg meddele pass i dette tilfælde....

Jeg kan godt huske Pernille Aalund fra dengang hun var med i børne-tv på Kanal2 i dennes spæde begyndelse... år efter år har hun slidt med at optræde i halvdårlige børneprogrammer og det endte også med, at hendes mandlige partner er gået helt i glemmebogen, mens Pernille lod ingen chancer ligge ubenyttede hen. Det kan jeg godt respektere, men kun det.

Jeg tror ikke at jeg kan klare at skrive ret meget i dag, men lidt vil jeg skrive og dette er, at i min verden er det så absolut ikke lige meget, hvad man gør og udretter når man havde opnået offentlighedens opmærksomhed...

Fra en privatperson, der "kun" kan påvirke sine nærmeste omgivelser - bliver nogle af os forvandlet til offentlige personligheder og kan efterfølgende udøve en stor indflydelse på tilretningen af det samfund de lever i inkl. enkelte individer, hvoraf mange har behov for nogen, der skal fortælle dem hvordan livet skal leves.

Og her, i min optik, Pernille Aalunds samlede budskab er ikke fem flade ører værd. Tværtimod - anser jeg personer som hende for at være yderst skadelige for flertallet af de svage sjæle uden egen identitet, der labber i sig alt hvad hun kommer med af budskaber og reklame.

Pernille Aalund gjorde kropsfikseringen og en "moderigtig" livsstil til sit eget levebrød og for at kunne vitterligt leve af disse - har hun etableret adskillige "kanaler" hvorigennem hun kan sælge både sine budskaber og de reklamer hun hovedsageligt lever af - en webside; et modeblad og nu også en chefstilling på Kanal 4 - såkaldt "kvindekanal", der hovedsageligt henvender sig til kvinder, hvoraf de fleste er lede og kede af enten deres krop eller deres tøjstil, eller kvinder der "bare" gerne vil være en anden end dem de er - og tror på (takket være Pernille Aalund) at det kan man blot betale sig til med cool cash.

Undskyld mig altså, men jeg kan ikke acceptere betegnelsen "markant" hæftet på denne person, medmindre jeg begrænser mig til at fokusere på den aspekt, der hedder business. Penge lugter ikke og det er helt o.k. at nogle er determinerede nok til at magte at opbygge en forretning i overensstemmelse med deres indre holdninger...

...men disse holdninger Pernille Aalund promoverer og producerer - påvirker tusinder af danske kvinder til at være utrygge ved dem selv, til at lægge dem under kniven for et godt ord, til at være utilfredse med deres liv og til at IKKE tro på, at de SELV kan påvirke deres eget liv - hvis de ikke samtidigt klæder sig "rigtigt" på, har håret friseret af de "rigtige" frisører, skaffer sig en ægtefælle der passer til tableauet Pernille Aalund havde "skitseret" for dem eller har en hverdag som Pernille Aalund siger er den "rigtige" for dem.... Intet er overladt til tilfældigheder og alt er besluttet på forhånd, afhængigt af hvem betaler mest for reklamerne og hvis interesser tjenes bedst derved....

Dette kalder jeg ikke at agere "markant", hvilket i min verden er et positivt ladet udtryk (mit problem så). I min verden er Pernille Aalund en manipulator og en misbruger af sin offentlige "position", hun bruger og misbruger alene til fremme af sine egne, personlige, økonomiske interesser.

For hvordan man ellers vender og drejer "livsstil, design eller modelunerne" - kan man overhovedet ikke fylde nogen form for almentnyttigt ind i noget af det, andet end forøget omsætning hos den del af industri, der beskæftiger sig med at dække de overflødige behov de selv, men hjælp af Pernille Aalund & Co. har tvunget ind i menneskerne til at begynde med og hvilke ville måske aldrig opstå - hvis det ikke var for denne "livsstil-revser" , der først gør kvinderne usikre på dem selv med masser af komplekser til følge - og senere lokker dem der, hvor disse selvsamme komplekser kan "afhjælpes" af reklamebetalere. Og gæt bare en gang, hvem mon der griner hele vejen til banken?

Èn ting er at etablere og drive en virksomhed, der producerer varer det står enhver frit at vælge eller fravælge. Noget helt andet er, når man etablerer og driver en vedvarende hjernevask af kvinder til disse kvinder indoktrineres til at opføre sig på en bestemt måde og derved sikrer man (demagogen) sit levebrød.

I "bordelbranchen" findes der et bestemt udtryk for denne "funktion", men det udelader jeg at gentage her, selv om det er i den grad dækkende.

Æv - hvor jeg altså haaader ikke at være enig med dig i alt - Hejdien.... I min verden, om Pernille Aalund levede i tusind år, kunne hun ikke opnå nok til at betyde mere og bedre end du gør