Viser resultater 1 til 11 af 11
Emne: "Internetitis"
-
29-11-06, 00:14 #1
"Internetitis"
Hej Bea
Den veninde du har, du skrev om engang... som du gerne vil "smitte" med "Internetitis"
.... Jeg har spurgt mig for og har lige fået at vide, at der er en computer med skærm og tastatur jeg kan sende over til dig... hvis du fortsat er opsat på at din veninde skal have denne mulighed.
Sættet er brugt og ikke særlig hurtigt og skærmen er almindelig. Mere ved jeg ikke om det før på lørdag, når baduljen skal hentes hjem fra "donoren".
Vi har jo også haft Sys, der stod foran en skilsmisse hvor manden skulle nok flytte med sin computer. Måske gjorde han det så, for Sys har ikke været her siden... kan nok ikke komme på Nettet hjemmefra mere. Så nytter det nok også lige vidt at sende en mail...
Du har også skrevet vist nok, at din veninde har ikke råd til bredbånd, men en beskeden forbindelse kan man jo købe for små penge.... selv om "små penge" kan jo være mange ting, afhængig af hvad den specielle situation er.
Hvorom alt er - ved du nu, at der står en computer her til din veninde, hvis hun vil have den. Hun kan evt. bare starte med at lære at bruge den først - så kan det med bredbånd komme evt. senere....
Kram
"Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright
-
29-11-06, 15:02 #2
Re: "Internetitis"
Kære Anina
Hvor er det sødt af dig at tænke på min veninde. HUn siger hun ikke har råd til internet, da hun er sat på bistandshjælp og lever for lånte penge lige nu. Jeg vil lige spørge hende igen, for som du siger kan hun jo øve sig på den, og forhåbentlig får hun også sin pensiom på et tidspunkt. Hendes fagforening har taget sagen og mener hun får medhold ved ankestyrelsen.
Jeg giver lige lyd fra mig igen, når jeg har snakket med hende. Kommer faktisk lige derfra, men da vidste jeg ikke det her.
I al beskedenhed vil jeg gerne skrive " du er en engel", det eneste du mangler er nok vingerne?
Knus Bea
-
30-11-06, 12:43 #3
Hej Anina
Oprindeligt indsendt af Bea
Nu har jeg igen talt med min veninde. Hun vil gerne eje en computer. Hun var bare for beskeden til at tage i mod. Da jeg pressede lidt og spurgte ind til hvorfor hun ikke havde lyst, kom det frem at man da ikke bare lige sådan uden videre kunne sige ja til en sådan gave. Jeg har fortalt hende om forum og dig Anina, og hvem ved? om ikke vi får endnu en sød pige på forum, når hun får penge til at komme på nettet.
Jeg vil gerne betale portoen og glæder mig til at give hende computeren.
Håber du klarer skærene efter dit skriveri til kræftens bekæmpelse. De får noget at tænke over, det kender jeg dig godt nok til at vide.
Vi ses
Knus Bea
-
09-12-06, 10:45 #4
Hej Bea
Jeg må lige finde ud af, hvordan man kan gøre det bedst uden at det koster en formue og uden at det bliver kastet med undervejs. Jeg har jo ikke mulighed for at få pakket det ind som det var afsendt fra en forhandler....
Det bedste ville være at prække computeren på en, der i forvejen skal afsted med bil... men jeg kender ingen der pendler i den retning hvor du bor. Jeg vil lige undersøge DSB-fragt og hvis de ikke kaster helet vildt med deres forsendelser - vil jeg sende det over til dig med DSB. Jeg er dog ikke helt sikker på, om jeg kan nå det inden Jul
Håber du holder skansen og ikke mister de sidste kræfter på arbejdsprøvningen - det "geniale" påfund til at tape de syge for deres sidste kræfter
.
"Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright
-
09-12-06, 13:02 #5
Hej Anina
Der er ikke noget der haster. Vi har selv en stor skærm stående som vi gerne vil give væk. Hvis du så kun sender harddisken, ville det være lettere at transportere.
Jeg holder ud, jeg er ikke sådan at tage livet af. De kan ikke finde en et sted hvor jeg kan arbejdsprøves og har spurgt om jeg selv kan forsøge igen. jeg har sagt nej, for jeg vil have proffessionel hjælp. Sidste gang gik der et halvt år, hvor jeg selv skulle slås med arbejds - konsulent firmaet. denne gang bliver det deres hovedpine. Ellers må de finde noget til mig på Reva hvor jeg er. Jeg er helt rolig og kold. De har lovet kommunen at afprøve mig og det får de penge for. den socialrådgiver jeg er tilknyttet på stedet synes det er fint at jeg siger fra at mine argumenter er gode.
Ikke mere snak om det. Der sker først mere i sagen til januar. Den tid, det problem. De får ikke lov at køre mig ned, det lover jeg dig :!:
Julekrammer fra bea
-
24-03-07, 10:26 #6
Hej Bea
Hvad gør vi så? Jeg har denne hersens brugt computer fra Dell og som fylder ca. 40v43x11 cm, vejer ikke frygtelig meget og alle kabler, tastatur og mus medfølger. Det ser også ud til at den kan komme på Nettet uden besvær når og hvis (men i så fald - når det bliver aktuelt skal man nok se om Firewall er tilstrækkelig - den er allerede installeret med Windows 2000 - og få AVG-fri edition virusfilter downloadet fra Nettet).
Skærmen har vi opgivet, da vi er jo blevet enige om at den var for uhåndterlig i forsendelsen. Jeg håber at I endnu har den skærm du nævnte dengang. Forresten er denne kabinet beregnet til at ligge ned på bordet og med skærmen stående oven på. Faktisk fylder det ikke så meget som hvis kabinetten skulle stå på gulvet eller hænge under bordet i et beslag.
Spørgsmål er nu hvad vi gør - jeg er noget betænkelig ved at sende den med PostDanmark da jeg har en stærk mistanke om at de ikke passer særlig godt på private forsendelser....
Er der ingen i din omgangskreds der skal over til Sjælland nu i Påsken? Det ville være det sikreste, men ellers sidder jeg bare her lidt endnu og tænker. Øv, hvorfor har vi ikke det gode postvæsen som i gamle dage hvor man næsten kunne sende friske æg afsted, og som nåede frem fortsat friske og hele.
Indtil videre er vi her og blomstrer i fælleskab - computeren og jeg
-
24-03-07, 11:10 #7
Hej Anina
Jeg klør mig lidt i nakken, og jeg kender ikke nogen der skal til København. Jeg har en veninde som kører derover engang imellem, men hun har lige været afsted.
Hvor er det du bor i københavn?
Hvis nu du pakker den ned med nogle plastpuder, ja, mon så ikke det går at sende den? jeg tror altså på det kan lade sig gøre hvis den ligger fast. Den lyder ellers rigitg god den computer, og min veninde vil blive meget glad for den. Øv med det post væsen. jeg ville tage den med ned på posthuset, snakke med dem om den skal sendes mærket "forsigtig". Min mand siger man kan få dem til at passe på ved forsendelsen.
Send den på efterkrarv. Pyt med om det koster lidt bare den kommer hel frem. Det ville jo være meget dyrere hvis jeg selv skal over og hente den. Det ville være med tog, da jeg ikke selv kan finde ud af at kære derover. Vi tager chancen, gør vi ikke? Jeg glæder mig til at forære den til min veninde. Hun har det så svært lige nu.
Du har gjort et stort stykke arbejde ud af den computer, og du skal vide, at jeg er mget glad for det.
Vi har stadig skærmen stående.
Knus Bea
-
24-03-07, 11:17 #8
Det gør jeg også
Det kan ske, at du kan få hende lokket lidt væk fra disse tanker - når du begynder at lære hende at bruge den. Jeg kan også sagtens donere en Internetforbindelse, hvis du lidt senere undersøger hvad hun evt. skal bruge.... når hun er blevet fortrolig med selve computeren.
Jeg finder på noget med den forsendelse.
Kram til dig Sveske. Med gode venner som dig "kan man ikke gå helt forkert i byen", forestiller jeg mig
-
24-03-07, 14:04 #9
tak og i lige måde.
Oprindeligt indsendt af Anina
Kram fra Bea
-
25-03-07, 08:41 #10
Hej Bea
Oprindeligt indsendt af Anina
Jeg har fundet ud af det
og har allerede pakket computeren rigtig forsvarligt, nærmest helt professionelt
Jeg venter bare på den sidste kabel, den der skal forbinde computeren med skærmen, kommer senest tirsdag og så sender jeg den med TNT - det transportfirma, jeg hører, har det mest kundevenlige måde at håndtere afhentning og levering på. Jeg har bare brug for dit telefonnummer du kan træffes på for at kunne skrive det i et forsendelsesformular (obligatorisk). Bare skriv en PB hvis o.k.
Og hvis alt går vel - har du computeren inden Påske. Det bliver spændende at se, om det vil lykkes dig at smitte veninden med "computer-viruset"
Ha' en god søndag
-
25-03-07, 16:39 #11
Hej Anina
Godt gået Anina. Jeg har sendt pb med mit telefonnummer.
Knus Bea
Besvar med citat

Bookmarks