Hei igjen jenter!

Jeg vet ikke om dere husker meg. Jeg var så vidt innom og presenterte meg, og så forsvant jeg like fort igjen. Jeg er Yvette fra Norge. Jeg har hatt litt personlige problemer som jeg har strevet med, så jeg har ikke fått vært her hos dere slik jeg tenkte. Jeg har allikevel lest litt her, og jeg synes dere er en gjeng mer herlige kvinner.

Hvis jeg får lov så vil jeg gjerne - som en begynnelse - være sammen med dere her inne på vekt-tråden. Jeg har selv noen kilo, som skal vekk. Jeg vet ikke hvor mange av dere som sliter med hypothyreose og som vet hvor vanskelig det da er å få bukt med kiloene? Ellers er vel overgangsalderen også håpløs i så måte.

Jeg har i den tråden jeg linket til fortalt litt om meg selv, at jeg driver som aerobicinsturktør og at jeg spinner på altanen, går i fjellet og jogger litt....

Allikevel - til tross for at kaloriinntak har vært mindre enn kaloriforbruk - så har kiloene sneket seg på. Ikke så mye som jeg leser mange andre sliter med, men jeg ønsker meg tilbake til matchvekt, som for meg er ca 8 kg. Jeg vil ikke nå skrive så mye om lavt stoffskifte, da jeg ikke vet hvem av dere som sliter med det, men uansett så er felles ønske å gå ned i vekt her ser jeg...

Håper jeg kan få være med, og at vi kan hjelpe hverandre. Jeg veier meg hver eneste da Vet at det er tull, men greier ikke å la være.

Leser at Anne er isbader. Jeg har alltid ønsket å prøve dette, men får ingen med meg. Det nærmeste jeg kommer er iskald dusj i 5 min hver gang jeg dusjer. Det har jeg holdt på med i årevis. Tror det er godt for blodsirkulasjonen og at det også fyrer opp under forbrenningen...innbiller jeg meg iallefall..

Har stor tro på trim i frisk og ren luft med tanke på å holde huden smidig, men det ble et lite sidespor da...

Hva jeg spiser? Jeg hater å lage mat! Selv det å koke et egg er ofte et uoverskuelig prosjekt, så jeg kjøper ferdig grillet kylling med grønnsaker - allerede opphakket i grønnsaksdisken. Jeg kjøper ferdig marinert laks bl.a. Spiser tunfisk fra boks og supplerer med proteinpulver. Til frokost spiser jeg en blanding av korn, som jeg lager selv! og heller på Biola (syrnet melk)...

Jeg spiser en masse kosttilskudd. Kan jeg ta siden. Blir mye dette...

Konklusjonen min er denne: Etter år med gradvis økende vekt pga hypothyreose, men sikkert også pga overgangsalder, 12 kg på 7 år. Ikke så mye vil noen si, og med rette. Men - det var ikke logisk! Jeg har gått på den norske Levaxinen (skrevet om det i linken) i 2 år ca. Etter 1 år og noen måneder raste jeg ned disse 12 kiloene på kort tid. Etter at jeg var såpass medisinert at jeg fikk høy nok morgentemperatur. Men så begynte de å stige på igjen. + 8 kg siden påske bare! Helt ulogisk det også.

Men - jeg har stor tro på at trimmen har hjulpet meg til at det ikke har gått helt amok for meg! Så jeg anbefaler varmt til dere som ikke er så syke at dere ikke greier det: TRIM TRIM TRIM! Og variert.

Dette ble mye mer enn jeg hadde tenkt, men jeg håper det er greitt slik.

Et a propos: Vi holder på å etablere et fantastisk treningsstudio her på stedet, som skal stå ferdig til den 22.01. Der blir jeg med som instruktør og jeg gleder meg noe vilt. Men det blir knallhard jobbing fremover med innlæring av program. Jeg vil allikevel prioritere å være sammen med dere her - om jeg er velkommen. Tusen takk i så fall..

Mange knus fra meg og Norge