Citer Oprindeligt indsendt af Anisa Se indlæg
Hurra!! Vi har fået tilladelsen til at genoplive Per Egil Hegges, nu online og for første gang siden bogen "Og så må du ikke stille spørsmål" blev udsolgt fra forlaget i Norge, kort efter udgivelsen i 2000. Siden dengang fandtes kun ganske få eksemplarer af bogen på de norske biblioteker, og den var ved at forsvinde i glemslen, da jeg hørte om den for første gang på stofskifteforummet i Norge, jeg for kun et år siden blev medlem af.

Anne Ma, et af stofskifteforummets ældste medlemmer, for bare 10 dage siden skrev til mig: "Forresten Anisa, om du ikke har lest boken til Per Egil Hegge om hans kones opplevelser som hypothyreose pasient uten utslag på blodprøvene, så ville jeg anbefale deg å se om det var mulig å fått lese den. Så må du ikke spørre spørsmål er tittelen på boken" og lige siden har jeg brugt det meste af min fritid på at finde ud af, hvem er Per Egil Hegge, og hvor hans bog er blevet af.

Nu går jeg ombord i den word-fil, Per Egil Hegge har vedhæftet sit svar til mig, og om kort tid kommer hans bog her på sitet.

Lige pt er det åbenbart kun mig, der skriver om lavt stofskifte her i Danmark, og der er heller ingen bøger vi kan læse om det skrevet på et sprog, forhåbentlig mange kan forstå, så det er på høje tid, at Per Egil Hegges bog bliver tilgængelig også i Danmark.

På gensyn. ]

Tænk... at vi kan bare få lov til at bruge hele hans bog her! Det er squ stort! På den anden side - er han interesseret at sprede budskabet, må enhver måde være velkommen.

Det kan dog være noget trælst for nogle at læse så megen tekst på norsk, selv om sproget er tæt beslægtet, men er man syg - kan det være svært at overkomme. Heldigvis er det ikke en biblioteksbog, der skal afleveres på en bestemt dato - så man kan bare vende tilbage lige så mange gange man har brug for, før den er læst færdig...

Jeg har, indtil videre kun skimtet den, men det er tydeligt at denne bog handler om tusinder af tragedier og ødelagte liv. Kun de færreste er gift med en mand som Hegge, der kan smøge ærmene op og gå i brechen for sin ægtefælle.

I øvrigt minder problemerne med stivnakket lægestand, der ikke ønsker at revidere de vante forestillinger om stofskifte - den store og følelsesladede diskussion, der her i Danmark er ved at forstumme, fordi holdningsændring ER begyndt.... kviksølv i tænderne.

I årtier har tandlægerne kæmpet som løver for at bevare lov til at stoppe kviksølv i tænderne på folk. Det var der ikke noget galt med noget... og igen var det de forstyrrede kvinder, der råbte op, uden at nogen lyttede, år efter år og først de sidste par år begyndte tingene bevæge sig i den rigtige retning!

Hvor lang tid vil mon gå, før man lærer at se på stofskiftet med samme erkendelse som man ser på amalgam i tænderne?