Viser resultater 1 til 8 af 8
Threaded View
-
21-11-06, 17:09 #2
Re: Til alle stofskifte syge der farer rundt på Nettet
Kære Venner.
Jeg sidder her i dag, på en af de dårlige dage. Med hovedet fyldt med "uld" og uden at kunne tænke klart, når det lave stofskifte forværres en gang imellem og man fungerer nærmest kun på rutiner. Ikke en dag, man kan opfinde noget nyt eller løse et kompliceret problem. Alligevel tænker jeg klart nok til at vide, at når man finder en relevant artikel på Nettet, og gerne vil have andre i samme situation til at læse den - er det ikke nok bare at sætte et link, for kun de færreste af os trætte - orker at klikke sig videre endsige - læse nyt stof og sammenholde det med sin egen situation...
Derfor, såfremt jeg får tilladelse fra forfattere, vil jeg sætte alle artikler her i deres fulde ordlyd her, ledsaget af linket til kilden og på denne måde sikre en genvej for andre trætte og andre udmattede...
Og hvorfor overhovedet at læse disse artikler, hvoraf kun de færreste er opmuntrende og beroligende.... ? Hvorfor?
Fordi vi er nødt til at indse, uanset hvad ukyndige læger siger og skriver. Vi er nødt til at indse, at det lave stofskifte, trods behandling der får tallene til at se acceptable ud - hvis disse ikke følges af en reel effekt på vores organisme - ødelægger kroppen på langt sigt. Vi bliver mentalt langsomme, vi bliver fysisk deformerede, vi kommer til at se og høre dårligt, vi får vores blodårer tilstoppet med kolesterol ingen diæt eller medicin kan afhjælpe, og uanset hvilken behandling vi vil modtage for diverse organsygdomme - vil den ikke have en effekt fordi den underliggende årsag: det lave stofskifte fortsat og vedværende vil sørge for, at vi langsomt forgiftes af vores egne metabolitter vore efterhånden svækkede nyrer og lever ikke længere vil kunne klare at udskille...
Hvor alvorligt dette lave stofskifte er er til stædighed ikke erkendt af lægerne, der i ramme alvor mener at en tablet Eltroxin kan have effekt.
Eltroxin har en effekt - på de nemme tilfælde. På de syge, der formår at omdanne den til T3 og på denne måde opretholder en nogenlunde hormonbalance, så længe vores syge kroppe endnu er unge nok til at magte at aktivere de øvrige hormonale backup-systemmer, hvilke sædvanligvis begynder at halte efterhånden vi kommer tættere og tættere på overgangsalderen.
Alle vi andre, allerede oppe i alderen, der trods årelang medicinering, med god samvittighed kan sige, at vi afgjort først er blevet syge efter en operation eller radiojod mod forhøjet stofskifte i tidernes morgen - vi er de udsatte og de der langsomt, og hver dag dør lidt ad gangen af den progressive forurening af kroppen og der, hvor vores indre organer ellers skulle kunne modvirke dette - sker det mindre og mindre med årene, efterhånden som det lave stofskifte lykkes at udmatte vore kroppe så de ikke længere kan præstere et (selv)forsvar - til vi en skønne dag måske sidder på et plejehjem med diagnose demens eller anden psykiatrisk diagnose, hvis vi i det hele taget lever længe nok....
Derfor skal vi læse, mens vi endnu kan - alt uanset hvor deprimerende og frygtindgydende læsning det er - til vi er blevet bange nok til at blive desperate og samler resterne af kræfter for at tvinge lægerne til at begynde at lede de rette steder.... en løsning kan først findes, når man begynder at lede efter den! Og før man indser at der er et kæmpeproblem her og et skæbnesvanger fare for de syge, finder vi IKKE en løsning!
Når jeg tænker på, hvor meget lægerne tror man kan udrette med en lille Eltroxinpille eller en lykkepille, og raskt væk afviser de alle vores ledsagersymptomer/sygdomme med henvisning til aldersforandringer eller psykiske ubalancer, ja, så spørger jeg mig selv hvad nytte er der i at vi overhovedet skal trækkes med disse mennesker, der arrogant og hellere end gerne griber efter nemme diagnoser og dermed giver pokker i vore liv og vores familiers liv - i direkte strid med deres eget lægeløfte!
Kan man stole på læger, der ikke overholder, endsige lever op til deres eget Lægeløfte?• Tak for at du viser mig tillid og læser mit indlæg. Jeg håber, at mine indlæg kan hjælpe med at bevare håbet om bedring.
• Jeg har studeret lavt stofskifte og behandling med "naturlig thyroid" på fuldtid siden 2005. Jeg skriver selv de fleste af mine tekster, på baggrund af kilder arkiveret i respekterede, konventionel-medicinske databaser.
• Kommentarer er desværre lukket p.g.a. spam, men du kan kommentere i alle emner i "Stofskifte-butikken" ved at benytte Kontakt os.
• © Til Stofskiftesupport.dk: undlad venligst at "låne" vores tekster. Læs venligst om vores Ophavsret og Copyright.
• Alle, der ønsker et indblik i menneskelivet med stofskiftesygdom - er velkommen til at læse i over hundrede tusinde af personlige indlæg på vores anden hjemmeside - Forum for Stoffskiftesykdommer i Norge.♥

Besvar med citat

Bookmarks