Anne skrev:
Som jeg har skrevet et andet sted, kan man i dag kønsskifte mænd. Så bør det også være en selvfølge, at kvinder, der føder i Danmark bliver gjort til "normale" kvinder igen, i stedet for at skamferingen accepteres og fortsættes! Det KAN lade sig gøre, og det må mine skattekroner gerne gå til!
Ja også mine skattekroner...

For fanden da hvor er det bare skrækkeligt, jeg anede heller ikke dette, hvor dum kan man tillade sig at være jeg gik og troede at det var forbudt her i Danmark, at mishandle kvinder men nej vi fortsætter stiltiende den mishandling de har været udsat for føj føj...

Jeg græder også, og det danske samfund burde nægte at deltage i sådan noget svineri.

EDIT/2016: Bemærk edit i første indlæg:

Citer Oprindeligt indsendt af Tante Ana Se indlæg
EDIT/2016:

Hvis ønsket er re-infibulering post partum, kan det foretages, såfremt der er givet information om de risici dette indgreb indebærer. Det skal max. udføres som en rekonstruktion af de anatomiske forhold, som de var før fødslen. D.v.s. at introitus skal være åben. Hvis lægen/jdm. ikke ønsker at udføre dette, må en anden behandler tilkaldes.
Selv om linket er det samme, denne del af instruksen om omskæringens fulde rekonstruktion blev ændret i 2012 (den oprindelige kan læses her på WebArchive.org) og erstattet med: "De informeres om at der ikke kan foretages reinfibulation efter fødslen" men sammensyningen foretages fortsat. Skærpet anbefalinger om reinfibulation PDF 2014

På den anden side, hvad fanden skulle man ellers gøre? Disse kvinder har hverken små eller store skamlæber tilbage, de har en "konstrueret" udmunding af urinrøret og ingen eller kun rester af klitoris... De kan ikke vandre med en åben vagina og blottet urinrør, så hellere sy det hele sammen nok til at de kan holde ud, overhovedet at have trusser på. Med forbehold for at jeg evt. har misforstået noget, men jeg kan for fanden end ikke forestille mig, hvordan et så skamferet underliv overhovedet fungerer...