Citer Oprindeligt indsendt af JS
Men der er ingen tvivl om, at mange mener at Pia og præsten kan løse de problemer, men de kan i mine øjne kun gøre det værre, og jeg synes det er tankevækkende, at de får så mange stemmer. Det er som om folk lader sig narre, og hver gang de taler runger det hult i mine ører. (...) for jeg mener faktisk ikke at der er tale om blødsødenhed, men mere en stor forfejlet integrationspolitik, hvilket vi kan takke den forrige og nuværende regering for.

Pisk er ikke vejen frem, men derimod dialog og atter dialog samt et socialt og humanistisk menneskesyn.
Jeg er meget enig i, at pisk er ikke vejen frem, men hvad angår dialog - er det netop problemet, at denne har indtil fornyligt alene foregået på vores præmisser, hvilket vil sige - dialogen var forsøgt etableret og vedligeholdt på basis af vores "socialt og humanistisk menneskesyn", der er klart meget forskelligt fra det menneskesyn, der karakteriserer de kulturelle og politiske forhold de første tilrejsende selv kom fra og siden har omhyggeligt vedligeholdt helt frem til i dag, hvor den dermed forfejlede dialog har bredt sig ud, til også at omfatte deres børn og børnebørn.

Det ligger også meget klart og tydeligt, at de yngste efterkommere af de første indvandrere oplever en samlet problemstilling i forbindelse med deres egen pubertet og indtræden i de voksnes rækker - de tager afstand fra det omgivende samfund fordi det gør unge mennesker generelt + de tager afstand fra deres egen forældregeneration og som følge deraf - bliver de, om muligt endnu mere religiøse, end deres egne forældre var/er.... og heri ligger der det største problem for familierne for, for at prøve at overleve som familie og holde familien samlet.... har man brug for et fikspunkt udenfor den given families private sfære. Man har, som er et velkendt fænomen, brug for et fælles fjendebillede man kan samles om og det er nemt nok, at rette afledende en fælles negative opmærksomhed mod det øvrige samfund. Dette er prisen (mener man) for at kunne holde på de unge indenfor familen - selv om effekten af denne fejldisposition er, at kløften mellem "dem" og "os" bliver bare dybere, bredere og danner en grobund for (til)væksten af "alternativ", rebelsk modstand snart over for alt og alle, der ikke lige netop ligner, mener og agerer som een selv.

Jeg vil kun meget nødigt lade denne tråd udvikle sig alene i retning af en konklusion, at alle vore aktuelle politiske genvordigheder skal og kan henføres til invandrernes tilstedeværelse i landet. Det må og skal ikke være hovedårsagen til, at vi oplever en politisk og social nedtur i vores dagligdag fra både det centrale hold og allermest vigtigt - blandt os selv indbyrdes..... os, menneskene på gaderne.

Og man kan ikke advare nok imod, at vi ikke skal lade nogen form for politisk manipulation ytre sig således, at der under dække af den "fremmedangst" man både stimulerer flittigt fra politisk hold og indvandrerne selv "hjælper en del til med" - foretages gennemgribende ændringer af vores samfundsstruktur, indføres flere begrænsninger i den personlige frihed, foretages adskillige tiltag for at gøre os møre nok til at skabe "den perfekte borger", der er samtidigt "den perfekte forbruger", "den perfekte køber", "den perfekte skatteyder" og "den perfekte zombie" de egentlige magthavere i vores samfund får til at tilbede sig.

Hele denne manipulation gennemføres konsekvent og med (hoved)udgangspunkt i denne så "nyttige" og praktisk anvendte frygt for de fremmede. Mens vi er travlt optagede af at være bange og lede efter løsninger, "sovepuder" eller anden form for lindring af utrygheden - trækkes flere og nye forringende og skadelige dispositioner over hovederne på de almindelige borgere - alle borgere! Uanset deres etniske oprindelse! Og dette er det egentlige politiske "kunstværk" man mestrer og ytrer i den grad i dagens Danmark.

Det kan man ikke advare nok imod! Lad ikke indvandrerdebatten (mis)bruges til at sanktionere og påvirke det totale sociale og politiske billede i landet. Hverken på det personlige eller det politiske plan!

Lad os ikke viljeløst finde os i at blive indrulleret i et politisk spil, hvor vi istedet for at bevare fokus på dem, vi har krydset til, til opgaven at varetage samfundet - forfølger og bekriger hinanden, nede på det gadeplan, dem der trækker i trådene kun sjældent betræder udenfor limousinen.

Jeg tror ikke på, at vi kommer videre førend indvandredebatten får lov til at forløbe af sig selv og for sig selv..... fri for at bruges, genbruges og misbruges til at tilsløre den egentlige politiske agenda, hvilken er en underminering af fælleskabet og en underminering af solidaritet et fælleskab ikke kan eksistere uden. Vi er nemlig sårbare, sålænge vi hytter hver vores. Vi bliver sårbare, svækkede og i dette egenskab - meget mere modtagelige for alt det, det behager megalomanerne på Tinget at forføre os til. Som det for mig ser ud til, er den egentlige agenda - at overføre magten fra vælgerne til teknokraterne, de "rette" politikere og erhvervslivet samt denne finans, der ingen landegrænser kender og eksisterer kun for sig selv alene.

Alt dette er et udtryk for min oplevelse, mine tanker og min egen tvivl opstået og udviklet på baggrund af opmærksomme iagttagelser af samfundet de sidste (mindst) 30 år. Giver det nogen mening for andre end mig?