Citer Oprindeligt indsendt af Bea
Nu vil de også til at bestemme hvad________? De skulle skamme dem at tage dette ord i deres mund. Det hele ender med privatisering....
Hej Bea

Som du altså raser.... det kan jeg sq.. godt forstå, mere og mere endda. Men du har altså "slugt" et ord eller to.... Hvad er det "de" også vil bestemme?
Citer Oprindeligt indsendt af Bea
http://www.jernesalt.dk/ide.asp

Måske kan vi finde lidt af roden til manipulation fra vores politikere ved at læse lidt om de psykiske grundprincipper og artiklen om Anders Fog, der bliver omtalt som et kontrollerende menneske.
Jeg har hørt om denne "fortolkning" før og personligt havde jeg fattet denne "mistanke" allerede da den første regering i Foghs første valgperiode er blevet præsenteret for nationen.

Mens ansigterne skiftedes på tv-skærmen og hver minister blev præsenteret - steg en følelse af at blive ringeagtet og fornedret i mig, efterhånden det gik op for mig, hvilke personer er blevet udpeget til at varetage de forskellige ministerposter.

Specielt tydeligt var, at alle de politisk begavede i Venstre er blevet konsekvent forbigået og man i stedet havde gjort nogle ukendte, farveløse og lidet kvikke personligheder til ministre. Dette støtter faktisk påstanden om, at statsministeren sørgede omhyggeligt for, ikke at komme i den situation, hvor han skulle til at konkurrere om magten, internt i regeringen og samtidigt kunne sikre sig, at hans ord bliver lov for de sløve ministre. Det må siges lykkedes til UG. De får lov til at mugge lidt ud i ny og næ, men ellers hæver de deres løn for at være stråmænd for det enevældige statsministerie.

Personligt ser jeg kun Connie Hedegård som den eneste kompetente ministerpersonlighed, men selv hun drukner i det "gode selskab" med sine nikkedukker til kollegaer. Det er mig en gåde hinsides alle, at de konservative kan nøjes med Bendt når de har Connie!? Det siger nok mest om de konservative selv.... alene dette fravalg, der vidner om partiets visionsløshed og en dødelig autoritetstro samt en medløbermentalitet - ville få mig til at sætte mit kryds ved alt andet en de Konservative.

Jo, jeg tror at man roligt kan forlade sig på denne og andre artikler på jernesalt.dk. Selv når man ikke nødvendigvis ideologisk kan dele nogle af div. synspunkter - er stoffet både lødig og yder en ligestillet respekt for ikke mindst modstandere. Under alle omstændigheder, det bedst mulige udgangspunkt for videre overvejelser for enhver.