Viser resultater 1 til 4 af 4
Threaded View
-
17-08-06, 19:33 #3
Re: Mod nye horisonter. Kvinder i overgangsalderen.
Jeg blev tidligt opmærksom på, at der fandtes et sæt formler eller spilleregler, der fungerede som fælles forudsætninger for kvindernes liv.
Et eller andet sted lå der ”noget”, som holdt disse flotte, ressourcestærke kvinder tilbage fra at bruge deres liv fuldt ud.
Selv om det starter lidt "klinisk" vil jeg faktisk gerne anbefale, at man ser nærmere på dette Forord.
Efter at have terpet det en gang til - er jeg ret sikker på, at også bogen er meget værd at dykke ned i, uanset om man selv er eller ikke er i den aldersgruppe. Ikke mindst mænd ville få et sjældent indblik i det, der rører sig i hjerterne og sindet hos de kvinder, mændene omgås til hverdag eller af og til.
Alene forordet siger nemlig en hel del om vores jævnaldrende veninder, kollegaer og kvinderne i familien. Det er ikke altid, at kvinder bare forstår andre kvinder. Faktisk er misforståelser og fordømmelser temmelig hyppige blandt tilsyneladende medsøstre. Blandt flere "gode" grunde til misseren er at vores individuelle forståelsesgrundlag bygger på vore egne erfaringer - men hvad med andre kvinder, hvis erfaringer afviger lidt eller meget fra vores?
Min mave siger mig: "ærlig, velskrevet bog" og "øjenåbner"."Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Besvar med citat

Bookmarks