Viser resultater 1 til 8 af 8
Threaded View
-
16-08-06, 19:23 #5
Re: Retten til at (mis)bruge "systemet"?
Du siger nøjagtig det som jeg har diskuteret med et par venner. Vennerne er forargrede over et par alkoholikere som bor i noget socialt byggeri i nærheden af, hvor vi bor. De henter bajere hver dag og de kommer slæbende med dem frem og tilbage i pendulfart. Alle kan se dem og alle kan forargres. De er på bistand og har råd til at ryge og drikke bajere. Denne diskussion endte med, at jeg "røg op i en spids" efter at have hørt på disse moralens vogtere. Jeg spurgte om de ville bytte tilværelse og jeg argumenterede for at en kasse bajere om dagen og 40 smøger nok var en billigere løsning end hvis samfundet satte alle sejl ind på at hjælpe dem. Jo flere bajere de drikker og jo mere de ryger, jo hurtigere dør de.
De får sikkert så meget psykofarmaka og så mange bajere at de ikke opdager hvis de fejler noget alvorligt. Vi kom i denne forbindelse til at tale om nabokonen og jeg påstod hårdnakket at hun har svindlet mere en de to drukmåse. Drukmåsene er sikkert ikke født med en guldske i munden, som hun er.
Jeg siger ikke at det skal være legalt bare at drikke bajere og ryge cigaretter og være doven, men enhver kan se at disse herrer er alvorlig ramte og jeg vil sgu ikke bytte tilværelse med dem, selv om det betød at jeg kunne sidde på min flade resten af min tid.
Nok om det, men det skulle bare lige ud, for der er lige så mange snyltere i toppen af vores samfund, som der er snyltere på bunden.
Tanker Bea

Besvar med citat

Bookmarks