Citer Oprindeligt indsendt af Bea
Det er søde mennesker, men har bil, stort hus og er langt ude på højrefløjen. Nu er konen gået på ovegangsydelse efter næsten ikke at have bidraget med noget til samfundet. Det er den samme problematik og som også sætter Kalis historie - lidt mere i relief.
Man taler altid vidt og bredt om de sølle "misbrugere" på bunden af samfundet. Man taler aldrig om misbrugere i toppen af samme. Dem der har råd til at sætte revisorerne til at finde ud af alle smuthullerne og sålænge disse ikke er fundet og stoppet - er det enhver (der har råd) tilladt at benytte dem. Og tal ikke om moral eller etik. Sålænge et smuthul er åbent og tilgængeligt - er det moralsk forsvarligt at benytte det.

Er smuthullet først blevet stoppet - er det fandeme også alle de andres skyld det hele. og så føler de sig snydt, leder efter syndebukke, finder dem og stemmer borgerligt, opfyldt af en retfærdig harme og virketrang. Alt dette uden den mindste tanke i retning af, hvad og hvor meget man selv påfører samfundet af tab, når man selv har mere end rigeligt, og alligevel stikker man snablen i alle de offentlige kasser man kan opdrive.

Citer Oprindeligt indsendt af JS
Men jeg må indrømme, at jeg altid har haft svært ved at forstå, at selv dem der ikke har ret meget også kan finde på at stemme borgerligt. Hvorfor gennemskuer de ikke partierne for når man spørger dem hvilket samfund de ønsker, så passer det jo ikke sammen med det de stemmer ja jeg fatter det ikke.
Ja, der er en stand-by-tråd her, der måske med tiden kommer til at rumme nogle af svarene. Jeg tror, at det vil nytte, hvis vi vender tilbage til dette spørgsmål hver gang vi skaber, ser eller hører om en ny vinkel, for det er synd og skam, at vi er så blåøjede, som vi vitterligt er, ved at stemme dem ind, for hvem den lille mand er ingenting, og det afgørende er det daglige surrogat for et liv - det politiske spil og den euforiserende magt-fix. Noget, der under vores forhold befinder sig tættest på gud-begrebet og disse guder hav vi selv, beskedne mennesker, løftet op til den lyserøde, stak dem en lire i hånden og kaster os selv i støvet for.