Viser resultater 1 til 30 af 65
Threaded View
-
22-07-06, 18:22 #4
Hej Bea
Oprindeligt indsendt af Bea
Dine tanker om "selvudvikling" vækker ikke harme hos mig simpelt hen fordi i min begrebsverden er det "selvudviklende menneske" det samme som det "søgende menneske". Om man så søger "svaret" på hvorfor man er som man er og hvordan kan man gebærde sig, for at have det bedre med sig selv end "hidtil" - har menneskerne beskæftiget sig med længe før ordet "coach" er blevet anvendt til andet end sportsnak.
Jeg mener også, at "selvudvikling" er ikke alene på sin plads men også nødvendig, hvis man selv ønsker at ændre eller modificere sine tanke- eller handlemønstre på et eller flere punkter, fordi man ikke længere har lyst til at stå model til det ene eller det andet i sin egen oplevelse af sig selv.... man selv har konstateret og taget en beslutning om at førsøge at ændre.
Derudover mener jeg faktisk, at dit bud dækker meget fint en stor del af spektret, men giver ikke den fulde forklaring på, hvorfor arbejdsmand Olsen, det aldrig kunne falde ind at lade sig indrulle i kursusaktiviteter og som faktisk ikke aner ret meget om det - med raske skridt kommer ind i et valglokale og selvtilfreds sætter sit kryds ved Fogh eller Pia eller Thor..... vel-u-vidende om at f.eks. den sidste er mangemillionær, hvis største problem i dagligdagen består af et valg mellem Armani og Boss, og som ikke aner hvilke konsekvencer af den politik han forlyster sig med - må Olsen døje med resten af sit liv, hvis han altså forinden ikke dør som følge af f.eks. en kriminel ventetid på kræftbehandlingen, når/hvis han bliver slidt og syg om nogle år.
Jeg vil ellers kun nødigt indlade mig på en skolastisk diskussion om, hvorfor jeg ikke mener at "de rige" bør have samme "rettigheder" til at rode med andres liv gennem den demokratiske proces - som jævne mennesker. Jeg tror på, at kun fordelingen af stemmeberettigede i Folketinget kan enten bekræfte eller afkræfte graden af demokrati i landet. Men sålænge de velbjergede er i overtal og de jævne er i undertal i vores lovgivende forsamling - m-o-d-s-a-t af, hvad fordelingen blandt valgere er ude i samfundet - kan der i min verden ikke eksistere en oplevelse af demokratisk retfærd.... men dette er nok noget, nogen vil påstå - ikke meningen med demokratiet eller hur?
Jeg tror vitterligt ikke på, at generelt de velbjergede aner en hylende fis om hvordan menig Jensen lever i sin hverdag på bunden af rangstigen og når jeg f.eks. tænker på Charlotte Dyremose og hendes baggrund hjemmefra, hvor denne smarte fader havde nyligt tiltusket sig en aftrædelsesordning på over 30 millioner og efter at havde afhændet TDC til udenlandske pengemænd - så nu vanker der fyringer, uanset hvad manden ellers sagde før handlen var i hus .....ja, undskyld mig, men jeg giver ikke ret meget for hverken hvad Charlotte eller indirekte hendes fader kan fostre af forslag/tiltag for hverdagsmenneskene i gaderne. Når jeg så oven i det - kommer i tanker om, at hendes mand tilhører danmarks kerne-libera-egoistisk fløj af såkaldte liberale, der kun drømmer om at staten skal afskaffes og alle skal forskanse sig mod alle i et ultra-væren-sig-selv-nok ikke-samfund - ja, så falder min kæde fuldstændig af, når jeg tænker på hvis stemmer bragte Charlotte og dermed også hendes fader og hendes mand - tættere på beslutningsmagten og mit hjerte græder for den dumme Olsen, Jensen eller Hansen, der gør sig store tanker ved fyraften, efter at de er vendt hjem fra den fabrik, som det fine politiske selskab er ved at lukke ned bag deres ryg og outsourcer arbejdet til de lande, hvor den altomfattende fattigdom tillader en endnu mere målrettet udbytning. Bare tanken om den indiske bomuldsarbejder, der max kan forvente at leve i 25 år - får ideen om minimalstaten til at sætte sig lodret i halsen på mig.
Og dette er bare et eksempel af mange. Der er en principielt lignende historie bag andre Dyremoser i Folketinget - og hver eneste af dem er blevet stemt ind enten af de mindre priviligerede eller deres direkte efterkommere, der nu forgældede til halsen lever flot for lånte penge, og fører sig frem som de aldrig nogensinde havde jorden under egne negle. Det er sørme i orden, at andres jordslåede negle har båret dem frem og op, det gælder dog om, i en fart at glemme hvis hænder har fodret een før og man har ufattelig travlt med at lægge afstand til sin egen herkomst. Uha da da..... hvlken "bedrift" og et hav af vanære....
Det var en afstikker..... næsten. Men jeg er langt fra færdig med at kommentere dit indlæg. Det må dog vente lidt, til jeg kan tænke ud over min vrede (omkring emnet) og efter at det er blevet lidt mere svalt derude...
Mange tak og mange knus"Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Besvar med citat

Bookmarks