Viser resultater 1 til 26 af 26
Threaded View
-
12-06-06, 10:12 #18
Re: Kunstig befrugtning af enlige og lesbiske kvinder.
Hej Anne
Oprindeligt indsendt af Anne

Mon vi ikke tænker på to forskellige situationer....
Er der tale om et lesbisk par, der ikke kan/vil undfange efter den gammeldags metode med en mand på lagnerne - er jeg helt enig i, at man selv skal betale sin kunstig befrugtning, såfremt heteroseksuelle kvinder også selv skal betale for tilsvarende behandling. Ellers ville det være forskelsbehandling og diskrimination.
Er der tale om at det lesbiske par har fertilitetsproblemer - så skal de have retten og adgang til fertilitetsbehandling, endsige kunstig befrugtning som enhver anden kvinde, med tilsvarende problem og hvor det er samfundet, der står for udgiften.... præcis som det gælder de heteroseksuelle par. Jeg kan ikke forestille mig, at man kan have noget imod det.... derfor tror jeg, at hele tråden er faret vildt i en forveksling mellem de lesbiskes fravalg af den "normale" undfangelse og de lesbiskes fertilitetsproblemer.
Nu bliver også jeg lidt usikker, fordi det er gået op for mig, at ingen af os kender det faktiske, præcise indhold/ordlyden af denne lov. Jeg kan bare ikke forestille mig, at loven omfatter kunstig befrugtning i anledning af et fravalg af mænd, men ellers ingen helbredsproblemer der fører til sterilitet.
Kram
Alle kan altid sende en kommentar til os, ved at klikke HER!

Besvar med citat

Bookmarks