Tak for alle svarene
Til Admin og Sisse.
Jeg undrer mig over, at det ikke er muligt for en gammel erfaren gynækolog, at sige - når det er sådan symptomer du har, så får du for meget østrogen (eller for lidt) og det er derfor jeg ville høre om der var nogen der har oplevet tilsvarende. Jeg bryder mig ikke om at skulle prøve mig frem ved at klippe i plastre, det føles meget utrygt.

Til Anina

Jeg har læst de sider du skrev om, og det synes jeg lyder mere lovende end meget andet jeg har kunnet finde. Jeg synes godt nok også at det er meget at gå i gang med, og nogengange går man da helt død.
Jeg har læst meget af Birgit Petersson, som jeg har syntes godt om, men denne vinkel har hun nu ikke haft med. Jeg har bestilt den creme, synes da bestemt det er forsøget værd.

Med hensyn til jobskifte, så var det en god beslutning, jeg var nr. 5 der sagde op inden for få måneder pga en chef med albuer af stål, manglende evne til at sætte sig i andres sted, kunne kun handle for egen vindings skyld. Da jeg sagde op var der ikke det de ikke ville gøre for at jeg skulle blive - og havde de sagt at han ville forsvinde fra sit job, så var jeg da blevet - men jeg har lige hørt at nu forlader han da posten, så noget fik jeg ud af besværet.

I min branche kender man mange fra tidligere jobs, så der var da en enkelt god gammel kollega, som har gjort skiftet meget nemt for mig.
Men jeg må da nok erkende, at havde jeg vist, at jeg fik det sådan som jeg har haft det de sidste 4 måneder, så var det nok ikke lige det rette tidspunkt.

Min mand (gennem 31 år)er da meget forstående, og er da også utroligt tålmodig, en imellem så er jeg vist nok meget pirrelig og opfarende, især når det går ud over nattesøvnen. Så kan jeg da også godt se, at det er svært at sætte sig ind i - hvordan man har det - havde en veninde - som kom meget tidligt i overgangsalderen, og jeg forstod aldrig rigtigt hvordan hun egentligt havde det.

Jeg har da også en enkelt veninde der har været igennem noget der ligner, som jeg har meget glæde af, resten har ikke haft noget der ligner endnu.

Men i starten da det lignede angstanfald, der havde jeg ikke rigtigt lyst til at tale særligt meget om det - andet end med min mand.

Det blev en længere smøre.