Viser resultater 1 til 26 af 26
Threaded View
-
06-06-06, 11:58 #12
Re: Kunstig befrugtning af enlige og lesbiske kvinder.
Oprindeligt indsendt af Sisse
Sisse

Jeg ved ikke hvilket indlæg du her besvarer. Det kan ikke være mit/mine! Du taler penge - jeg taler forskelsbehandling...
Jeg bruger kun de penge, jeg selv tjener. Jeg har aldrig hævet boligsikring eller ekstra børneydelserne. Jeg har aldrig ansøgt for noget som helst jeg havde ret til. Jeg har ikke hævet bistandshjælp, sygedagpenge og ej heller arbejdsløshedsunderstøttelse. Jeg har ikke været medlem af fagforeninger og har ej heller efterlønsretten. De eneste gange staten betalte for mig personligt var for fødsel af mit barn i halvfjerdserne, og lidt senere for et mindre kirurgisk indgreb - og ellers betaler jeg mere i skat end jeg beholder for mig selv. Alligevel mener jeg, at er der behandlingsmuligheder man tilbyder en gruppe medborgere - vil det være forkasteligt, hvis en anden gruppe af skattebetalende medborgere får besked på, at de ikke har samme ret til denne behandling, enten fordi man ikke bryder sig om deres seksuel orientering, eller singlestatus.
Jeg er blevet enke kort før jeg blev mor og lige siden har jeg været enlig (forælder). Jeg kan forsikre enhver, at jeg har slidt lige så hårdt, hvis ikke mere, for mine kroner som alle de "politisk korrekte", og at det føltes virkelig tungt at betale skat, mens basale fornødenheder til knægten og mig måtte vente - mens fradragsryttere drager på ferie, mens jeg ellers må se i vejviseren efter. Alligevel mener jeg også i dag, at retten til omsorg og behandling indenfor pleje- og sundhedsvæsenet skal være lige for alle.
Det betyder ikke, at jeg er naiv og blind, og ikke kan ikke se også dem, der misbruger hvor misbruges kan. Alligevel nægter jeg pure, at lade netop disse uværdige mennesker farve mit menneskesyn, og lokke mig væk fra den solidaritet, der er den eneste garant for, at mit barn og mine efterkommere kan have et liv i fred, uden socialt uro i miljøet og uden at opleve andre mennesker leve et forhutlet og forarmet liv. Dette er, efter min bedste overbevisning, den pris man kommer til at betale, hvis man opgiver solidariteten, blot fordi der er snyltere til.
Snyltere er der altid. I alle kulturer og alle systemer. Der er rige snyltere og der er fattige snyltere, der er snyltere på andres liv og sjæle, og andre snylter på andres gods. De skal ikke også tillades, godt nok indirekte - at fortære mit verdensbillede og mit menneskesyn. hvilket præcist ville ske, hvis jeg lod deres eksempel afgøre min politisk orientering.
Jeg mener faktisk, at vi allerede har alt, alt for mange love og forordninger, der udelukkende er blevet til for at hindre misbrug udøvet af et minimalt mindretal. Det vil sige, at det store flertal må i dag døje og leve med massevis af diverse begrænsninger og forbud, tilblevet kun med det ene officielle sigte: "at hindre misbrug". 100.000 skrankepaver lever i dag af "at hindre misbrug"....
, fed tjans for dine, mine og vores ungers penge.
At disse ærværdige hensigter tilfældigvis også går de velhavendes ærinde - hvisker tisker tilfældigvis ingen om, vel?
Det er faktisk præcist som Anne skriver - de der allerede har rigeligt kan betale sig til det - vi andre får ingen eller kun en begrænset ret til i anledning af regler mod misbrug, i ressourcernes hellige navn. Disse, således opnået besparelser skal gå til skattelettelserne til dem, der betaler sig til det, vi andre, sølle ikke har en lige ret til at modtage af f.eks. lægebehandling og pleje. Ringen slutter. De, der kan undvære ligeretten (for)bliver i varmen. Andre, der ikke kan undvære men må nøjes - bliver kylet af i svinget.
Hvad angår "lægeløftet" mener jeg blot, at når lægerne aflægger et lægeløfte, burde politikere aflægge et "folkevalgtes løfte" - da begge, på hver sin måde beskæftiger sig (eller burde gøre) med det samme - at tage vare på befolkningen og befolkningens bedste....
Dette indlæg er ikke et forsøg på at (mod)argumentere, da det er ikke sikkert, at vi taler om det samme. Indlægget bør kun ses som en redegørelse for baggrunden for mit eget standpunkt."Der findes et særligt sted i helvede forbeholdt kvinder, der ikke hjælper hinanden..." M. Albright

Besvar med citat

Bookmarks