Oprindeligt indsendt af
Anne
Jeg ved godt, at forholdene i østlandene for mange mennesker er horrible - meget værre end før. Tidligere var alle mennesker jo garanteret arbejde, bolig og mad. Jeg har fulgt udviklingen på nærmeste hold i Rusland gennem de sidste 10 år.
Svetlanas far havde en god stilling i den offentlige forvaltning, med alle de priveligier, der fulgte med!
Stillingen har han heldigvis stadig, men i mange år måtte hendes familie alligevel overleve ved hjælp af kolonihaven, hvor de kunne dyrke deres egne grøntsager. Først de seneste par år er det begyndt at gå fremad igen. Der er bestemt ikke noget at sige til, at mange ældre ønsker kommunismen tilbage med den tryghed, det gav.
Jeg ved godt, at EU-medlemslandene ikke er skyld i den forringede velfærd - og DK bliver jo selv overdænget med diverse tilskud af den ene og den anden slags. Det er mere den ulige fordeling, der bliver mere og mere ulige, jeg er så harm over. Jeg afgiver gerne noget af min velfærd, såfremt den går til de mennesker, der har behov, således at de kan komme op det niveau, vi trods alt har i dag. Det er bare ikke der, pengene går hen!
Mænd burde fratages retten til at bestemme over andre mennesker! Deri er vi helt enige. Det bliver desværre nok ikke i vores levetid, men vi kan jo håbe på, at flere og flere kvinder går ind i politik. Så må vi også håbe, de bevarer de kvindelige værdier. Når man ser på magtfulde kvinder som Madelaine Allbright eller Codoleeza Rice, er det jo ikke lige kvindelighed og empati, der kendetegner dem.
Bookmarks